Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@00:18:57 GMT

معابر شهری تالش با آبگرفتگی حادی مواجه نبوده است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۲۸۲۴

معابر شهری تالش با آبگرفتگی حادی مواجه نبوده است

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش گفت: در بارش های ۲۴ گذشته این شهر به لحاظ آبگرفتگی با مشکل حادی مواجه نبوده است.

نامیار سکوتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته مشکل آبگرفتگی اکثر معابر شهری تالش از جمله خیابان‌های بسیج، کشاورز، سعدی، کوشش و انشعابات، امام خمینی (ره) و سایر نقاط شهری توسط شهرداری مرتفع شده است، خوشبختانه در بارندگی که از ۲۴ ساعت گذشته در این شهر آغاز شده با مشکل حادی مواجه نبوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در بعضی از ساعات که میزان بارندگی بسیار شدید است و میزان دبی آب از ظرفیت کانال‌ها بیشتر می‌شود، به صورت موقت معابر دچار آبگرفتگی شده، اما بعد از یک الی دو ساعت آب فروکش می‌کند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش با بیان اینکه با آغاز بارندگی، برگ‌های درختان به داخل کانال می‌ریزد و باعث مسدود شدن مسیر آبروها می‌شود، خاطرنشان کرد: با حضور مستمر نیروی خدمات شهری کانال‌ها لایه روبی و پاکسازی شده و مسیر آبروها بازگشایی و آبگرفتگی مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری انهار و کانال‌های محدوده شهری تالش لایه روبی و پاکسازی شده است افزود: در ادامه اگر مقدار زیادی گل و لای وارد انهار شود و هدایت آب سطحی را با مشکل مواجه کند، بلافاصله آن را لایه روبی می‌کنیم.

سکوتی با بیان اینکه در سال جاری بالادست رودخانه کرگانرود، نزدیک پل ۲۰ متری را با هماهنگی دستگاه‌های اجرای ذی ربط ساماندهی کرده ایم، اضافه کرد: به منظور جلوگیری از بالا آمدن آب رودخانه و روان شدن آب در مسیر لوله‌های پل، مصالحی که به صورت طبیعی در بستر رودخانه انباشته شده بود، توسط شهرداری در دو طرف رودخانه دپو شد.

به گزارش ایمنا، بر اساس گزارش ایستگاه هواشناسی استان گیلان، از صبح روز جمعه دوازدهم تا صبح شنبه سیزدهم شهریورماه جاری در طی ۲۴ ساعت در شهر تالش ۱۵.۲ میلیمتر باران باریده است.

شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 519559

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر تالش شهرداری بارندگی معابر شهری آب گرفتگي معابر خدمات شهری گيلان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان