Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه ۸۵ هکتار اراضی ملی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی خلع ید شده است، تاکید کرد: با تصرف در اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی با اشاره به تشکیل ۳۶ پرونده در دستگاه قضا در زمینه تصرف اراضی ملی، افزود: ساخت و ساز و تصرف غیر مجاز در اراضی ملی و مراتع طبق حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع جرم تلقی و با آن برخورد قضائی و قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت عوارض

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه دامداران نیز برای جلوگیری از مسائل حقوقی حتماً باید پروانه چرای خود را تمدید کنند، تاکید کرد: ابطال پروانه چرای مراتع استان سمنان در صورت عدم تمدید حتمی است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه مرتع داران فقط تا هشتم آذر ماه ۱۴۰۰ برای تمدید مجوز فرصت دارند تا تمدید را انجام دهند، افزود: این دامداران در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت عوارض تمدید پروانه چرا را می‌بایست پرداخت و سپس پروانه خود را تمدید کنند تا به مشکل برنخورند.

وی با بیان اینکه در کنار پرداخت عوارض و برای اجرای بند ۲۰ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، دامداران همچنین باید نسبت به تهیه و اجرای طرح مرتعداری خود اقدام کنند، تاکید داشت: رعایت ضوابط مربوط به پروانه‌های مرتعداری و کنترل ورود بی رویه دام به مراتع استان در حقیقت با هدف حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیل‌های ویرانگر انجام می‌شود.

کد خبر 5295079

منبع: مهر

کلیدواژه: چرای دام منابع طبیعی استان سمنان اراضی ملی ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه آتش سوزی تالاب انزلی واکسیناسیون اردبیل قزوین مجلس شورای اسلامی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد