Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تجزیه و تحلیل داده‌های بیماران در سراسر جهان نشان می‌دهد که تزریق سالانه واکسن آنفلوانزا، خطر ابتلاء به سکته مغزی، سپسیس و ترومبوز سیاهرگی عمقی (لخته خونی در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی) را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مطالعه نشان داد، بیماران مبتلا به کووید -۱۹ که واکسن آنفلوانزا زده بودند کمتر به اورژانس مراجعه کردند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

ایمن سازی جهانی علیه کووید ۱۹ به یک چالش دلهره آور تبدیل شده است و به رغم افزایش روزافزون تولیدات واکسن به نظر می‌رسد برخی از کشورها موفق به واکسینه کردن بخش بزرگی از جمعیت خود تا سال ۲۰۲۳ نشوند.

به تازگی چندین مطالعه نشان داده که واکسن آنفلوانزا ممکن است بتواند از افراد در برابر کووید ۱۹ محافظت کند؛ به این معنی که واکسن آنفلوانزا می‌تواند سلاحی ارزشمند برای مبارزه با همه‌گیری کووید -۱۹ باشد.

«سوزان تقیوف» از دانشکده پزشکی میامی میلر در آمریکا و همکارانش در این مطالعه داده‌های مربوط به ده‌ها هزار بیمار را در سراسر جهان مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه که بزرگ‌ترین مطالعه از نوع خود به شمار می‌رود محققان سوابق الکترونیکی سلامت بیش از ۷۰ میلیون بیمار را که در پایگاه داده تحقیقاتی TriNetX نگهداری می‌شد، بررسی کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد، افرادی که واکسن آنفلوانزا دریافت نکرده بودند به طور قابل توجهی (بیش از ۲۰ درصد) در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شدند، این افراد تا ۵۸ درصد بیشتر به اورژانس مراجعه کردند و دچار سکته مغزی شدند. همچنین تا ۴۰ درصد بیشتر دچار ترومبوز سیاهرگی عمقی شدند.

با این حال هنوز مشخص نیست که چگونه واکسن آنفلوانزا در برابر کووید ۱۹ محافظت ایجاد می‌کند اما بر طبق نظریه‌ها این واکسن سیستم ایمنی ذاتی را تقویت می‌کند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند که نتایج تحقیقات آنها نشان می‌دهد که واکسن آنفلوانزا از ابتلاء به نوع شدید کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند اما در عین حال تحقیقات بیشتری برای اثبات این موضوع و درک ارتباط میان این واکسن و کووید ۱۹، باید انجام شود.

به گفته این محققان، واکسن آنفلوانزا می‌تواند به کشورهایی که دچار کمبود واکسن کووید ۱۹ هستند، کمک کند.

نتایج این مطالعه به صورت آن لاین در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا(ECCMID) ارائه شد.

به اعتقاد پزشکان بیماری آنفلوانزا شناخته شده ترین عفونت حاد تنفسی به شمار می‌رود که بیشتر در فصل سرما شیوع دارد و اکنون تنها عفونت تنفسی است که واکسن دارد و تزریق این واکسن برای افراد مستعد خطر توصیه شده است.

طبق آمارهای منتشره سالانه بین سه تا پنج میلیون نفر در دنیا دچار بیماری آنفلوانزا می‌شوند و این بیماری در صورت عدم تشخیص یا همراه شدن با بیماری‌های زمینه‌ای خطر مرگ و میر در پی دارد.

گروهی از متخصصان بیماری‌های عفونی معتقدند تزریق واکسن آنفلوانزا برای بهبود یافتگان از کرونا ضرورتی ندارد، چرا که جزو گروه‌های در معرض خطر محسوب نمی‌شوند.

گروه‌هایی که در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا قرار دارند شامل شاغلان در مراکز بهداشتی و درمانی، کودکان ۶ ماهه تا پنج ساله، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی، کبدی، متابولیک و کلیوی، افراد تحت شیمی درمانی و پیوند اعضا هستند.

همچنین گروه‌هایی که نباید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند، کودکان زیر ۶ ماه، بیماران دارای اختلالات اعصاب و افراد دارای سابقه حساسیت به تخم مرغ هستند.

کد خبر 5296583

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن آنفلوانزا ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا بهرام عین اللهی چاقی شیوع کرونا کووید 19 واکسن سازمان غذا و دارو علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی تهران سعید نمکی واکسن آنفلوانزا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، از آنجایی که هوش مصنوعی با سرعتی طوفانی بر عصر دیجیتال تسلط یافته است، تعیین مزایا و معایب این فناوری چالش برانگیزتر شده است. این امر، تعیین استاندارد‌ها و سیاست‌های تنظیم فناوری را برای دولت‌های سراسر جهان دشوارتر کرده است.

اکنون، مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی دانشگاه استنفورد انجام شده است به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر تشخیص جهت‌گیری سیاسی افراد می‌پردازد. در این مطالعه نشان داده شده است که جهت‌گیری سیاسی می‌تواند توسط انسان یا هوش مصنوعی و با استفاده از تصاویر چهره افراد پیش‌بینی شود، حتی زمانی که عواملی مانند سن، جنسیت و نژاد در نظر گرفته شده باشند.

کشف ارتباط میان تمایلات سیاسی و ویژگی‌های چهره

پژوهشگران پاسخ‌های ۵۹۱ نفر از شرکت‌کنندگانی که پرسش‌نامه‌های سیاسی را پر کرده‌اند، مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین اسکن صورت افراد را توسط الگوریتم هوش مصنوعی و ارزیابی‌کننده‌های انسان بررسی و ارتباط بین مورفولوژی چهره و ایدئولوژی سیاسی را پیدا کردند.

این مطالعه همچنین ۳۴۰۱ سیاستمدار از ایالات متحده، بریتانیا و کانادا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی با ضریب همبستگی (r) برابر با ۰.۲۲ و انسان‌ها با ضریب همبستگی ۰.۲۱، می‌توانند به درستی جهت‌گیری سیاسی را پیش‌بینی کنند.

این دقت پیش‌بینی قابل توجه است، زیرا مقیاس جهت‌گیری سیاسی دارای سطح بالایی از همسانی داخلی (α کرونباخ = ۰.۹۴) بوده و با حذف همبستگی با متغیر‌های جمعیت‌شناختی مانند سن، جنسیت و نژاد تنظیم شده است.

نتایج نشان داد که توانایی فناوری تشخیص چهره برای پیش‌بینی جهت‌گیری سیاسی به طور مشابه با روش‌های پیش‌بینی موجود قابلیت پیش‌بینی را دارد.

نویسندگان تاکید کردند: این نشان دهنده ارتباط بین تمایلات سیاسی و ویژگی‌های ذاتی چهره است که تا حد زیادی خارج از کنترل فرد است.

بر اساس این مطالعه، دقت پیش‌بینی الگوریتم با ضریب همبستگی ۰.۳۱ بیشتر شد. این نشان داد که در نظر گرفتن متغیر‌های جمعیت شناختی با ویژگی‌های چهره می‌تواند به طور قابل توجهی توانایی‌های پیش بینی الگوریتم را بهبود بخشد.

در هنگام پیش‌بینی، این مطالعه ادعا کرده است که لیبرال‌ها دارای چهره‌های کوچک‌تر و ویژگی‌های متحرک به سمت پایین هستند، در حالی که محافظه‌کاران ویژگی‌های چهره متضادی را نشان می‌دهند.

قابلیت پیش بینی جهت گیری سیاسی از تصاویر استاندارد شده پیامد‌های مهمی برای حفظ حریم خصوصی، تنظیم فناوری تشخیص چهره و درک منشاء و پیامد‌های جهت گیری سیاسی دارد.

هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی را از تصاویر چهره خنثی تشخیص می‌دهد

اکنون، این فناوری می‌تواند جهت گیری سیاسی افراد را فقط از روی تصاویر چهره خنثی آن‌‌‌ها و علیرغم در نظر گرفتن عوامل جمعیتی مانند سن، جنسیت و قومیت تشخیص دهد.

این یافته‌ها منعکس‌کننده پیامد‌های سیاسی نظارت بیومتریک است که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و تهدید جدیدی برای حریم خصوصی و استقلال سیاسی در عصر دیجیتال است.

محققان با تاکید بر نیاز فوری به مقابله با چالش‌های عصر دیجیتال، اظهار داشتند: یافته‌های ما بر ضرورت تشخیص و رسیدگی به خطرات احتمالی فناوری تشخیص چهره برای حریم خصوصی شخصی برای محققان، مردم و سیاست‌گذاران تاکید می‌کند.

این مطالعه در مجله امریکن سایکولوژیست منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد