Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@02:14:36 GMT

معمای جهش جدید / نگران C.1.2 باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۳۷۹۷

معمای جهش جدید / نگران C.1.2 باشیم؟

به  گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، دانشمندان آفریقای جنوبی نوع جدیدی از ویروس کرونا را با جهش های متعدد شناسایی کرده اند اما هنوز نتوانسته اند تشخیص دهند که آیا این ویروس مسری تر است یا می تواند بر ایمنی ایجاد شده شده توسط واکسن ها یا بیماری قبلی غلبه کند یا خیر.

بر اساس تحقیقی که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته نوع جدید  معروف به C.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1.2  برای اولین بار در ماه می شناسایی شد و اکنون در اکثر استان های آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر در آفریقا ، اروپا ، آسیا و اقیانوسیه گسترش یافته است.

این ویروس شامل جهش های بسیاری است که در انواع دیگر با افزایش قابلیت انتقال و کاهش حساسیت به خنثی سازی آنتی بادی ها مرتبط است. این جهش ها در ترکیب متفاوتی رخ می دهند و دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چگونه بر عملکرد ویروس تأثیر می گذارد. آزمایشات آزمایشگاهی برای تعیین میزان خنثی سازی این نوع توسط آنتی بادی ها در حال انجام است.

آفریقای جنوبی اولین کشوری بود که نوع بتا را تشخیص داد ، یکی از تنها چهار موردی که سازمان بهداشت جهانی (نگران کننده) برچسب گذاری کرد.

اعتقاد بر این است که بتا راحت تر از نسخه اصلی ویروس کرونا که باعث بیماری کرونا می شود انتشار می یابد و شواهدی وجود دارد که واکسن ها در برابر آن کمتر عمل می کنند و باعث می شود برخی کشورها سفر به آفریقای جنوبی را محدود کنند.

ریچارد لسلس متخصص بیماری های عفونی و یکی از نویسندگان تحقیق در مورد C.1.2  گفت: «ظهور این ویروس جهش یافته به ما می گوید این همه گیری هنوز به پایان نرسیده و این ویروس هنوز در حال بررسی راه هایی است تا بتواند به طور بالقوه در بدن ما بهتر عمل کند.»

این دانشمند می گوید که مردم نباید در این مرحله بیش از حد نگران باشند و احتمال وجود انواع مختلف جهش بیشتر در همه گیری وجود دارد.

داده های توالی ژنومی از آفریقای جنوبی نشان می دهد که نوع C.1.2 هنوز در جولای ، در آخرین ماه که تعداد زیادی نمونه در دسترس بود ، در حال جابجایی با نوع اصلی دلتا نبود. در ژوئن، ویروس جهش یافته C.1.2  حدود 3 درصد از نمونه ها را در مقابل 1 درصد در ماه ژوئن به خود اختصاص داد ، در حالی که دلتا 67 درصد در ماه ژوئن را شامل می شد.

دلتا سریع ترین و خطرناک ترین نوع ویروسی است که جهان با آن روبرو شده است.

لسلس همچنین گفت که C.1.2 بر اساس الگوی جهش هایش دارای ویژگی های فرار ایمنی بیشتری نسبت به دلتا است و این یافته ها به سازمان بهداشت جهانی نشان داده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت آفریقای جنوبی از اظهارنظر درباره این تحقیقات خودداری کرد.

کمپین واکسیناسیون کووید19 آفریقای جنوبی با کندی شروع شد و تا کنون تنها حدود 14 درصد از جمعیت بالغ آن به طور کامل واکسینه شده اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ویروس واریانت جهش کرونا آفریقای جنوبی جهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!

به گزارش ورزش سه، چادرملو اردکان با شکست تیم‌های آریو اسلام‌شهر، فولاد خوزستان و مس کرمان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسید و در قرعه کشی امروز مشخص شد که باید در این مرحله میزبان آلومینیوم اراک باشد و برای شگفتی‌سازی در جام حذفی تلاش کند.

چادرملو تاکنون دو تیم لیگ یک و فولاد خوزستان لیگ برتری را حذف کرده و با انگیزه و روحیه بالا در مرحله یک چهارم نهایی به میدان خواهد رفت؛ آنها در جدول لیگ آزادگان هم با یک بازی بیشتر نسبت به فجرسپاسی در رتبه دوم حضور دارند و شانس صعود به لیگ برتر را دارند و تمام این اتفاقات به آنها انگیزه لازم را می‌دهد تا یک دیدار سخت و دشوار برای آلومینیوم اراک رقم بزنند.

اصلی‌ترین نگرانی مجتبی حسینی در بازی مرحله یک چهارم نهایی تمام نشدن بازی در وقت قانونی و اضافه خواهد بود، بازیکنان چادرملو در دو بازی جام حذفی رقبای خود را در ضربات پنالتی حذف کردند و این اتفاق می‌تواند اعتماد به نفس بالایی به آنها بدهد تا در بازی با آلومینیوم هم با مدیریت کردن مسابقه و حفظ کردن نتیجه بازی را به ضربات پنالتی بکشند و شانس صعود به نیمه نهایی را دنبال کنند.

البته آلومینیوم اراک هم با شکست پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رسید و خود آنها هم در این زمینه اعتماد به نفس کافی را دارند و این روزها با گلر آماده ای که دارند در ضربات پنالتی شانس بالایی خواهند داشت.

چادرملو با 3 گل در جام حذفی ایران به مرحله یک چهارم نهایی رسید و در مقابل دو گل هم دریافت کرده است و با ارائه بازی‌هایی منطقی و اقتصادی نشان داده که تیمی خطرناک و زیرک است و همین موضوع آنها را در جام حذفی غیرقابل پیش بینی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت