Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:36:57 GMT

کوواکس حتی یک دز واکسن به کاراکاس تحویل نداده است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۶۴۱۵

کوواکس حتی یک دز واکسن به کاراکاس تحویل نداده است

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس اسپانیا، «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا طی ویدئوکنفرانسی در دوره آموزشی فرهنگیان آمریکای لاتین گفت: در حالی که بیش از ۲۳۶ میلیون دز واکسن از طریق کوواکس به سایر کشورهای جهان ارسال شده است، ونزوئلا با وجود پیش پرداخت هزینه کامل ۱۲۰ میلیون دلاری هنوز یک دز واکسن نیز از طریق کوواکس دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه این اقدام کوواکس حکایت از «تحریم‌های ثانویه» و جدیدی دارد، خاطرنشان کرد: این اقدامات در حالی صورت می گیرد که دولت ونزوئلا توانست هزینه واکسن را از طریق منابع رسمی پرداخت کند و به این ترتیب موفق به شکست روند تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا شد.

با این وجود، مقام ارشد ونزوئلا ابراز تاسف کرد که واشنگتن «تحریم‌ها را دقیقا در زمان همه‌گیری تشدید کرده است.» و کوواکس نیز به شکایات دولت ونزوئلا با «انواع توجیه و بهانه ها» پاسخ داده است.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز ژوئیه گذشته (تیر- مرداد) در پاسخ به عدم ارسال واکسن‌ها از طریق مکانیسم سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: کوواکس با این اقدام «موجب شکست مردم ونزوئلا شده است» و همچنین با سازوکار تأمین واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت (کوواکس) اتمام‌حجت کرد که یا سهم این کشور از واکسن‌های کوواکس را ارسال کند و یا آنکه مبلغ پرداخت شده را عودت دهد.

براساس اعلام رسمی دولت ونزوئلا، این کشور با بیش از ۳۳۷ هزار مورد ابتلا از زمان آغاز همه گیری، افزون بر چهار هزار مرگ و میر ناشی از بیماری همه گیر را ثبت کرده است.

براساس اطلاعات دانشگاه هاپکینز، این کشور آمریکای لاتین با این نوع اقدامات ظالمانه تنها موفق به واکسیناسیون ۱۱.۷ درصد جمعیت خود شده است که فقط حدود ۳.۳ میلیون نفر آنها دز دوم واکسن را دریافت کرده اند. واکسن هایی که کاراکاس از روسیه و کوبا و چین دریافت کرده است.

تحریم های آمریکا ونزوئلا را با مشکل خرید واکسن مواجه کرد و این کشور با وجود دسترسی به سیستم مالی جهانی، به علت تحریم‌ها تنها با حمایت برخی بانک‌های محلی توانست بخشی از هزینه‌های مرتبط با واکسن های کووید۱۹ را پرداخت کند، زیرا این بانک‌ها از دایره تحریم‌ها خارج شده‌ بودند.

این در حالی است که در بحبوحه کمبود واکسن در کشورهای بیشتر آسیب دیده، سازمان جهانی بهداشت، کمیسیون اروپا و فرانسه طرح ایجاد کوواکس را به منظور همکاری جهانی برای تسریع و تضمین توزیع عادلانه واکسن در سراسر جهان پیشنهاد دادند.

برچسب‌ها کاراکاس واکسن واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاراکاس واکسن واکسیناسیون کاراکاس واکسن واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا سازمان جهانی بهداشت واکسن ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات