Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:28:53 GMT

جلوگیری از ضایع شدن هزار تن خوراک دامی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۵۱۰۴

جلوگیری از ضایع شدن هزار تن خوراک دامی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بستامی، رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد با اشاره به جلوگیری از فاسد و ضایع شدن هزار تن خوراک‌دامی در این حوزه قضایی با ورود دادگستری،گفت: چندی پیش شرکت طلا رشد نامی تولید کننده خوراک دام، طیور و آبزیان مقدار ۵۷۵ تن ذرت دامی و کنجاله سویا را با ارز دولتی وارد کشور و آماده تولید هزار تن خوراک و توزیع کرده بود که به دلیل مشکلات به وجود آمده در (سامانه بازارگاه) مربوط به جهاد کشاورزی عرضه و فروش محصول تولیدی حدود پنج ماه متوقف شده بود و تمامی این هزار تن نهاد دامی در خطر فساد و ضایع شدن قرار داشت که مدیران این شرکت علی رغم پیگیری و مکاتبات متعدد به نتیجه‌ای دست نیافته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد ارزش خوراک دامی را بیش از پانصد میلیارد ریال دانست وافزود: پس از اعلام مشکل از طرف این شرکت به دادگستری اشتهارد، با هماهنگی رئیس کل دادگستری البرز و مطابق با برنامه‌های تحولی دادگستری استان، سریعا رایزنی‌ها با مسئولان مربوطه آغاز شد و در راستای حل این مشکل، جلسه‌ای در فرمانداری اشتهارد و با حضور من و دادستان شهرستان، فرماندار، رئیس هیئت مدیره تعاونی مرغداران، معاون امور دام استان البرز، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان و مدیران شرکت نهاده‌های دامی تشکیل شد.

بستامی با اشاره به بررسی مشکلات پیش رو و اقدامات در این جلسه گفت: در این نشست مقرر شد که با توجه به شرایط موجود و امکان از بین رفتن این حجم از نهاده، امور دام استان از طریق اتحادیه دامداران استان سریعا نسبت به تحویل خوراک تولیدی این شرکت با نرخ‌های مصوب و با نظارت جهاد کشاورزی شهرستان و امور دام استان به تولید کنندگان مرغ گوشتی و دام اقدام کند.

او افزود: این مشکل در شرایطی بود که تولید کنندگان مرغ گوشتی و دام در سطح شهرستان و استان هم با مشکل جدی تامین خوراک به نرخ مصوب در زمان مناسب مواجه بودند و عدم توزیع به موقع این نهاده‌ها علاوه بر خطر فساد و ضایع شدن، احتمال توزیع عرضه خارج از شبکه یا سوداگری در این حوزه را داشت.

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد گفت: خرابی سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی نباید عاملی برای عدم توزیع به موقع نهاده‌های دامی یارانه‌ای و ایجاد بستر و به تبع آن ملتهب کردن بازار و افزایش قیمت‌ها و در نتیجه نارضایتی عموم مردم باشد و باید ادارات متولی مطابق با تکالیف قانونی و در راستای دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان، سریعا مشکلات مشابه در سطح شهرستان و استان را حل کنند.

انتهای پیام /ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خوراک دام دام و طیور خوراک دام ضایع شدن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سردار "حمید هداوند" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله ای و ۵ تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۰۹۶۳۰۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان وظیفه شناس در حوزه قاچاق کالا است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899802

دیگر خبرها

  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند