Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@23:41:42 GMT

نخست وزیر ژاپن از مقام خود استعفا می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۶۳۸۰

نخست وزیر ژاپن از مقام خود استعفا می‌دهد

نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه اعلام کرد که در انتخابات ماه سپتامبر حزب متبوع خود شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از بی بی سی، «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که در مقام رهبر حزب متبوع خود در انتخابات ماه سپتامبر شرکت نخواهد کرد و بدینوسیله پایان دوره نخست وزیری خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، آقای سوگا درست یک سال پیش و در پی استعفای «شینزو آبه» از سمت نخست وزیری ژاپن جانشین وی شد.

اعلام خبر شوکه کننده این کناره گیری در حالی منتشر می‌شود که این روزها میزان محبوبیت آقای سوگا به پایین‌ترین میزان خود در یکسال اخیر رسیده است.

ژاپن که هنوز در وضعیت اضطراری قرار دارد، اکنون با بدترین موج ابتلا به کووید -۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند. این کشور با بیش از ۱.۵ میلیون مورد ابتلا به کرونا شاهد روند کُند واکسیناسیون است.

در این میان، تصمیم مقامات ژاپن به میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در اوج پاندمی کرونا با انتقاد و مخالفت‌های فراوانی روبرو شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دبیرکل حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن که آقای سوگا ریاست آن را برعهده دارد، نوشت: «امروز در نشست هیأت رئیسه، آقای سوگا گفت که می‌خواهد تلاش‌هایش را بر تدابیر لازم جهت مقابله با کرونا متمرکز کند و در انتخابات برای کسب رهبری (حزب) شرکت نخواهد کرد».

وی در ادامه افزود: «صادقانه بگویم، غافلگیر شدم. این بسیار مایه تأسف است. وی بهترین اقدامات ممکن را انجام داد اما پس از تأملی دقیق تصمیم خود را گرفت».

گفتنی است که حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن قرار است در روز ۲۹ سپتامبر سال جاری انتخاباتی برای تعیین رئیس این حزب برگزار کند. پیش بینی می‌شود که برنده این رقابت به دلیل آنکه اکثریت کرسی‌های پارلمان در اختیار حزب لیبرال دموکراتیک است، نخست وزیر بعدی ژاپن باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ژاپن استعفا کرونا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد