Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۸۰ درصد افراد واجد شرایط گروه‌های سنی اعلام شده در استان واکسن کرونا دریافت کرده و ۲۰ درصد جمعیت از این طرح تاکنون استقبالی نکرده‌اند.

او افزود: در استان استقبال به نسبت مطلوبی از این طرح شده است هر چند ۲۰ درصد جمعیت هدف گروه‌های سنی اعلام شده تاکنون از این طرح استقبالی نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

توزیع ۴ هزار دُز واکسن برکت از ابتدای هفته در چهارمحال و بختیاری

شیرانی اضافه کرد: ۶۸۸ هزار و ۷۲۴ نفر در استان جمعیت هدف طرح واکسیناسیون علیه کرونا هستند که از این تعداد تاکنون ۸۰ درصد گروه‌های سنی ۴۵ سال به بالا واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، اما در مجموع واکسن کرونا تاکنون برای ۳۰ درصد جمعیت هدف استان تزریق شده است.

او ادامه داد: تاکنون ۱۶ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال شده که از این تعداد ۶ پایگاه تجمیعی مشترک با گروه‌های جهادی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

شیرانی با بیان اینکه تعداد دُز واکسن کرونا در استان بر اساس تعداد جمعیت استان‌ها توزیع می‌شود، اظهار داشت: چنانچه تعداد واکسن بیشتری به استان اختصاص داده شود توان تزریق به موقع آن وجود دارد و مشکلی در خصوص کمبود تعداد پایگاه‌ها وجود ندارد.

او افزود: سینوفارم، آسترازینکا، اسپوتنیک، کووبرکت و بهارات به ترتیب تعداد دُز از واکسن‌های تزریقی در استان از ابتدا تاکنون بوده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی