Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مسئول بسیج رسانه فارس از اعلام فراخوان سوگواره ملی عاشورایی و اربعینی «راه دل» به میزبانی شیراز خبر داد و ‌به تشریح چگونگی جزییات شرکت در این سوگواره پرداخت.

هادی رضایی پنج‌شنبه ۱۱ شهریور به خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این سوگواره ملی با هدف جذب آثار فاخر عکاسان هنری و خبری سراسر کشور، استفاده‌ موثر از ظرفیت هنر در گسترش عطر و فرهنگ غنی عاشورایی و اربعین حسینی در راستای مسیر حرکت و تعالی فرهنگی جامعه و همچنین ارزش نهادن به تلاش‌ها و جلوه‌های زیبای عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) به عنوان یکی از بی‌بدیل‌ترین نمادهای هویتی و فرهنگی در درون جامعه ایرانی در ایام گسترش ویروس کرونا و قبل از آن، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از آنجا که رسانه عکس یکی از پر مخاطب ترین رسانه‌های انتقال مفاهیم انسانی به ویژه مفاهیم مرتبط با آئین‌ها و ارزش‌های جامعه است، نگاه عکاسان خبری و هنری کشور به زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا با توجه به حفظ و نشر ارزش‌های والای فرهنگی واقعه عاشورا و امتداد آن در اربعین حسینی ارزشمند است، از این رو فراخوان سوگواره ملی "راه دل" که به نحوی اشاره به دلتنگی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) دارد که در چند سال گذشته به علت گسترش کرونا، راه کربلا را با دل خود پیمودند و اکنون این سوگواره در تلاش است با این فراخوان ملی، آثار فاخر هنرمندان ملی را در حوزه عکس عاشورایی و اربعین حسینی به نمایش بگذارد.

جوایز نفرات برتر

مسئول بسیج رسانه فارس با بیان اینکه جوایزی ارزنده‌ای برای نفرات برتر و راهیافته به نمایشگاه در نظر گرفته شده، گفت: بسیج هنرمندان فارس بعنوان حامی این سوگواره از همه عکاسان و هنرمندان بسیجی کشور برای شرکت در این سوگواره دعوت به عمل می‌آورد.

رضایی، موضوعات سوگواره عاشورایی و اربعینی «راه دل» با هدف نشر و گسترش فرهنگ عاشورایی و گرامیداشت خاطرات دلنشین اربعین و جلوه‌ها و زیبایی‌های عزاداری در نقاط مختلف کشور از جمله استان فارس و مسیر پیاده روی اربعین حسینی و حضور میلیونی و پرشور زائران و عاشقان حسینی (ع) در عزاداری‌های ایام محرم و صفر در پیاده روی اربعین حسینی در سال‌های گذشته قبل از شیوع کرونا و همچنین عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) و روضه‌های دلنشین خانگی در نقاط مختلف کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان شیوع کرونا است و در ۲ بخش استانی و بخش ملی برگزار می‌شود.

به گفته او، در بخش استانی این سوگواره موضوعاتی چون؛ جلوه‌های عشق و علاقه و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان(ع) متمرکز بر جغرافیای استان فارس و شهر شیراز، در ایام عزاداری دهه محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوه‌های عزاداری و زیبایی‌ها و سادگی‌های روضه‌های خانگی متمرکز بر جغرافیای استان فارس به ویژه شهر شیراز در ایام شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات و عزاداری‌های روضه‌های خانگی و هیئت‌های مذهبی پیش‌بینی شده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه فارس ادامه داد: در بخش ملی نیز موضوعاتی از قبیل؛ مودت و محبت اهل بیت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی در هر نقطه از جهان، خاطرات دلنشین پیاده روی اربعین و جلوه‌های عزاداری عاشقان حسینی در اربعین سرور و سالار شهیدان(ع) بدون محدودیت زمانی، محرم و صفر و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی (ع) در مواجه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوه‌های عزاداری و زیبایی‌ها و سادگی‌های روضه‌های خانگی در ایام شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات و عزاداری‌های روضه‌های خانگی در اقصی نقاط میهن اسلامی اعلام شده است. 

رضایی در ادامه به جوایز این سوگواره هم اشاره و خاطرنشان کرد که به نفر اول مبلغ ۳۰ میلیون ریال به همراه لوح سوگواره، به نفر دوم مبلغ ۲۰ میلیون ریال به همراه لوح سوگواره، به نفر سوم مبلغ ۱۵ میلیون ریال همراه با لوح سوگواره و همچنین به هر اثر راه یافته ۳ میلیون ریال حق‌التالیف به همراه گواهینامه معتبر تعلق می‌گیرد.

ارسال آثار برای عموم آزاد است

او به قوانین سوگواره از جمله اینکه ارسال آثار برای عموم آزاد است و انتخاب آثار بصورت تک عکس است و هر عکاس مجاز به ارسال ۷ تک عکس در بخش ملی و ۷ تک عکس در بخش استانی (متمرکز بر استان فارس و شهر شیراز) است، هم اشاره کرد و گفت: عکس‌های بخش استانی (که متعلق به استان فارس و شهر شیراز هستند) می‌توانند توسط هنرمندان ملی عکاسی شده باشند و حضور هنرمندان ملی در این بخش مغتنم است.همچنین از آنجا که بخش استانی(متمرکز بر جغرافیای استان فارس و شهر شیراز) و ملی دارای شباهت موضوعی هستند، تفاوت اصلی در تعداد آثار راه یافته به نمایشگاه محسوب می‌شود. به عبارتی دیگر هنرمندان سراسر کشور به شرط داشتن عکس در جغرافیای استان فارس و شهر شیراز می توانند در بخش استانی شرکت کنند، ضمن اینکه شرکت در بخش ملی برای این عزیزان محفوظ است. 

مسئول سازمان بسیج رسانه فارس ادامه داد: برگزارکننده، تمام حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و نمایش در فضای مجازی را برای خود محفوظ می‌دارد.

رضایی تاکید کرد: آثار باید با فرمت JPEG و سایز ضلع بزرگ حداقل ۲۰۰۰ پیکسل با کیفیت ۳۰۰dpi  با حجم حداقل MB ۲ ارسال شود و همچنین آثار باید مستند باشند و از هرگونه دستکاری با نرم افزارهای رایانه‌ای یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌سازد، اجتناب شود.

او با بیان اینکه عکس‌های ارسالی نباید دارای امضاء عکاس، تاریخ، پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو باشند، گفت: نحوه نامگذاری آثار بخش استانی با نام OST و بخش ملی باید با نام MELLI آغاز شود، مثلا اگر اسم عکاس «علی زارعی» باشد، عکس‌های بخش استانی با نام OST_Ali_Zarei_۰۱ نامگذاری می شود و عکس‌های بخش ملی به طور نمونه  MELLI_Ali_Zarei_۰۱ نامگذاری شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینکه راه ارتباطی برای شرکت در این سوگواره صفحه اینستاگرام «راه دل» به آدرس  @Soogvare_rahedel است، گفت: علاقمندان می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی آژانس عکس «دوربین دات نت» و از طریق پایگاه اطلاع رسانی آژانس عکس سو،  SooImages نیز برای شرکت در سوگواره اقدام کنند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی عوامل برگزار کننده این سوگواره هم اشاره و عنوان کرد: این سوگواره به دبیری امین برنجکار برگزار می‌شود.

معرفی عوامل اجرایی و هیأت داوران

او هیئت داوران این سوگواره را متشکل از آقایان؛ مجتبی حیدری، امیر سبوکی، امیر حسامی‌نژاد، میلاد پناهی و عادل عزیزی برشمرد و گفت: محسن تورع، شیوا السادات عطاران، محمد هادی حدادی‌نژاد، حمیدرضا سوداگر، امین ملک‌زاده، محمدهادی خسروی و ایمان دهداری نیز عوامل اجرایی و اطلاع رسانی سوگواره را تشکیل داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج رسانه فارس همچنین آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره را ۲۷ شهریورماه جاری ذکر و خاطرنشان کرد:  ۲۹ شهریورماه آثار توسط داوران اعلامی بررسی می‌شود و با اعلام نتایج داوری آثار در ۳۰ شهریورماه، نهایتا دوم مهرماه امسال نمایشگاه آثار منتخب برپا خواهد شد.

رضایی یادآور شد: پاسخگویی به سوالات در خصوص است سوگواره از طریق دایرکت اینستاگرام صفحه سوگواره به نشانی  @soogvare_rahedel امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اربعین حسینی سازمان بسیج رسانه فارس بسیج هنرمندان فارس سوگواره عاشورایی مسئول سازمان بسیج رسانه فارس رعایت پروتکل های بهداشتی استان فارس و شهر شیراز جغرافیای استان فارس سرور و سالار شهیدان روضه های خانگی عاشورایی و اربعین اربعین حسینی سوگواره ملی میلیون ریال بخش استانی بخش ملی جلوه ها راه دل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای ۱۳۰۰ پروژه عمرانی گفت: با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امیرحمزه خزایی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران طرح آبرسانی به روستاها دارای تنش آبی را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست و اظهار کرد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، افزود: در تلاش هستیم طی یک تا دو ماه آینده پروژه‌ها احداث شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماهه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی بوده است.

خزایی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن خبر داد و تصریح کرد: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی، ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر، توزیع بیش از ۲۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف، کمک به آزادسازی ۱۷۰۰ زندانی مالی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰۰ جوان جویای کار و توزیع بیش از ۹۰۰۰ متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی انجام شده است.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فراغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

کد خبر 750663

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی