Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:33:54 GMT

ویروس دلتا در فضای باز هم منتقل میشود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۲۹۹۵

ویروس دلتا در فضای باز هم منتقل میشود

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی معاون سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب گفت: در کنار واکسیناسیون، رفتار بهداشتی افراد باید حساب شده باشد تا نتایج خوبی گرفت. با اعمال محدودیت ها در شش روز تعطیلی اخیر میزان رعایت شیوه نامه ها افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ویروس دلتا در فضای باز هم قابل انتقال، پس تهویه در پیشگیری ابتلا به این ویروس بسیار مهم است. به طور متوسط آمار  رعایت شیوه نامه ها  از سوی مردم 54% است.

فرهادی گفت: با رعایت بسیار خوب شیوه نامه ها در استان سیستان و بلوچستان روند این بیماری در سیستان خیلی خوب کنترل شده است.

او تصریح کرد: با گذشت زمان از ورود کرونا و ورود سویه های جدید این ویروس،اهمیت انجام برخی از توصیه ها مانند استفاده از دستکش و ضدعفونی کردن سطوح، به واکسیناسیون و تهویه مناسب محیط تبدیل شده است. 

فرهادی گفت: برای تامین سلامت مردم باید بر واکسیناسیون عمومی اهمیت ورزیده شود، همچنین تهویه مناسب در مکان های بسته به خوبی صورت گیرد. 

او ادامه داد: سیاست پیشگیری مقدم بر درمان همچنان در صدر است. پیشگیری پدیده ی قطعی و کند است، در ابتدای تدوین شیوه نامه های بهداشتی قصد بر کاهش محدودیت ها و افزایش رعایت ها بود. اخیرا شیوه نامه ها در بین مردم خیلی کمرنگ رعایت میشود و همین امر سبب افزایش آمار میشود. 

فرهادی گفت: متاسفانه در کشور ما محدودیتها اجرا نمیشود و  افراد واکسینه شده هم باید رعایت کنند. 

او تصریح کرد: محورهای اصلی دستورالعمل های جدید بهداشتی هفته گذشته تعریف شده است و در حال بازنگری و هوشمندانه کردن شیوه نامه های بهداشتی هستیم. مردم باید مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید

نصب دستگاه های بی خطر ساز پسماندهای عفونی در دو بیمارستان تهران انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس وزارت بهداشت شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود