Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@20:41:29 GMT

تداوم میلیتاریسم آنکارا با شروع ساخت «پنتاگون ترکیه»

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۴۷۹۳

تداوم میلیتاریسم آنکارا با شروع ساخت «پنتاگون ترکیه»

منابع خبری از ساخت یک مجتمع بسیار بزرگ برای وزارت دفاع ترکیه که از آن به عنوان «پنتاگون ترکیه» یاد می‌شود، خبر دادند.

به گزارش مشرق، ترکیه ساخت یک مجتمع نظامی غول پیکر را برای کارکنان وزارت دفاع خود  که از آن به عنوان «پنتاگون ترکیه» یاد می‌شود را آغاز کرده است.

به گزارش وبگاه «اینسایدر» به نقل از رسانه‌های ترکیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه این مجتمع روز دوشنبه گفت که ساختمان جدید، که به طور موقت ستاره هلالی، نامیده می‌شود - ترس دشمنان ترکیه را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان گفت که این مجتمع ۱۳۵.۶ میلیون متر مربع تا ۱۵۰۰۰ کارمند را در خود جای می‌دهد. این در حالی است که «پنتاگون»، وزارت دفاع آمریکا ۶.۵ میلیون متر مربع فضای اداری دارد. این مجتمع  ساختار حلقه‌ای مشابه پنتاگون را دارد، اما همچنین از پرچم ترکیه الگو گرفته است.

روزنامه «دیلی صباح» نیز در این زمینه نوشت که  انتظار می‌رود یک ساختمان غول پیکر به شکل ستاره به عنوان منطقه نمایشگاهی و ورودی محوطه عمل کند، در حالی که یک ساختمان بزرگ دیگر هلالی شکل، محوطه ای بیرونی را احاطه کرده است.

در ادامه رشد صنایع نظامی ترکیه، صنایع دفاعی این کشور به تازگی از دستاورد نظامی که سلاح جدید لیزری  ویژه مقابله با موشک‌های هدایت شونده است، رونمایی کرد. شرکت صنایع دفاعی «متسکان» ترکیه از آخرین فناوری نظامی خود که سامانه لیزری نظامی مستقر در سطح است رونمایی کرده است. این سامانه «نظر» نام دارد و یک سامانه تدافعی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

این فناوری پیشرفته ترین اشعه لیزر را برابر موشک‌های هدایت شده ارائه می‌دهد. این سلاح با شناسایی موشک‌های هدایت شونده و تقابل با آنها قبل از اینکه فرصتی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند، کار می‌کند. قابلیت پهنای باند نظر همچنین این اجازه را به این سامانه می‌دهد تا در صورت لزوم اقدامات شناسایی و نظارتی را انجام دهد.

این سامانه همچنین به ژنراتور مخصوص خود مجهز است و به این ترتیب می‌توان  آن‌را به راحتی به هر مکانی برد. پس از تکمیل این سامانه سطح محور، نظر برای تقویت دفاع موشکی ضد کشتی بر رزمناوهای ترکیه مستقر  می‌شود.

شماری از قانونگذاران کنگره ایالات متحده چندی قبل با ارسال نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، نسبت به توسعه و قدرت نظامی ترکیه از جمله پهپادهای این کشور ابراز نگرانی کردند.

مقام‌های ترکیه می‌گویند از زمانیکه آنکارا با تمرکز بر تولید داخلی در تلاش برای کاستن از وابستگی به تسلیحات غربی برآمده، این کشور به چهارمین تولیدکننده بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین جهان مبدل شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان وزارت دفاع آمریکا وزارت دفاع ترکیه اردوغان وزارت دفاع آنتونی بلینکن پنتاگون رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، ساخت فیلم جدید کارگردان «باربی» در ماه آگوست شروع می‌شود و گفته شده تولید آن ۷ ماه طول می‌کشد و کار در مارس ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. به این ترتیب احتمالاً این فیلم باید اواخر ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ راهی سینماها شود.

«وقایع‌نگاری نارنیا» اقتباسی از داستان‌های مشهور «نارنیا» نوشته سی.اس.لوییس است و نتفلیکس با او برای کارگردانی ۲ فیلم در این دنیای فانتزی قرارداد بسته است.

گرویگ اواخر سال ۲۰۲۲ و ماه‌ها پیش از اکران «باربی» برای کارگردانی «نارنیا» قرارداد امضا کرد و پس از موفقیت «باربی»، قراردادی برای نوشتن و کارگردانی «حداقل دو فیلم» با نتفلیکس منعقد کرد.

این کارگردان چندی پیش اعتراف کرد که برای این پروژه کابوس‌های مکرر می‌بیند و در عین حال که از چگونگی اجرا آن ترسیده، اما با این داستان‌ها بزرگ شده و معتقد است دیدگاه زنانه در آن‌ها وجود دارد.

وی گفته بود که فیلم باید تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وارد مرحله تولید شود و انتظار می‌رود که یک دنباله هم داشته باشد و به این ترتیب او بیش از ۴ سال در این دنیا خواهد بود.

فیلم دیگر گرویگ فیلم زنده «سفید برفی» دیزنی است که او نویسنده آن بود اما کارگردانی آن را برعهده نداشت و پیش از «نارنیا» راهی سینماها می‌شود.

کد خبر 6090618

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • پرسپولیس خیال هوادارانش را راحت کرد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است