Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-بر اساس تازه‌ترین مطالعات دانشمندان دانشگاه ییل، آنتی بادی‌های ما برای محافظت طولانی مدت در برابر ابتلای مجدد به ویروس کرونا بسیار مهم هستند.

یک مطالعه جدید دانشگاه ییل نشان می‌دهد وقتی صحبت از محافظت طولانی مدت در برابر کووید-۱۹ می‌شود، آنتی بادی‌ها بزرگترین متحدان ما هستند.

از زمان ظهور ویروس سارس-کوو-۲، سهم نسبی بخش‌های مختلف سیستم ایمنی بدن ما به ویژه سلول‌های T که سلول‌های آلوده را از داخل نابود می‌کنند و سلول‌های B که آنتی بادی‌هایی را تولید می‌کنند که به طور خودکار پاک می‌شوند، حین و بعد از عفونت نامشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای درک بهتر، دانشمندان در آزمایشگاه دانشگاه ییل، وادمار وون زژویز، پروفسور ایمونوبیولوژی، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی موش‌ها انجام دادند تا تعیین کنند کدام واکنش سیستم ایمنی در مراحل مختلف موارد کووید-۱۹ مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

بنیامین گلدمن، محقق پسادکتری در آزمایشگاه ایواساکی و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: در حالی که سلول‌های T در عفونت‌های حاد نقش دارند، آنتی بادی‌های ما برای محافظت طولانی مدت در برابر عفونت مجدد بسیار مهم هستند.

این مقاله در مجله Science Immunology منتشر شد.

در طول عفونت‌های حاد، هر دو نوع پاسخ ایمنی سازگار یا آموخته شده نقش مهمی در مبارزه با عفونت‌ها ایفا می‌کنند. محققان دریافتند موش‌هایی که فاقد سلول‌های T هستند، اما از آنتی بادی محافظت می‌کنند و آن‌هایی که فاقد آنتی بادی هستند، اما دارای سلول‌های T سالم هستند، هر دو به خوبی با عفونت مبارزه کردند.

با این حال، در موش‌های فاقد سلول‌های T «حافظه» نوعی سلول ذخیره که پس از عفونت در بدن باقی می‌ماند، آنتی بادی‌ها به تنهایی پس از آلوده شدن مجدد موش‌ها به سارس-کوو-۲، ویروسی که باعث ایجاد آن می‌شود، بیش از محافظت کافی را انجام می‌دهند. کووید-۱۹ یا نوع بتا فرار از ایمنی بسیار بالا دارد، این محافظت از آنتی بادی در موش‌هایی که واکسن دریافت کرده بودند نیز مشاهده شد.

گلدمن تاکید کرد تحقیقات قبلی نشان داده بود افرادی که واکسن‌های مبتنی بر mRNA دریافت کرده‌اند، آنتی بادی بیشتری نسبت به افرادی که به طور طبیعی آلوده بودند، تولید می‌کنند و افراد مبتلا اگر واکسیناسیون دریافت کنند، حتی آنتی بادی بیشتری تولید کرده و شاید محافظت بیشتری در برابر عفونت مجدد ایجاد کنند.

او گفت که در حالی که این مطالعه اهمیت کلیدی آنتی بادی‌های گردش خون را در حفاظت نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد نوع جدید دلتا بر این ایمنی سیستمیک غلبه می‌کند تا باعث ایجاد عفونت‌های بیشتر شود.

ایواساکی گفت: در نهایت ایجاد ایمنی مخاطی قوی که شامل آنتی بادی‌های محلی و سلول‌های T باشد، برای جلوگیری از عفونت و بیماری مهم است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آنتی بادی آنتی بادی ها سلول های T عفونت ها موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو با بهره‌گیری از سیستم‌های «استفاده مجدد از آب خاکستری در محل» در ساختمان‌های بیشتر، شهرت خود را به‌عنوان شهر پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب حفظ کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سانفرانسیسکو متعهد به اجرای فناوری‌های استفاده مجدد از آب در محل برای کمک به حفظ آب و تقویت شهر در برابر خشکسالی مداوم است. سیستم‌های تصفیه و استفاده مجدد آب در محل، فاضلاب ساختمان‌ها را به آب تصفیه‌شده برای کاربردهای غیر آشامیدنی، اصلاح‌های خاک ارگانیک و انرژی گرمایی فاضلاب بازیافتی تبدیل می‌کند.

سانفرانسیسکو، پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو اکنون برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های استفاده مجدد از آب در محل، پیشرفت‌های جدیدی به مساحت ۱۰۰ هزار فوت مربع یا بیشتر نیاز دارد که به کاهش هزینه‌های عملیاتی ساختمان‌ها کمک می‌کند و در برابر افزایش نرخ‌های آب و برق و کمبود آب مقاوم است. استفاده مجدد از آب در محل تنها یک ابتکار پایدار نیست، بلکه یک بخش حیاتی از توسعه شهری مسئولانه به‌ویژه در شهری با فشار آب پایین مانند سانفرانسیسکو است. این سیستم نه‌تنها فشار بر منابع آب شهری را کاهش می‌دهد، بلکه فرهنگ مراقبت از محیط زیست را در جوامع خود تقویت می‌کند.

ساختمان‌های استفاده کننده از این سیستم‌ها مجموعه متنوع بازیافت آب شهر را گسترش می‌دهند و در عین حال نمونه‌ای برای توسعه پایدار املاک و مستغلات سانفرانسیسکو هستند.

این شهر در نوامبر ۲۰۲۲ از اولین سیستم استفاده مجدد از آب مورد تأیید و عملیاتی شهر در یک ساختمان آپارتمانی ۴۰ طبقه در مرکز شهر رونمایی کرد و امروز با افزودن دو سیستم جدید در این زمینه، موقعیت خود را به‌عنوان پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب تثبیت کرده است. یکی از این سیستم‌ها سالانه ۲.۹ میلیون گالن آب و سیستم دیگر تا یک میلیون گالن آب را بازیافت خواهد کرد که با استفاده شدن در محل شست‌وشوی سرویس‌های بهداشتی، برج‌های خنک‌کننده و آبیاری، تا میزان قابل‌توجهی به کاهش مصرف آب در ساختمان‌های میزبان خود منجر می‌شود.

افزایش و به حداکثر رساندن استفاده از آب بازیافتی در ساختمان‌ها و تأسیسات نشان‌دهنده رهبری و نظارت جهانی سانفرانسیسکو در استفاده بهینه از آب است. این شهر حرکتی را به سمت استفاده کارآمدتر و آگاهانه از آب در قلب محیط ساخته‌شده خود تسریع و با استفاده از نوآوری و فناوری، مالکان و اپراتورهای ساختمان را قادر می‌کند تا نقشی فعال در شکل‌دهی منظر شهری پایدارتر و مقاوم‌تر در برابر آب ایفا کنند.

کد خبر 748722

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ