Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:20:21 GMT

طلاب اهل سنت در بحران کرونا مجاهدانه به صحنه آمدند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۴۷۶۵

طلاب اهل سنت در بحران کرونا مجاهدانه به صحنه آمدند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران کردستان اظهار داشت: مدیریت حوزوی ستاد بحران در کشور راه اندازی شده و از ظرفیت طلاب بسیجی برای خدمات رسانی در بحرانهای مختلف استفاده می کند.

وی با بیان اینکه در این شیوه از مدیریت، بحران تنها مختص آسیبهای ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و بیماریها نیست، افزود: یکی از بحرانهای فعلی آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، بیکاری و اعتیاد است که در استانهای مختلف اشکال متفاوتی دارد و برای مقابله با آن هم باید برنامه های متنوعی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی حوزه های علمیه کشور به دغدغه مردم بعد از شیوع همه گیری کرونا برای دفن شرعی اموات اشاره و اظهار داشت: پس از فتوای رهبر معظم انقلاب، طلاب جهادی پای کار آمدند و ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه به این فتوا لبیک گفته و به نظام اسلامی آبرو بخشیدند.

وی با بیان اینکه طلاب جهادگر در چهار موج گذشته کرونا در کنار کادر درمان با انجام برخی امور به تسهیل شرایط موجود کمک کردند، یادآور شد: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ارتش پشتیبانی به منظور خدمات بهتر راه اندازی شده و با تقسیم کشور به مناطق مختلف، به دنبال تشکیل ستاد بحران در ۱۳ استان کشور، جلسات مرتبط با آن برگزار شده است.

 حجت الاسلام وحدتی آراسته به تاثیر ویژه طرح شهید سلیمانی برای امدادرسانی و پیشگیری از کرونا اشاره کرد و افزود: طلاب بسیجی با حضور فعالانه در این طرح به دنبال آرامش بخشی به جامعه و مواسات مومنانه بودند.

وی به تشکیل پایگاههای حوزوی مقابله با بحران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴ پایگاه در همین زمینه در سنندج فعال است و فرخوان انسجام بخشی یکپارچه طلاب سراسر کشور برای ساماندهی و متمرکز شدن فعالیتها در قالب این پایگاهها منتشر شده است.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی حوزه های علمیه کشور با اشاره به صعودی بودن کرونا در موج پنجم در چند استان کشور از جمله کردستان اضافه کرد: برنامه های مدونی برای این استانها در نظر داریم تا با اولویت بندی مشکلات هر استان، برای برون رفت سریع از بحران کرونا برنامه ریزی انجام شده، پیاده و اجرایی شود.

در شبانه‌روز منتهی به ظهر چهارشنبه ۱۰ شهریور، ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۶ بیمار جان باختند.

در حال حاضر ۸۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری و ۸۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

تاکنون در کردستان یک هزار و ۴۹۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا حوزه علميه کردستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حوزه علميه کردستان ویروس کرونا حوزه علميه کردستان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشتند و در عصر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند.

وی افزود: امروز اگر شاهد شکوفایی، توسعه در عرصه‌های گوناگون کشور هستیم مرهون زحمات کارگران است و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «کارگران ستون فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند» و این جایگاه ارزشمند کارگران را می‌رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اذعان کرد: با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان توانسته‌ایم که خدمتگزار کارگران استان باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۹ هزار و ۲۸۰ واحد تولیدی در استان اعلام کرد: ۱۹ هزار بازرسی در سال گذشته برای بهداشت، حفاظت کارگران و ایمنی انجام شد.

پیشکاری تصریح کرد: ۱۰ هزار پرونده در حوزه روابط کار، بیمه بیکاری پرونده‌ها بررسی شدند و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت کار در کردستان بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: ارتقای دانش، آگاهی، تحرکات جسمی، نشاط کارگری را در استان مدنظر قرار دادیم و در واحدهایی که ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را بیمه کرده‌اند خانه بهداشت را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اشتغال با راهبری و اندیشه مسوولان استان سال گذشته، جلسات کارگروه اشتغال استانی و شهرستانی را برگزار کردیم و رویدادهای مختلف اشتغال را برگزار کردیم و دانشجویان را با واحدهای تولیدی استان آشنا کردیم.

پیشکاری اذعان کرد: در راستای تفاهمنامه ای که با دانشگاهها و آموزش و پرورش منعقد شد زمینه آموزش چهره به چهره دانشجویان در زمینه رویدادهای اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی مهیا شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، اضافه کرد: آموزش مهارت‌آموزی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در کردستان مورد توجه است.

کد خبر 6092958

دیگر خبرها

  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • افشای کینه شاه از قم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند