Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدیر سینما گفت: قیمت بلیت در «سینما شاهد» در روز‌های عادی ۲۰ هزار تومان و سه‌شنبه‌ها ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. این قیمت مناسب مردم این منطقه است، من معتقدم قیمت بلیت عاملی در نیامدن مردم به سینما نیست و تاکنون هم کسی صحبتی از گران بودن بلیت نکرده است.

صادق صباغی در گفت‌وگو با میزان پیرامون وضعیت استقبال از سینما در سال ۱۴۰۰ گفت: نه تنها بعد از عید نوروز ۱۴۰۰ بلکه از زمان شیوع ویروس کرونا وضعیت سینما‌ها به شدت اسف‌بار است و مردم هم حق دارند در شرایط کرونایی احتیاط زیادی بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گسترش بیشتر کرونا طبیعی است سینما‌ها هم با ریزش مخاطب مواجه شوند. می‌توان گفت از بعد از نوروز ۱۴۰۰ هم این روند ادامه پیدا کرده و طوری نبوده که با آمدن عید نوروز رونقی به سینما‌ها برگشته باشد و مردم هم همچنان احتیاط می‌کردند.

وی پیرامون فیلم‌های در حال اکران و تعداد سالن‌های این سینما توضیح داد: این مجموعه سینمایی دارای سه سالن شامل شاهد (ساالن اصلی)، سالن «شیدا» در طبقه دوم و سالن «شقایق» در طبقه سوم است و در حال حاضر هر سه این سالن‌ها فعالیت دارند و نمایش دادن فیلم در این سه سالن در گرو استقبال مخاطبین است. «دینامت»، «قصه عشق پدرم»، «مدیترانه» و «سیاه باز» در حال نمایش است. هر فیلم نسبت به آن منطقه جغرافیایی که فیلم اکران می‌شود ممکن است تفاوت‌هایی در فروش داشته باشد. در «سینما شاهد» سمت شرق تهران مردم انتخاب‌های وسیعی دارند و طیفی نیستند که فقط فیلم‌های کمدی و طنز ببینند و مردم اینجا درگیر فیلم‌های اجتماعی هم می‌شوند و از اکران اینگونه فیلم‌ها استقبال می‌کنند.

این سینمادار در همین راستا ادامه داد: «سیاه باز» و «مدیترانه» از زمان اکران تقریبا فروش خوبی داشتند، اما هیچکدام از این فیلم‌ها به پای فروش «دینامیت» نمی‌رسند. فکر می‌کنم با اکران فیلم سینمایی «درخت گردو»  فروش گیشه بالاتر برود و تاثیرگذار باشد و مردم از این فیلم استقبال کنند.

صباغی پیرامون قیمت بلیت سینما بیان کرد: قیمت بلیت در «سینما شاهد» در روز‌های عادی ۲۰ هزار تومان و سه‌شنبه‌ها ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. این قیمت مناسب مردم این منطقه است، من معتقدم قیمت بلیت عاملی در نیامدن مردم به سینما نیست و تاکنون هم کسی صحبتی از گران بودن بلیت نکرده است.

 این مدیر سینما تبلیغات تلویزیونی را عامل بسیار مهمی در میزان استقبال مردم دانست و اظهار کرد: این یک حقیقت بسیار مهمی است که مردم بر اساس هرآنچه که می‌بینند تصمیم می‌گیرند. اگر چراغ سینما روشن باشد مردم تصمیم می‌گیرند انتخاب کنند و به سینما بیایند و فیلمی ببینند و در محیط فرهنگی باشند. تبلیغات تلویزیونی خیلی موثر است، اما متاسفانه این تبلیغات و حمایت از فیلم‌ها صورت نگرفته و طبیعتا روی فروش فیلم‌ها هم تاثیر گذاشته است. بعد از حدود یک سال و نیم از شیوع کرونا، با اینکه سینما صفحه اینستاگرامی دارد و تبلیغات خودمان را در منطقه و محدوده خودمان داریم، اما هنوز بسیاری از مشتری‌ها هستند که با رد شدن از جلوی سینما می‌پرسند سینما‌ها باز است؟ سینما فعال است؟ از این قبیل سوالات مکرر پرسیده می‌شود و نشان دهنده آن است که مردم هنوز حتی به باز بودن سینما‌ها شک دارند و این پرسش را دارند. این سوالات جواب دارد و جواب آن هم پخش تیزر تلویزیونی است. چه تبلیغی بهتر از تلویون می‌تواند به کمک سینما و اهالی سینما بیاید.

وی با بیان اینکه هر سینمایی بنا به مختصات جغرافیایی خود مشتریان بومی خود را دارد، افزود: در شرایط عادی و غیرکرونایی مخاطبین «سینما شاهد» روزانه ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ نفر بودند در حال حاضر این تعداد به ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر و حتی کمتر از این تعداد رسیده است؛ و طبیعی است سانس‌های بدون حضور مخاطب هم داریم.

صباغی نبود فیلم‌های مخاطب پسند و مناسب را بر رکود بیشتر سینما‌ها موثر دانست و اظهار داشت: طبیعی است تولید فیلم‌های سینمایی هم در جهت منافعی ساخته می‌شود و تهیه‌کنندگان هم رغبتی به اکران آثار تولیدی خود در شرایط کرونایی نداشته باشند و ریسک نکنند، چون به هر حال تسهیلات سازمان سینمایی هم پاسخگوی هزینه‌های زیادی که صرف تولید فیلم شده نیست. در شرایط فعلی تهیه‌کننده به این فکر می‌کند که هزینه‌هایی که برای فیلمش کرده، تامین نمی‌شود به همین دلیل می‌داند که در شرایط فعلی می‌تواند فیلمش را نگه دارد و در موقعیت بهتر به نمایش درآورد.

وی اظهار کرد: فیلم سینمایی «دینامیت» به فروش و رونق سینما‌ها خیلی کمک کرد و آن شوکی که باید را به سینما داد و استقبال از آن حاوی این پیام هم بود که سینما‌ها هنوز زنده و باز است. این فیلم طبق روال همیشگی در روز‌های ابتدایی اکران خود با مخاطبین زیادی روبه‌رو بود و هنوز هم اکران آن ادامه دارد و میزان استقبال همانند روز‌های ابتدایی نیست.

این سینمادار با اشاره به اینکه «سینما شاهد» از سینما‌های موسسه «بهمن سبز» است، توضیح داد: سینمای ما هم به دلیل اینکه جزو سینما‌های «بهمن سبز» است می‌تواند فعالیت داشته باشد. اما این‌طور نیست که سینما‌های دولتی وضعیت خیلی خوبی داشته باشند با این حال سینما‌های خصوصی بیشتر تحت فشار هستند، اما باید بپذیریم که توانایی سینما‌های دولتی بیشتر است. در این سینما تعدیل نیرویی نداشتیم و بسیجی‌وار همت کردیم و دست به دست هم دایدم تا چرخ سینما بچرخد. باید تشکر کنم از مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» که در این مدت همچون گذشته حمایت و مدیریت بسیاری خوبی داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار سینما سینمای ایران هزار تومان سینما شاهد قیمت بلیت سینما ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»