Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدحسین رحیمی‌زاده روز پنجشنبه در نسشت هم‌اندیشی مسئولان هیات‌های مذهبی استان با بیان اینکه این مجموعه‌ها و مساجد توانمندی بسیار بالایی دارد، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید همه در کنار مسئولان و متولیان فرهنگی قرار گیرند.

وی ادامه داد: برنامه های این اداره کل این است تا مسایل مربوط به پیشگیری از وقوع جرم و مسایل  فرهنگی ،  اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را به صورت محله‌محور با مشارکت مساجد و هیات‌های مذهبی پیگیری و از ظرفیت تشکل‌های دینی و نهادها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول قضایی با اشاره به سند تحول قضایی در استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی اظهارکرد: هیات‌های مذهبی و مساجد از توانایی بسیار بالایی در این زمینه برخوردارند، هرچند تاکنون در این خصوص استفاده شده ولی اصلا کافی نیست .

همچنین رییس‌کل دادگستری  یزد با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی، هیات‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و دینی است، گفت: این تشکل‌ها با محوریت عزاداری سید و سالار شهیدان فعالیت می‌کنند و توانستند یزد را به حسینیه ایران تبدیل کنند.

غلامعلی دهشیری با اشاره به بصیرت و عمق نگاه دینی که در هیات‌های مذهبی استان وجود دارد، افزود: فعالیت‌ های خیری تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی در دوره های مختلف نشان از همت و اخلاص و دلسوزی و شور حسینی این تشکل‌ها دارد.

وی اظهارکرد: هیات‌ها در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی دفاعی و نظامی بسیار اثرگذار هستند ضمن اینکه این تشکل‌ها در شکل گیری انقلاب اسلامی، بقا ، استمرار و خنثی سازی تهدید نرم فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی دادگستری ماه محرم یزد هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی دادگستری ماه محرم آسیب های اجتماعی دادگستری ماه محرم یزد هیأت عزاداری آسیب های اجتماعی هیات های مذهبی تشکل ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است