Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@00:00:52 GMT

آخرین وضعیت انتخاب کلیدداران شهرهای استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۹۶۴۳

آخرین وضعیت انتخاب کلیدداران شهرهای استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، پس از برگزاری فرایند انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ و تایید صحت انتخابات در هیئت نظارت، اعضای منتخب رسما برنامه چهار ساله خود را آغاز کردند.

مهمترین برنامه اعضای شورا پس از ادای سوگند، انتخاب شهردار جدید برای سکانداری شهر است که بسیاری از شوراها در اولین جلسات کاری خود در شهرستان‌های استان تهران پس از مشخص شدن گزینه‌های پیشنهادی، تجارب، سوابق مدیریتی و توانمندی‌ها و برنامه‌های نامزدی تصدی مسئولیت شهرداری را بررسی و سکاندار جدید شهر را انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در برخی از شهرستان‌ها، اعضای شورای شهر به جمع‌بندی نرسیده‌اند لذا رایزنی‌ها و بررسی سوابق گزینه‌ها همچنان ادامه دارد.

در تعدادی از حوزه‌ها نیز به دلیل بروز برخی از تخلفات، صحت انتخابات شورا مورد تایید هیأت نظارت قرار نگرفت و شورای شهر به طور رسمی تشکیل نشد که در مورد این شهرها انتخاب شهردار توسط استانداری انجام خواهد گرفت.

کلیدداران شهرهای استان تهران

بررسی آخرین وضعیت انتخاب شهرداران تهران نشان می‌دهد اکثر شهرها کلیدداران خود را انتخاب کرده‌اند و مابقی نیز در تلاشند در اولین فرصت به گزینه نهایی برسند و کار اداره شهر را به سرعت بیشتر پیش ببرند.

شهرداران منتخب شهرهای شهرستان دماوند

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان، از انتخاب «جعفر پرج» شهردار سابق فیروزکوه به عنوان گزینه نهایی برای سکانداری شهرداری کیلان خبر داده تا نخستین چراغ برای انتخاب شهردار در شهرستان دماوند روشن شود.

در شهر دماوند نیز، شورای اسلامی شهر در حال بررسی گزینه‌های بومی و غیربومی هستند و هنوز گزینه نهایی مشخص نشده و بر اساس پیگیری‌ها مصاحبه از گزینه‌های سکانداری شهرداری مرکز شهرستان دماوند به صورت مستمر در حال انجام است و به احتمال خیلی زیاد در جلسه آتی شورا، شهردار دماوند انتخاب خواهد شد.

بر اساس پیگیری‌ها، شوراهای اسلامی شهرهای آبسرد و آبعلی نیز همچنان در حال بررسی گزینه‌های پیشنهادی هستند و باید منتظر ماند تا مشخص شود چه کسانی برای سکانداری این شهرها انتخاب می‌شوند.

از سوی دیگر، انتخابات شورای شهر رودهن به دلیل تخلفات ابطال شده و این شهر باید برای انتخاب شهردار منتظر تصمیم مستقیم استاندار تهران باشد.

شهرداران منتخب شهرهای شهرستان ری

اعضای شورای شهر حسن آباد، با ۵ رای صندلی شهرداری حسن آباد را تقدیم «شیرزاد یعقوبی» کردند. یعقوبی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی است و سابقه ۸ سال شهردار بودن در پیشوا و مسئولیت‌های دیگر در فرمانداری پیشوا را در کارنامه خود دارد.

در قیامدشت هم اعضای شورای شهر پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی رزومه گزینه‌های شهرداری قیامدشت، با رای قاطع به ماندن «حسین ترکاشوند» شهردار قبلی، رای دادند.

شهردار قلعه نو هنوز انتخاب نشده و اعضای شورا درحال رایزنی هستند.

شهرداران شهرهای کهریزک و باقرشهر هم به دلیل ابطال انتخابات شورای شهر، توسط استانداری انتخاب خواهد شد.

شهردار بخش مرکزی ری نیز به عنوان منطقه ۲۰ تهران توسط شهردار تهران انتخاب خواهد شد.

شهرداران منتخب شهرهای شهرستان شهریار

اعضای شورای شهر شهریار پس از بررسی گزینه‌های متعدد، «محمد صادق کولیوند» شهردار سابق شهرهای ملارد، قدس و باغستان را به عنوان سکاندار جدید مدیریت شهری شهریار انتخاب کردند.

اعضای شورای شهر اندیشه «بهروز کاویانی» شهردار سابق شهرهای شهریار، اندیشه و گلستان و اعضای شورای شهر باغستان «علی اصغر علیزاده» بازرس سازمان بازرسی کشور که ۶ ماه مامور به شهرداری باغستان بود را به عنوان شهردار این شهرها انتخاب کردند.

در وحیدیه «مسعود سلامت بخش» با سابقه ۲۰ ساله در شهرداری وحیدیه و در شاهدشهر «بهمن‌ خانی» سرپرست سابق شهرداری شاهدشهر و در صباشهر «قاسم دانیالی» معاون شهرداری اسلامشهر و در فردوسیه «علیرضا اسدی» شهردار دوره سوم و پنجم فردوسیه انتخاب شدند.

شهرداران منتخب شهرهای شهرستان ملارد

در شهر صفادشت اعضای شورا «محمد علی کریمی» شهردار قبلی این شهر را که ۵ دوره مدیریت شهری را برعهده داشت بار دیگر انتخاب کردند. اما در شهر ملارد اعضای شورا هنوز درباره انتخاب شهردار این شهر به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

شهرداران منتخب شهرهای شهرستان‌های جنوب شرق تهران

اعضای شورای شهر ورامین پس از بررسی برنامه ۲۷ نفر از گزینه‌های تصدی شهرداری ورامین، «یاسر هادی‌زاده» را به عنوان شهردار این شهر، انتخاب کردند. هادی‌زاده از نیروهای شهرداری ورامین است که در ۴ سال گذشته، به عنوان معاون شهردار مشغول به کار بوده است.

در شهر جوادآباد هم اعضای شورای اسلامی شهر «شیرزاد یعقوبی» را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کردند اما همزمان اعضای شورای اسلامی شهر حسن آباد نیز یعقوبی را به عنوان شهردار حسن آباد انتخاب کردند که یعقوبی، حسن آباد را به عنوان محل خدمت خود انتخاب کرد؛ لذا شورای جوادآباد باید به فکر گزینه دیگری باشند.

«غلامرضا حبیبی» شهردار فعلی پیشوا با ۴ رای موافق از ۷ رای اعضای شورای شهر برای دوره جدید نیز به عنوان شهردار پیشوا ابقا شد.

انتخابات شورای اسلامی شهر قرچک نیز ابطال شده است و استانداری برای این شهر، شهردار انتخاب خواهد کرد.

شهرداران منتخب شهرهای شهرستان رباط کریم

پس از بررسی رزومه و برنامه‌های ۵۵ نفر از داوطلبان در نهایت، «حمیدرضا الله‌ یاری» با ۵ رای از هفت رای شورای اسلامی شهر پرند به عنوان شهردار پرند انتخاب شد. الله‌یاری دانشجوی دکترای مدیریت جغرافیای سیاسی است و ۱۵ سال سابقه در شهردای‌های تهران دارد.

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی نصیرشهر هم «فرشاد شهسواری» را مجدد به عنوان شهردار نصیرشهر انتخاب کردند.

«ابوالفضل کبورانی» شهردار منتخب اعضای شورای شهر رباط‌کریم اما به علت نداشتن سابقه اجرایی از سوی استانداری احراز صلاحیت نشد و صندلی شهرداری رباط کریم را از دست داد.

شهرداران منتخب شهرهای شهرستان پاکدشت

وحید تاجیک از کارکنان شهرداری پاکدشت با اکثریت مطلق آراء (۹ رای اعضای شورای اسلامی شهر)، سرپرستی سه ماهه شهرداری پاکدشت را عهده دار شده است.

در پی استعفای کورش میرزایی، شهردار سابق فرون آباد از سمت شهرداری، فعلا «مرتضی رئیسی» به عنوان سرپرست شهرداری فرون آباد انتخاب شده است.

«مسیب نعمت پور» هم در پی استعفای شیرزاد یعقوبی شهردار سابق شریف آباد، به عنوان سرپرست شهرداری این شهر معرفی شده است.

شهرداران منتخب شهرهای شهرستان شمیرانات

شهردار شهرهای لواسان، قصران و شمشک هنوز انتخاب نشده و مدیریت شهری در این شهرها توسط سرپرست اداره می‌شود.

شهردار تجریش هم به عنوان شهردار منطقه 1 تهران توسط شهردار تهران انتخاب می‌شود.

شهرداران منتخب در شهرهای شهرستان پردیس

شهرداران شهرهای پردیس و بومهن به دلیل ابطال انتخابات شورای شهر، توسط استانداری انتخاب خواهد شد.

شهرداران شهرهای سعیدآباد و خسروآباد هنوز انتخاب نشده‌اند و رایزنی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

شهرداران فیروزکوه، اسلامشهر و شهرقدس

در اولین نشست مشترک اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری فیروزکوه، با حکم رئیس شورای اسلامی شهر، «جعفر پرج» شهردار قبلی این شهر، تا تعیین شهردار، به عنوان سرپرست شهرداری فیروزکوه، معارفه شد.

با آغاز به کار دوره ششم شوراهای اسلامی، «محسن حمیدی» سرپرست شهرداری اسلامشهر به مدت ۳ ماه در این سمت ابقا شد. حمیدی از فروردین ماه سال جاری و در پی استعفای حسین طلا شهردار سابق اسلامشهر با حفظ سمت به عنوان سرپرست شهرداری اسلامشهر سکان هدایت شهرداری اسلامشهر را برعهده دارد.

شهردار شهرقدس هم هنوز انتخاب نشده و اعضای شورا درحال رایزنی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار استان تهران تهران شهرداری عنوان سرپرست شهرداری عنوان شهردار شهرداری اسلامشهر هنوز انتخاب نشده شورای اسلامی شهر اعضای شورای شهر انتخاب خواهد شد انتخابات شورای انتخاب شهردار انتخابات شورا انتخاب کردند شهردار سابق مدیریت شهری اعضای شورا گزینه ها حسن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته

معاون استاندار تهران با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جلسه شورای حل اختلاف برای شوراها در استانداری تشکیل شده است گفت: ۳۷ نفر از اعضای شوراها در استان تهران سال گذشته بازداشت و شش نفر از اعضای شورای شهرها و ۱۲ نفر از اعضای شورای روستاها سلب عضویت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میرمحمد غراوی در همایش روز شوراها که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در استان تهران ۸ شهر داریم که ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر آن‌ها بیش از ۹ نفر است و هفت شهر شورای هفت نفره و ۲۶ شهر نیز شورای شهر پنج نفره دارند.

وی با بیان اینکه تعداد شهرهایی که شورا ندارند و توسط قائم مقامی اداره می‌شوند پنج شهر هستند، افزود: در سطح استان تهران تعداد زنان عضو شورا ۲۰ نفر و تعداد مردان اعضای شورا ۲۳۱ نفر هستند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۵۱ نفر عضو شورا ۴ نفر دارای مدرک دکتری، ۸۲ نفر داری مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴۱ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۵ دارای مدرک کاردانی و مدرک ۹ نفر نیز دیپلم است.

غراوی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جلسه شورای حل اختلاف برای شوراها در استانداری تشکیل شده است، تصریح کرد: برخی موارد در هیأت تطبیق تأیید و برخی رد شدند که در کل ۱۴۲ مصوبه داشتیم و ۱۰۲ مورد از آنها تأیید نظر شوراها بوده است همچنین ۳۷ نفر از اعضای شوراها در استان تهران سال گذشته به دلیل برخی تخلفات با دستور قضائی بازداشت شدند و ۶ نفر از اعضای شورای شهرها و ۱۲ نفر از اعضای شورای روستاها سلب عضویت شدند.

واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها

وی با بیان اینکه انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراها است، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، گفت: طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748843

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری