Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@22:58:22 GMT

تلاش چین و روسیه برای گوشه نشینی دلار

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۰۱۴۴

تلاش چین و روسیه برای گوشه نشینی دلار

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از راشا تودی نوشت: الکساندر دیاکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه، در حاشیه برگزاری مجمع اقتصادی شرقی روسیه اعلام کرد که این شرکت روس از این پس برای هزینه سوخت هواپیماهای با مبدأ و یا مقصد چین از روبل یا یوآن استفاده خواهد کرد و دلار را کنار می‌گذارد.

دیاکوف تأکید کرد: از ماه سپتامبر این روند شروع خواهد شد و از اواخر سال جاری ما می‌توانیم تمام پرداخت‌ها برای سوخت هواپیما در چین را به یوآن انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است تامین سوخت هواپیماهای چینی در فرودگاه‌های روسیه هم به روبل انجام شود.

توافق در این زمینه بین شرکت گازپروم نفت که با ۳۴ فرودگاه در چین قرارداد دارد، با شرکت ملی سوخت هواپیمای چین برای کنار گذاشتن دلار و استفاده از ارزهای ملی پس از مدت‌ها اخیرا به نتیجه رسیده است. این نخستین بار برای صنعت هوانوردی چین و روسیه است که از ارزهای ملی دو کشور استفاده می‌کنند.

این مقام روس همچنین تأکید کرد که شرکت گازپروم نفت و شرکت ملی سوخت هواپیمای چین می‌خواهند حجم تامین سوخت هم در روسیه و هم در چین را تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵۰ هزار تن در سال برسانند.

کد خبر 624664 برچسب‌ها روسیه چین دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه چین دلار آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقب‌نشینی طلا از مرز حساس
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد