Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رادیو فرانسه، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان اجلاس وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا که در اسلوونی برگزار شد، برای خبرنگاران توضیح داد که اتحادیه اروپا شروطی را از طالبان می‌خواهد: عدم اجازه ورود به تروریسم، رعایت حقوق بشر و به ویژه احترام به حقوق زنان، باز نگاه داشتن راه ورود کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و بالاخره احترام به آزادی رسانه‌ها و تشکیل یک دولت فراگیر .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اتحادیه اروپا باید با دولت جدید افغانستان گفتگو داشته باشد، اما این به معنای به رسمیت شناختن آن نیست، فقط یک گفتگوی عملی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که طالبان باید اجازه دهند خارجی‌ها و افغان‌هایی که در خطر هستند، از کشور خارج شوند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت که شروط اتحادیه اروپا قابل مذاکره نیست، هرچند که "هیچکس آنقدر خوش‌باور نیست که خیال کند همه این شروط در روزهای آینده برقرار خواهد شد".

وی افزود: طالبان و دولت آینده را نه بر اساس حرف که بر اساس عمل آن ها داوری خواهیم کرد.

کشورهای اتحادیه اروپا گفته‌اند که باید در کابل حضور داشته باشند تا امکان خروج افراد را تضمین کنند. به گفته جوسپ بورل، "چندصد تن یا حدود هزار نفر" باید همچنان از افغانستان خارج شوند.  

بورل همچنین در جلسه وزیران دفاع اتحادیه اروپا شرکت کرد تا درباره خروج شتابزده نیروهای نظامی از افغانستان و نکاتی که باید از ان آموخت بحث کنند. او پس از این جلسه به خبرنگاران گفت که حوادث افغانستان بیش از هرچیز نشان داد که نیروهای نظامی اروپا باید مستقل شوند.  به نظر وی اگر اروپا از چنین نیرویی برخوردار بود، می‌توانست در عملیات خروج از فرودگاه کابل نیز مستقل و بهتر عمل کند.

جنگ ۲۰ ساله افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرزها شناخته می‌شود، در مجموع ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد دلار هزینه و حدود ۲ هزار و ۵٠٠  کشته روی دست آمریکا گذاشت و خروج شتابزده آمریکا از افغانستان به اعتبار و موقعیت بین‌المللی واشنگتن آسیب بزرگی وارد کرد.

برچسب‌ها افغانستان اتحادیه اروپا طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان اتحادیه اروپا طالبان افغانستان اتحادیه اروپا طالبان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم