Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت مونسون هند در جنوب شرق، اداره کل هواشناسی استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از بعدازظهر پنج شنبه تا بعدازظهر یکشنبه سامانه همرفتی بخش هایی از استان را فرا می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش بینی می شود عمده فعالیت این سامانه در شهرستان های راسک، سراوان، سرباز، سیب سوران، فنوج، قصرقند، گلشن، نیکشهر، ارتفاعات شمالی دشتیاری و ارتفاعات جنوب ایرانشهر باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به رگباری بودن این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، بالاآمدن موقتی آب در رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: برخورد صاعقه، وقوع تندبادهای موقتی و شدید، خیزش موقتی گردوخاک  و کاهش دید افقی، احتمال بارش تگرگ و لغزنده شدن محورهای موصلاتی مناطق تحت تأثیر سامانه از جمله پیامدهای محتمل آن است.

وی تصریح کرد:  توصیه می شود در زمان رانندگی، احتیاط لازم در دستور کار قرار گیرد و از تردد و توقف در بستر و حاشیه مسیل ها به طور جدی خودداری شود و کوهنوردان نیز با توجه به احتمال بالای برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص وزش باد

به گزارش قدس آنلاین چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت این سامانه از اوایل وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا اواخر همان روز ادامه دارد.

وی افزود: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید از خطرات این سامانه است.

چراغپور اضافه کرد: همه مناطق استان تحت تاثیر سامانه قرار خواهند گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان
  • صدور هشدار نارنجی به کشاورزان ۱۰ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۰ استان کشور
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۱۹؛ هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۰ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۹؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۰ استان
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص وزش باد
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری