Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روز یازدهم از بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی به پایان رسید که کاروان ایران به چهار مدال دیگر دست یافت و در مجموع با کسب ۲۴ مدال در این دوره از مسابقات، به کارش پایان داد.

در روز یازدهم، تیم ملی والیبال نشسته در فینال بازی‌های پارالمپیک برابر روسیه قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران با این قهرمانی، یک مدال طلای دیگر کسب کرد و به قهرمانی‌هایش در پارالمپیک ادامه داد.

در مسابقات دوومیدانی، سجاد محمدیان در پرتاب وزنه صاحب مدال نقره شد. همچنین صادق بیت سیاح در پرتاب نیزه دوم شد و مدال نقره ماده F۴۱ را از آن خود کرد.

در تکواندو و در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم، اصغر عزیزی اقدم با غلبه بر حریفانش راهی فینال شد و با نمایشی عالی در فینال پیروز شد و مدال طلای دیگری را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

اما کاروان ایران در روز پایانی دو ناکامی را هم تجربه کرد. تیم میکس تیروکمان ایران متشکل از زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی از رسیدن به فینال بازماند و در ادامه دیدار رده بندی را به چین واگذار کرد تا ایران یک مدال را از دست بدهد.

همچنین رایحه شهاب که با شکست مقابل گل‌جونوی نایمووا از ازبکستان و پیروزی مقابل دانیلا آندریا مارتینز مارسیکال از مکزیک و رجایی آکرماش از مراکش به دیدار رده‌بندی وزن ۵۸+ کیلوگرم مسابقات تکواندوی بانوان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یافته بود، برای دستیابی به مدال برنز با ایمی تروسدیل از بریتانیا روبه‌رو شد. شهاب در این رقابت که در سالن تکواندوی مجموعه ماکوهاری مسه برگزار شد با نتیجه ۳۱ بر ۴۱ تن به شکست داد و به مدال برنز پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نرسید.

در فینال مسابقات قایقرانی ۲۰۰ متر انفرادی پارالمپیک توکیو در ماده KL۳ شهلا بهروزی راد نماینده کشورمان با هفت ورزشکار از کشورهای دیگر رقابت کرد و در نهایت به عنوان هفتم رسید.

در مسابقات پرتاب وزنه F۳۴ سیامک صالح فرج زاده نماینده کشورمان با حریفان خود به رقابت پرداخت. این ورزشکار در نهایت با پرتاب ۱۰ متر و ۸۰ سانتیمتر در رده ششم قرار گرفت.

ناکامی‌ها همچنین دامن تیم تیراندازی را هم گرفت. ساره جوانمردی در فینال رقابتهای تپانچه ۵٠ متر p۴ مختلط کلاس SH۱ به عنوان هفتم رسید و سمیرا ارم در مرحله مقدماتی حذف شد.

به این ترتیب پرونده کاروان ایران با کسب ۲۴ مدال در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک بسته شد و مشخص شدن جایگاه نهایی کشورمان در این بازی‌ها در گرو اتمام کامل مسابقات و نتایج سایر کشورها است.

مدال‌آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:

۱ – روح الله رستمی – پاراوزنه برداری
۲ – وحید نوری – جودو
۳ – محمدرضا خیرالله زاده – جودو
۴ – امیر خسروانی – پرش طول
۵ – مهدی اولاد – پرتاب وزنه
۶ – هاشمیه متقیان – پرتاب نیزه
۷ – ساره جوانمردی – تیراندازی با تپانچه
۸- سعید افروز – پرتاب نیزه
۹ – زهرا نعمتی – تیروکمان- ریکرو انفرادی
۱۰ – حامد امیری – دوومیدانی – پرتاب نیزه
۱۱ – تیم ملی والیبال نشسته
۱۲ – اصغر عزیزی اقدم – پاراتکواندو

مدال نقره:
۱ – امان الله پاپی – پرتاب نیزه
۲ – امیر جعفری – پاراوزنه برداری
۳ – علیرضا مختاری – دوومیدانی – پرتاب وزنه
۴ – حامد صلحی پور – پاراوزنه برداری
۵ – منصور پورمیرزایی – پاراوزنه برداری
۶ – رمضان بیابانی – تیروکمان – کامپوند
۷ – مهدی اولاد – دوومیدانی – پرتاب دیسک
۸ – علی پیروج – دوومیدانی – پرتاب نیزه
۹ – مهدی پوررهنما – پاراتکواندو
۱۰ – صادق بیت سیاح- دوومیدانی – پرتاب نیزه
۱۱ – سجاد محمدیان – دوومیدانی – پرتاب وزنه

مدال برنز:
۱ – سامان رضی – وزنه برداری

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پارالمپیک والیبال نشسته زهرا نعمتی بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پارالمپیک تیر و کمان زهرا نعمتی والیبال نشسته بازی های پارالمپیک پاراوزنه برداری کاروان ایران وزنه برداری پرتاب وزنه پرتاب نیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران

معاون توسعه ورزش بانوان در پیامی، تاریخ‌سازی نازنین فاطمه عیدیان با کسب مدال طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا و رکوردزنی در ماده ۴۰۰متر با مانع را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی تاریخ‌سازی نازنین‌فاطمه عیدیان در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا- دوبی و کسب مدال طلای ماده ۴۰۰ متر با مانع برای نخستین‌بار و شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان با ثبت رکورد ۵۸.۸۶ ثانیه، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پیامی تاریخ‌سازی عیدیان را تبریک گفت. متن پیام مریم کاظمی‌پور به این شرح است:

«دیگر بار دختری از خطه دلیرپرور این سرزمین با تلاش و همت خود به‌نام مردم ایران اسلامی تاریخ‌سازی کرد.

نازنین‌فاطمه عیدیان با کسب مدال طلای دوومیدانی برای نخستین در ماده ۴۰۰ متر با مانع در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کسب مدال و ثبت رکوردی جدید نام خود را بر جریده ورزش قاره کهن ثبت کرد تا آغازی برای افتخارآفرینی‌های آتی بانوان این سرزمین در رشته دوومیدانی در رویدادهای بزرگ‌تر و مهم‌تر از جمله المپیک آسیایی و جهانی باشد.

اینجانب فتح قله رقابت‌های دومیدانی جوانان آسیا و کسب مدال تاریخی طلا و رکوردی تازه در این ماده را به جامعه ورزش کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال موفقیت روزافزون را برای نازنین‌فاطمه عیدیان، شیرزن دوومیدانی کار کشورمان خواستارم.»

منبع: ایرنا

کد خبر 748333

دیگر خبرها

  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • مانا حسینی در جایگاه هفتم پرتاب نیزه