Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان به مناسبت هفته دولت کتابخانه‌های عمومی برکت مهر ماماهان و طرح توسعه کتابخانه‌های عمومی شهید مطهری فامنین افتتاح شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد ارتقای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان بوده‌ایم و سرانه کتابخانه‌ای افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: افتتاح دو پروژه در فامنین و یک پروژه در همدان در هفته دولت گواه بر این ادعا است.
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه هفته دولت نگاهی به اهداف و مأموریت‌های سازمانی در عرصه‌های مختلف و پاسخگویی به مطالبات مردمی است، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های مختلف عمرانی شامل ایجاد، ساخت، تکمیل و توسعه فضای کتابخانه‌ها اقدامات زیادی انجام داده است.
عاطفه زارعی ادامه داد:  دسترسی به سامانه‌های اطلاعاتی آنلاین در سطح ملی و بین المللی برای عموم به ویژه محققین و دانشگاهیان، ایجاد امکان استفاده رایگان از خدمات اینترنت وای فای رایگان، دسترسی به پایگاه اطلاعاتی فارسی و لاتین و تأمین منابع اطلاعاتی چاپی هم از جمله اقدامات این اداره‌کل در حوزه فناوری اطلاعات بوده است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در راستای تثبیت امور فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است، تصریح کرد: دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه معاونان خود در مرداد ۱۳۹۷ به منظور بررسی مشکلات در شهرستان فامنین حضور به هم رسانند تا اقداماتی در راستای کاهش محرومیت‌ها، ایجاد امکانات و ارتقای زیر ساخت‌ها صورت گیرد.
زارعی با بیان اینکه کتابخانه‌ عمومی شهید مطهری تنها کتابخانه شهری شهرستان فامنین است، عنوان کرد: این کتابخانه پاسخگوی نیازهای مطالعاتی این شهر نبود و به همین منظور افزایش فضاهای کتابخانه‌ای و مطالعاتی آن مطالبه شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: زیربنای ابتدایی کتابخانه شهید مطهری ۴۲۲ متر مربع بود که پس از سفر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور به شهرستان، طرح توسعه این کتابخانه تصویب و بر اساس آن ۲۵۰ متر مربع به این مجموعه شامل سالن‌های مطالعه افزوده شد.
زارعی خاطرنشان کرد: این کتابخانه هم اکنون دارای بخش‌های مختلف مخزن، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش کودک، مرجع، کافی نت، سالن آمفی تئاتر و بخش نشریات  است و برادران و خواهران می‌توانند به صورت همزمان از خدمات سالن‌های مطالعه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه خدمات از هشت صبح تا ۶ بعدازظهر در کتابخانه عمومی شهید مطهری ارائه می‌شود، بیان کرد: با اجرای طرح توسعه این کتابخانه، مشکل ارائه خدمات همزمان به خواهران و برادران مرتفع شد.
زارعی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی برکت مهر ماماهان شهرستان فامنین دیگر کتابخانه جدید التأسیس این شهرستان است، گفت: در هفته کتاب آبان ۱۳۹۷ با حضور خیر و با توجه به درخواست مردم، زمینی به متراژ ۵۰۰ مترمربع توسط شهرداری فامنین به این پروژه اختصاص یافت.
وی با اشاره به زیربنای ۲۸۰ مترمربعی کتابخانه مهر ماماهان، اظهار کرد: این کتابخانه نیز دارای بخش‌های مختلف مخزن، کودک، کافی نت، سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران است و به سامانه‌های جستجو آنلاین و سامانه‌های اطلاعاتی مجهز است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه این دو پروژه با اعتباری افزون‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث شده است، افزود: در ساخت کتابخانه عمومی برکت مهر ماماهان، بنیاد برکت مشارکت داشت و بخشی از هزینه‌ها را تأمین کرد.
وی با بیان اینکه در  نقاط مختلف استان از ظرفیت خیرین حقیقی و حقوقی استفاده شده است، تصریح کرد: به منظور شناسایی نیازهای مطالعاتی و اجتماعات محلی، پروژه پژوهشی در شهرستان فامنین انجام شد.
زارعی یادآور شد: این مجموعه‌های فرهنگی محلی بر رویدادهای دانش محور و کارکردهای اجتماع محور کتابخانه‌های عمومی مبتنی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتابخانه افتتاح هفته دولت استانی فرهنگی و هنری کتابخانه های عمومی استان همدان شهرستان فامنین کتابخانه ها شهید مطهری طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد