Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:47:09 GMT

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۵۰۸۱

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس آغاز شد

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو پارس با حضور وزیر جهاد کشاورزی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،‌ در این مرحله که تا پنجاه و یک روز آینده ادامه خواهد داشت قرار است چهل هزار نفر واکسن دریافت کنند و در صورت دریافت تاییدیه های نهایی  تا پایان امسال بیست میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است مراحل نخست مطالعات بالینی در اسفند و خرداد گذشته انجام شد و در پایان مرحله دوم 80 درصد ایمنی زایی واکسن رازی کوو پارس به اثبات رسیده است.

دکتر اسحاقی، رئیس موسسه رازی در خصوص روند کارآزمایی در فاز سوم واکسن رازی کووپارس، گفت: درفاز سوم دو برنامه پیش بینی شده که در طرح نخست، واکسن رازی با یک واکسن مصرفی در کشور مقایسه می‌شود که بیش از 40 هزار مشارکت کننده را دربر می‌گیرد اما در طرح دوم، واکسن رازی مانند فاز‌های اول و دوم با ادجوانت یا واکسن نما (پلاسیبو) ارزیابی می‌شود و اگر این طرح تایید شود، مطالعه فاز سوم با حدود 28 هزار داوطلب پیش خواهد رفت.

او در پاسخ به پرسشی درباره مصرف اضطراری واکسن کووپارس افزود: براساس موازین، سازمان غذا و دارو با 35 درصد نتایج مثبت از فاز سوم، مجوز مصرف اضطراری را صادر می‌کند.

اسحاقی با اشاره به آماده سازی خطوط تولید صنعتی واکسن کووپارس در موسسه رازی، گفت: در صورت صدور مجوز مصرف اضطراری در شهریورماه، تا پایان سال بین 20 تا 30 میلیون دوز واکسن در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن رازی فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی