Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، بیماران مبتلا به کرونا این روزها مشکلات بسیاری پیش‌رو دارند؛ جدا از روند کند واکسیناسیون، کمبود دارو، سرم و اکسیژن جان آن‌ها را به شکلی جدی تهدید می‌‎کند؛ شاید بتوان جایگزینی برای دارو یا سرم پیدا کرد، اما نفس جایگزینی جز اتصال به دستگاه اکسیژن ندارد و کمبود آن می‌تواند به مرگ بیمار منتهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با موج پنجم کرونا و روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا و به دنبال آن بیماران بستری، کمبود دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و کپسول‌های اکسیژن مشکلات زیادی را در کشور به وجود آورده است و در تعدادی از استان‌ها سبب شده خانواده‌های بیماران راهی صف‌های خرید و پرکردن کپسول اکسیژن شوند.

چنین کمبودی بار اضافی بر دوش مردمی است که با ترس از کرونا روزگار می‌گذرانند، در انتظار نوبت واکسن هستند و در صورت بیماری باید هزینه گزاف تهیه داروهای نه ‌چندان مؤثر وارداتی را هم تأمین کنند یا حتی اگر بیمار نباشند، عضوی از کادر درمان هستند که در صورت نبود اکسیژن باید مرگ بیماران‌شان را نظاره‌گر باشند و مأیوس از نجات بیمارانشان فرسوده‌تر از پیش شوند.

استان اصفهان نیز با کمبود اکسیژن به مرحله حاد رسیده و گاهی نیاز بیماران با کمک‌ خیران و برخی نهادها تأمین می‌شود؛ شهرستان شهرضا نیز که چند ماهی است روزهای سیاه کرونایی را می‌گذراند در موج پنجم کرونا با کمبود اکسیژن روبه رو شد به شکلی که از ۱۶۰ بیمار بستری در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا ۱۴۰ بیمار نیاز به اکسیژن پیدا کردند.

پویش «نذر نفس در بیمارستان‌های شهرضا»

به‌ گفته سید مهدی دیباجی، رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین از ۲۰۰ تخت بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا ۱۶۰ تخت در حال مصرف اکسیژن هستند و امکانات فعلی جوابگوی بیماران نیست، در واقع بیمارستان‌ها زمانی ساخته شده که ویروس کرونایی وجود نداشته و اکسیژن‌ساز برای آن زمان در نظر گرفته شده است.

با بحران کمبود اکسیژن در شهرضا در هفته گذشته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا و رئیس بیمارستان‌های شهرضا از مردم درخواست کردند به منظور کمک به بیماران کرونایی نسبت به اهدای کپسول اکسیژن به بیمارستان اقدام کنند و مردم و هیأت‌های مذهبی در این ایام نذر نفس کنند.

حتی پویشی تحت عنوان «نذر نفس در بیمارستان‌های شهرضا» در فارس من شکل گرفت و از مردم خواسته شد ضمن حمایت از این پویش به بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا برای تأمین کپسول اکسیژن و اکسیژن‌سنج کمک شود.

با اقدام به موقع مردم و خیران مشکل کمبود اکسیژن برای مدتی در این بیمارستان برطرف شد اما با توجه به اینکه شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته و معین شهرستان‌های جنوب استان است، انتظار می‌رود از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیشتر حمایت شود.

بیش از یکسال است که دستگاه ام آر آی به شهرضا آمده است اما هنوز راه‌اندازی نشده است و مردم برای این خدمت باید به اصفهان مراجعه کنند و حتی گاه امکاناتی که مربوط به این شهرستان است از آن گرفته می‌شود.

بی‌مهری‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شهرضا

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه شرایط سختی را کادر درمان سپری می‌کنند، اظهار داشت: کرونا در حوزه‌های مختلف تأثیر گذاشته است، امکانات شهرستان شهرضا پاسخگوی بیماران بود و نیاز به زدن چادر و پایگاه نبود و با اضافه شدن یال دوم، بیمارستان توانست جوابگوی بیماران کرونایی باشد، این بیمارستان با همه مشکلات بدون ردیف ملی و استانی با پیگیری‌های مختلف تکمیل شد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌مهری‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پزشکان متخصصی که به شهرضا آمدند، مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغیه زدند و پزشک متخصص شهرضا را به اصفهان هدایت کردند، شهرضا معین جنوب استان است؛ چرا باید متخصص ریه که در شهرضا کار می‌کند حکم برای آن بخورد که برود در اصفهان خدمت کند.

وی با بیان اینکه شهرضا در وضعیت بسیار بحرانی کرونا قرار دارد و مجبور بودیم همان پزشک را با هزینه دیگر به شهرضا برای بیماران کرونایی بیاوریم، بیان کرد: مثل همیشه اولین مشکلی که در استان اصفهان پیش می‌آید، دست‌درازی به امکانات شهرضا می‌کنند، به عنوان نماینده مردم و فرماندار به عنوان نماینده دولت و امام جمعه شهرضا پیگیری می‌کنیم تا این اتفاقات دیگر در شهرضا نیفتد.

محمودی ادامه داد: شرایط به شکلی پیش رفت که با نذر نفس و به لطف خیران بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نقدی برای کمک به بیمارستان جمع‌آوری شد تا بخشی از هزینه‌ها برطرف شود و هنوز نیاز به کمک خیران داریم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص ۲ میلیارد تومان از سوی معاون وزارت بهداشت برای شهرضا عنوان کرد: به زودی این اعتبار به بیمارستان تزریق می‌شود، مسؤولان شهرضا و بخش خصوصی در زمانی که بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا با بحران اکسیژن روبه رو شد به کمک آمدند و با هماهنگی و همکاری که ایجاد شد توانستیم مشکلات را در خود شهرستان حل کنیم.

مسؤولان استان نگاه ویژه‌ای به شهرضا داشته باشند

وی با انتقاد از اینکه استان هیچ کمکی در زمینه تأمین اکسیژن هیچ کمکی به شهرستان شهرضا نکرد، بیان کرد: زمانی که مخبر به مجلس آمد و از وی درخواست امکانات و اکسیژن برای شهرضا کردم، اذعان کرد که ما به استان اصفهان کمک کرده‌ایم، انتظار داریم وقتی شهرستانی معین است و باید خدماتی ارائه دهد مسؤولان استان نگاه ویژه‌ای به شهرضا داشته باشند.

محمودی با بیان اینکه اگر در کشور اصفهان گریزی است در اصفهان شهرستان گریزی است، اضافه کرد: به وزرا و معاونان آن اعلام کرده‌ایم اگر چیزی را مستقیم به شهرضا داده‌اید به آن می‌رسیم و اگر در استان اصفهان توزیع شد، چیزی به شهرضا نمی‌رسد و بیشتر شهرستان‌های استان از این وضعیت ناراحت هستند.

 نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با شروع کار دولت جدید و تغییرات در سطح مدیریت استان امیدوار هستیم نگاه‌شان استانی باشد نه فقط شهر اصفهان گفت: اگر هر شهرستانی را به موازات خودش خدمات ارائه دهند، سبب می‌شود از حوزه خودشان خدمات بگیرند نه اینکه مسیری را برای دریافت یک خدمت طی کنند.

وی با اشاره به دستگاه ام آر آی بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا گفت: دستگاه ام آر آی اردیبهشت سال گذشته به سختی وارد شهرضا شد، پیگیری بسیاری برای گرفتن این دستگاه شد، وظیفه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود که ام آر آی را برای شهرضا تأمین کند، اما می‌دانستیم اصفهان کاری برای شهرضا نمی‌کند که درخواست کردیم از منابع ملی اختصاص پیدا کند.

بیش از یکسال از فعال نشدن دستگاه ام آر آی شهرضا گذشت

محمودی با انتقاد از اینکه وقتی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تماس گرفتم و گفتم چرا دستگاه ام آر آی شهرضا هنوز بعد از یکسال راه نیافتاده است، وی از هیچ چیز خبر ندارد، گفت: آخرین اقدامی که برای راه‌اندازی دستگاه ام آر آی در شهرضا انجام دادم پیامی برای وزیر بهداشت، معاون درمان وزارت و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فرستادم که اگر ام آر آی شروع به کار نکند ماده ۲۳۲ را انجام می‌دهم و به دادگستری شکایت می‌کنم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری‌های بسیاری برای راه‌اندازی این دستگاه انجام شد، گفت: از روز شنبه آینده شروع به کار دستگاه ام آر آی برای بیمار آغاز می‌شود، در تماسی که با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتم، اعلام کردم که ام آر آی را از منابع ملی می‌گیرم تا هزینه‌ای بر دوش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نباشد به شرطی که سیتی‌اسکن را به شهرضا اختصاص دهند و مدام از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص سیتی‌اسکن به شهرضا را پیگیری می‌کنم.

وی با ابراز تأسف از اینکه سازمان بهداشت جهانی چند دستگاه سیتی‌اسکن رایگان به ایران هدیه کرد و تعدادی از این دستگاه‌ها در شهر اصفهان با این امکانات توزیع شد و یکی از این سیتی اسکن‌ها را به شهرضا اختصاص ندادند، بیان کرد: در حین مذاکره با عین‌اللهی، وزیر جدید بهداشت موضوع را مطرح کردم و گفتم کدام شهرستانی را سراغ دارید که به آن ام آر آی بدهند و سیتی اسکن ندهند، چون اول باید به یک شهرستان سیتی‌اسکن و بعد ام آر ای دهند.

محمودی با بیان اینکه نگاه استان به شهرستان‌ها باید نگاه پدرانه به هر شهر باشد، عنوان کرد: مسؤولانی که می‌آیند روند گذشته را تکرار نکنند و نگاه به شهرستان‌ها جامع باشد تا کل استان رشد کند.

حجت‌اله تنهایی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در تأمین اکسیژن در شب تاسوعا با بحران روبه رو شدیم، گفت: در آن شب بیش از ۱۶۰ بیمار نیاز به تأمین اکسیژن پیدا کردند و اگر آن شب مردم و خیران کمک نکرده بودند بیش از ۱۲۰ بیمار نفس‌شان قطع شده بود، یکی از بدترین شب‌های کاری را در شب تاسوعا به دلیل نبود اکسیژن گذراندم.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکلات بخش درمان شهرضا را دریابد

در یک بررسی کوتاه از مشکلات درمان شهرستان شهرضا به این نتیجه رسیدیم که دستگاه سیتی اسکن بیمارستان بسیار قدیمی و فرسوده است و نیاز است که یک دستگاه جدید از سوی دانشگاه به بیمارستان امیرالمومنین شهرضا داده شود تا علاوه بر نیاز خود شهرستان نیازهای شهرستان‌ها و روستاهای اطراف شهرضا و حتی استان‌های همجوار را نیز تأمین کند.

بیمارستان صاحب الزمان(عج) با توجه به مشکلات مالی فعلاً استفاده‌ای از آن نمی‌شود و نیاز به تعیین تکلیف وضعیت آن است. از دیگر مشکلات بخش درمان شهرضا حضور پزشکان فوق تخصص رشته‌‎های مختلف درمانی در شهرستان شهرضا است، مشکلی که شهرضا همیشه با آن روبه رو بوده است و مردم برای درمان بیماری خود ناچار هستند به استان اصفهان مراجعه کنند.

نیاز به حمایت در راستای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی جهت افزایش انگیزه کارکنان و تأمین حقوق این افراد از بودجه جاری دولت و به روز کردن حقوق ماهیانه کارکنان شرکتی بخش‌های تأسیسات، آشپزخانه و انتظامات از دیگر مشکلات بخش درمان این شهرستان است. این بخش کوچکی از مشکلات درمان شهرستان شهرضا بود که به آن اشاره شد، شهرستانی که در شاهراه شمال به جنوب کشور قرار دارد و معین جنوب استان و بر سر راه ۵ استان است اما امکانات درمانی آن متناسب با موقعیت جغرافیایی و استراتژیک آن نیست. امید که مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با خواندن این گزارش گوشه چشمی به این شهرستان و مردم آن داشته باشند و به مشکلات درمان این شهرستان توجه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا بیمارستان امیرالمومنین شهرضا کمبود اکسیژن نذر نفس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهرضا دستگاه ام آر آی شهرستان شهرضا بیمارستان ها کمبود اکسیژن استان اصفهان درمان شهرضا برای شهرضا شهرستان ها سیتی اسکن روبه رو نذر نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: « در پی انتشار فیلم پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می رساند که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریتهای ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید که درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند؛ تاکید می‌شود اخبار را از وبگاه خبرگزاری پلیس دنبال کنید».

کد خبر 847528 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم زنان - حجاب فراجا بیماری - بیمارستان

دیگر خبرها

  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند