Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمدعلی شجاعی در این نشست بررسی مشکلات شهرستان راز و جرگلان که به دلیل محدودیت کرونایی سفر به رازوجرگلان، مسئولین رازوجرگلان به بجنورد سفر کرده بودند، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت هایی مانند راه و آب برای توسعه شهرستان راز و جرگلان الزامی است چرا که بدون ایجاد این زیر ساخت ها هزینه اعتبار در سایر بخش ها بیهوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با صدور دستور تشکیل جلسه ای تخصصی با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرمانداری برای بررسی کارشناسی مشکلات ایجاد زیرساخت های آب شرب و راه در شهرستان راز و جرگلان، گفت: کوتاه شدن مسیر ارتباطی به مرکز استان از مطالبات مردم منطقه است که باید با بررسی دقیق و پیگیری از سطح ملی جهت تخصیص اعتبار و ارتقاء راه فرعی به اصلی برطرف شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای ورود به استان موضوع آب های مرزی را دنبال کرده ایم افزود: وزارت نیرو با موضوع افزایش سهمیه استان از بهره برداری از آب های مرزی از ۱۶ به ۴۰ میلیون متر مکعب موافقت کرده است و اکنون برای انتقال این آب باید بخش خصوصی پای کار بیاید.

وی در خصوص مسکن ایثارگران نیز گفت: تا سه روز آینده اداره کل راه و شهرسازی استان زمین مورد نیاز را برای واگذاری به تعاونی مسکن ایثارگران جانمایی و مشخص کند و فرمانداری با کمک بنیاد شهید لیست افراد ایثارگر واجد شرایط را جمع بندی و ارائه کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در خصوص ساخت بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان، گفت: با پیگیری های فراوان قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت بیمارستان پای کار آمده است و ماده ۲۳ اخذ و پروژه کلنگ زنی شده است و امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

محمدعلی شجاعی افزود: در سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استان موضوع ایجاد بیمارستان با سازه سبک و تجهیزات کامل پزشکی مطرح و موافقت شد تا پس از جانمایی زمین از سوی استان این کار اجرایی شود.

جمع بندی کمبودهای حوزه بهداشت و درمان به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و فضای مناسب و ارائه راهکار برای حل آن از دیگر دستورات شجاعی در این نشست بود.

تعریف طرح ویژه برای تسهیلات حوزه اشتغال با توجه به وجود مشکلات مربوط به ضمانت ها در شهرستان راز و جرگلان، استقرار باجه های بانکی مورد نیاز در شهرستان، تعریف طرح های ویژه بانوان، تعریف فضاهای ویژه برای فروش محصولات زنان راز و جرگلان در شهرستان و مرکز استان، ایجاد فضاهای ورزشی و کتابخانه در سه نقطه جدید در شهرستان متناسب با جمعیت منطقه، گازرسانی به واحدهای مسکونی خارج از حریم شهر و روستا، پیگیری از سطح ملی برای پرداخت سهمه سوخت مرزنشینان استان از دیگر مصوبات و تاکیدات شجاعی در این نشست بود.

گفتنی است در این جلسه ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب و مقرر شد با بررسی کارشناسی تا دو شنبه هفته آینده مصوبات و اعتبارات نهایی و اعلام شود.

۲۷ روستا داراب تنش و یا در معرض تنش آبی هستند

روح اله حسین پور، فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در سال های اخیر تحولات بسیار خوب و ارزنده ای در شهرستان راز و جرگلان اتفاق افتاده است.

وی گفت: در کمتر از دو سال گذشته ضریب مقاوم سازی مسکن در شهرستان راز و جرگلان از ۱۹ درصد به ۴۰ درصد رسیده و به واسطه نگاه ویژه مجموعه مدیریت استان ۴ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

فرماندار شهرستان راز و جرگلان افزود: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضریب نفوذ نسل ۳ و ۴ اینترنت از ۱۰ به ۶۰ درصد و ضریب نفوذ شبکه شاد از زمان ابتدای شیوع بیماری کرونا از ۱۹ به ۶۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: تمامی مدارس خشتی و گلی در سطح شهرستان راز و جرگلان برچیده شد و هم اکنون سرانه آموزشی در این شهرستان ۶.۲ و بالاتر از میانگین کشوری و استانی است.

حسین پور گفت: گاز رسانی به مناطق شهری شهرستان راز و جرگلان ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی بیش از ۹۹ درصد است و ۲ هزار خانوار روستایی خارج از طرح هادی روستایی از نعمت گاز بی بهره بودند که با نگاه ویژه استاندار خراسان شمالی و همکاری شرکت گاز اکنون به ۲۰۰ خانوار کاهش یافته است که گازرسانی به آنان نیز در حال اجرا و پیگیری است.

وی افزود: در حوزه پوشش بیمه تامین اجتماعی در کمتر از دو سال گذشته به اندازه ۱۵ سال کار انجام شد و ۷۰ درصد در این شهرستان تحت پوشش هستند.

فرماندار رازو جرگلان گفت: اصلی ترین مشکل روز شهرستان راز و جرگلان آب شرب است که نزدیک به ده هزار نفر در ۲۷ روستا داراب تنش و یا در معرض تنش آبی هستند که امید است با کمک اعتبارات استانی و خیرین این مشکل در اقدامی جهادی برطرف شد.

وی گفت: در حوزه راه ها در یکسال گذشته ساخت ۶ پل در دستور کار قرار گرفت که ساخت ۴ پل به اتمام رسیده و ساخت ۲ پل در دست اجراست

حسین پور تصریح کرد: درصد میزان برخورداری روستاهای بالای بیست خانوار به راه آسفالت کمتر از میانگین کشوری و استانی است.

موضوع راه ارتباطی رازوجرگلان باید به صورت جدی پیگیری شود

محمد وحیدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار کرد: در سفر به شهرستان ها باید مهمترین نگاه طرح موضوعات مهمی باشد که در شهرستان قابل حل نیست.

وی گفت: تقاضای مردم شهرستان راز و جرگلان ایجاد راه ارتباطی برای اتصال به مرکز استان و استان هم مرز و همسایه گلستان است که باید با پیگیری جدی برای جذب اعتبارات ملی این مطالبات را محقق کنیم.

وحیدی افزود: مسئولیت اجتماعی صنایع استان از مهمترین دیدگاه‌های استاندار بود که می تواند موجب توسعه استان به ویژه شهرستان راز و جرگلان خواهد شد.

وی گفت: در حوزه درمان شرمنده مردم شهرستان راز و جرگلان هستیم و در توزیع تخت های بیمارستانی و نیروی انسانی در شهرستان راز و جرگلان عدالت به خوبی رعایت نشده است.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در توزیع عادلانه امکانات و نیروی انسانی بسیار مهم است.

وی گفت: برخی منازل در گذشته در روستاهای شهرستان راز و جرگلان ساخته شده است که اکنون در حریم شهر و روستا نیستند و از توزیع نفت و گاز بی بهره هستند و باید با یک تصمیم جهادی استانی این مشکل برطرف شد.

موضوع ترک تحصیل دختران مورد توجه مسئولان قرار بگیرد

آخوند سرفراز، از ائمه جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان راز و جرگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت که ۷۵ درصد آن اهل سنت هستند از خدمات خوب نظام دولت  قدردانی می کند.

وی گفت: در حوزه آبرسانی به روستاها، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت پر سرعت، ساخت سالن های ورزشی و... خدمات خوبی توسط نظام و دولت رقم خورده است.

سرفراز افزود: با توجه به پراکندگی جمیعتی در این شهرستان موضوع ترک تحصیل دختران مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و پیشنهاد می شود با تجمیع سازی مدارس و ارائه سرویس ایاب و ذهاب از از ترک تحصیل دختران جلوگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمین های کشاورزی هم مرز با ترکمنستان گفت: متاسفانه حیوانات وحشی در ایام برداشت کشاورزی از سوی کشور ترکمستان وارد این زمین ها می شوند که خواستار حل این موضوع از طریق فنس کشی و دیوار کشی توسط مرزبانی شد.

ساخت بیمارستان برای مردم شهرستان راز و جرگلان الزامی است

محمد پاکمهر، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: مشکلات و دغدغه های شهرستان راز و جرگلان باید دارای اولویت بندی و برنامه ریزی باشد.

وی گفت: شهرستان راز و جرگلان در حوزه آب شرب و کشاورزی دچار مشکل است، راز و جرگلان شهرستان پر آب اما تشنه است و باید با مدیریت درست منابع آبی و بهره مندی درست از سدهای ایجاد شده و آب های مرزی مشکل تنش آبی در این شهرستان برطرف شود.

پاکمهر افزود: اگر مشکلات حوزه آب در روستاهای مرزی شهرستان راز و جرگلان برطرف نشود شاهد مهاجرت آنان خواهیم بود.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساخت بیمارستان برای مردم شهرستان راز و جرگلان الزامی است و با توجه به بُعد مسافت مردم این شهرستان در ایام شیوع بیماری کرونا دچار مشکل شده اند.

وی با اشاره به مشکلات راه دسترسی مردم این شهرستان به مرکز استان افزود: راه های ارتباطی شهرستان راز و جرگلان باید تقویت و راه دسترسی مردم این شهرستان به مرکز استان کوتاه شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: راز خراسان شمالی آب مدیریت نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی مردم شهرستان راز و جرگلان شهرستان راز و جرگلان ساخت بیمارستان مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد

دارنده ۹ نشان کشتی المپیک و جهان امروز جلسه‌ای دو ساعته با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی آزاد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که وزن 86 کیلوگرم یکی از اوزانی است که هنوز تکلیف ملی‌پوش آن مشخص نشده و به نظر می‌رسد کار انتخابی نماینده این وزن ایران در المپیک، به اواخر ماه آینده کشیده شود، امروز حسن یزدانی با حضور در فدراسیون کشتی جلسه‌ای بیش از دو ساعت با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد داشت.

او در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت بدنش به علیرضا دبیر و محسن کاوه ارائه کرد و آنها در مورد همه برنامه‌های پیش رو و تمریناتی که تا پیش از این یزدانی برای بازگشت به تشک انجام داده، صحبت کردند.

یزدانی بعد از کسب نشان نقره جهانی 2023 بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی، کتف خود را جراحی کرد.

این کشتی‌گیر که دو مدال طلا و نقره دو المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو را در کارنامه دارد، در جلسه امروز، کادرفنی و فدراسیون را در جریان وضعیت کتفش، آمادگی بدنی‌ و تمریناتی که در این مدت انجام داده، قرار داد و درخصوص اینکه او در چه مسابقه‌ای قرار است کشتی بگیرد، صحبت شد.

حسن یزدانی تا امروز در چرخه انتخابی تیم ملی غایب بوده و بعد از بازی‌های آسیایی در هیچ مسابقه‌ای روی تشک نرفته است.

فدراسیون کشتی و کادرفنی باتوجه به عناوین قبلی و سوابق این کشتی‌گیر، برای او در چرخه سال 2024 این فُرجه را در نظر گرفتند که بعد از بهبود کتفش و زمانی که شرایط حضور در مسابقه را پیدا کرد، به مسابقه اعزام شود.

این در حالی است که امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن سال 2023 جهان، زمستان سال گذشته با کشتی گرفتن در تورنمنت زاگرب، ملی‌پوش شدن خود را قطعی کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران