Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس بیمارستان علی‌اصغر(ع) اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۳۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان پذیرش شده و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

ابوالفضل درانی‌نژاد شنبه ۱۳ شهریور با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: از نخستین روزهای طرح شیوع این اپیدمی در سطح کشور، بر اساس تصمیم مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این مرکز درمانی به عنوان بیمارستان مرجع پذیرش بیماران کرونا انتخاب شد و تدابیر و زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا، بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به عنوان مرکز ریفرال مسمومیت‌ها در جنوب کشور بوده است، ادامه داد: این بیمارستان با هدف خدمت رسانی در خط مقدم مبارزه با کروناویروس به عنوان مرکز مرجع پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ انتخاب شد و از ابتدای شیوع این بیماری، تمامی بخش های این مرکز درمانی مانند تریاژ، اسکرین و اورژانس سطح سه و چهار،CCU ، جراحی عمومی، مسمومیت، اورژانس، داخلی زنان، داخلی مردان، icu داخلی، ایزوله فشار منفی در اختیار بیماران مبتلا به کروناویروس قرار گرفت.

درانی‌نژاد اظهار کرد: این مرکز درمانی دارای ۱۴۲ تخت فعال است که با شیوع کرونا، به طور کامل به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است. طی ۱۸ ماه گذشته، شیوع کرونا در کشور و استان با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده و به ویژه در ماه‌های گذشته که با شیوع گسترده گونه دلتا مواجه بوده‌ایم، همکاران این مرکز آموزشی درمانی به صورت شبانه روزی و بی وقفه، در خط مقدم مبارزه با این بیماری، در حال خدمت رسانی به بیماران بوده‌اند.

پذیرش بیش از ۵ هزار بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش OPAT

او مجموع بیماران پذیرش شده کرونا در بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی درمانی از ابتدای سال جاری تاکنون را ۳۰ هزار و ۱۴۳ بیمار اعلام کرد و افزود: از این تعداد، پنج هزار و ۶۲۵ بیمار در بخش بستری موقت بیماران کووید(OPAT) خدمات دریافت کردند.

درانی‌نژاد همچنین از اختصاص ۲۴ تخت ICU بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به پذیرش بیماران بدحال مبتلا به کروناویروس خبر داد که این روزها به دلیل شیوع گسترده بیماری در استان، همواره ظرفیت آن تکمیل است.

 به گفته رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بخش‌های پاراکلینیک بیمارستان مانند آزمایشگاه طبی، رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی و سی تی اسکن نیز در حال ارائه خدمات به بیماران مثبت و دارای علائم کروناویروس هستند.

درانی‌نژاد با بیان اینکه در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، خدمات گسترده ای به صورت شبانه روزی از سوی مجموعه پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، پرستاران و دیگر کارکنان درمانی، خدماتی و پشتیبانی به بیماران ارابه می شود، از پزشکان، پرستاران، مسئولان و تمام کارکنانی که در این مرکز درمانی مشغول به خدمت رسانی به بیماران و مراجعان هستند، به پاس تلاش در برابر کروناویروس و نجات جان همنوعان، تقدیر کرد.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده علائم مشکوک ابتلا به کروناویروس به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به این مرکز درمانی بپرهیزند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس بیمارستان حضرت علی اصغر ع دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان حضرت علی اصغر ع مرکز درمانی مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد
  • پلیس پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب را تکذیب کرد
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم