Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر پنجشنبه از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، اکبر نوروزپور در این زمینه اظهار داشت: این بزرگراه به دلیل عامل اتصال پایتخت و نواحی مرکزی به جنوب شرقی کشور، در صنعت حمل و نقل جاده‌ای، از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور، طرح‌های عمران جاده ای متنوعی در قالب قرادادهای پیمانی و طرح‌های امانی، به طور مستمر در این بزرگراه به مرحله اجرا در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی تامین ایمنی و تسهیل ترافیک محور سلفچگان ـ دلیجان را در اولویت اقدام‌های این اداره کل دانست و گفت: طی برنامه ای اعلامی به منظور صیانت و تامین ایمنی حداکثری محورهای شریانی کشور، چند محور به عنوان شریان‌های اصلی حمل و نقل جاده ای اعلام و در طرحی سراسری به نام «راهداری محوری» نسبت به ارتقای ایمنی آنان اقدام شد.

نوروز پور یادآور شد: در اجرای طرح مذکور (راهداری محوری)، اقدامات شایان توجهی به صورت امانی و در قالب آرامسازی (اجرای خاکریز حایل در رفوژ، شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی و ...) در این محور به انجام رسید.

وی در ادامه، به طرح بهسازی محور سلفچگان ـ دلیجان پرداخت و اظهار داشت: این طرح از تیرماه سال ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن شروع شد که شامل ۱۷ کیلومتر و در ۲ لاین شمالی ـ جنوبی این بزرگراه به مرحله اجرا درآمد.

وی بازه زمانی تکمیل این طرح را ۱۳ ماهه عنوان و اضافه کرد: با توجه به گستردگی محور اجرایی طرح و موقعیت ترانزیتی آن از سویی و اقدام‌های ترکیبی طرح از سویی دیگر، ضرورت دقت نظر بیشتر در اجرا را دوچندان می‌گرداند.

وی اقدام‌های صورت گرفته برای بهسازی محور یاد شده را شامل لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت برشمرد و ضمن تقدیر از عوامل اجرایی که در راستای اجرای این طرح به طور جهادی اقدام کرده اند، گفت: الحمدالله در مدت اجرای طرح مذکور، شاهد همکاری خوب کاربران جاده ای بودیم که جا دارد، از تمامی آن‌ها سپاسگزاری نماییم.  

در حوزه راهداری استان قم یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یکهزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم استان مرکزی قم دلیجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان استان مرکزی قم دلیجان حمل و نقل جاده ای کیلومتر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه