Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد ساداتی نژاد روز یکشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس که در موسسه تحقیقاتی واکسن وسرم سازی رازی مستقر در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که آوازه جهانی موسسه رازی را در طول دولت سیزدهم بشنویم که در حقیقت ظرفیت های علمی و تجهیزاتی آن نیز در همین حد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که دولت و وزارت جهاد کشاورزی با حمایت ویژه از موسسه رازی کمک می کند تا این مجموعه با سرعت بیشتری مسیر خود را ادامه دهد.

وی در ادامه به روند تحقیق و تولید واکسن رازی کووپارس اشاره کرد و گفت: محققان و اساتید رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار خود را با تمام توان و با دقت و با رعایت تمام استانداردها شروع کردند که امروز موفق شده اند فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن را شروع کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر وزارت بهداشت و درمان مجوز واکسیناسیون اضطراری را برای این واکسن صادر کند، این موسسه آمادگی دارد با موجودی یک و چهار دهم میلیون دز کار خود را در خدمت به مردم آغاز کند.

وی با بیان اینکه تا اوایل پاییز پنج میلیون دز و تا اوایل زمستان این عدد به ۲۰ میلیون دز ارتقا پیدا خواهد کرد، این اتفاق مبارک را به تمام محققان و دانشمندان این موسسه تبریک گفت و تصریح کرد: به دلیل تلاش و همتی که در حوزه سلامت این موسسه از گذشته تاکنون داشته، هر فرزندی در کشور ما با نام رازی آشنا هست.

ساداتی نژاد اظهار امیدواری کرد که در حوزه عمومی در سطح کشور و در آینده هم در حوزه صادرات و ارزآوری به خصوص در منطقه اتفاق بزرگی خواهد افتاد.

دانش فنی رازی کووپارس به طول کامل بومی است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دانش فنی تولید واکسن رازی کووپارس کاملا ایرانی و بومی است و متعلق به این موسسه می باشد و این یک افتخار است که این موسسه با تراز جهانی کار می کند.

وی اضافه کرد: این واکسن به شیوه پروتئین نوترکیب تولید شده و امیدواریم این خدمت با مجوز رسمی و اضطراری وزارت بهداشت کار خود را شروع کند و کمکی برای ریشه کنی کووید ۱۹ در کشور باشد.

ساداتی نژاد گفت: یکی از اولویت های دولت سیزدهم و اولویت اول رییس جمهور در دولت سیزدهم تاکید بر موضوع واکسیناسیون عمومی است لذا حداکثر حمایت از موسسه برای تولید واکسن صورت گرفته و خواهد گرفت.

وی یادآور شد: کار فنی به خصوص در مورد بیماری های جدید یک کار دفعی، با سرعت و کم دقت نیست و طبیعی است که این کار با دقت لازم که در حد استانداردهای جهانی است در این موسسه انجام شده است.

وی افزود: موسسه رازی به دلیل نگاه و جایگاهی که در حوزه واکسن در ایران و جهان داشته باید بر اساس پروتکل های جهانی حرکت می کرده که این کار را بدون عیب و نقص با نظارت وزارت بهداشت بدون ایراد انجام داده و هر ایرانی بدون دغدغه می تواند این واکسن را تزریق کند.

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس بر روی ۴۰ هزار نفر داوطلب در کرج و تهران انجام خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی سیدجواد ساداتی نژاد کرج واکسن رازی کوو پارس استان البرز پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی سیدجواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی سیدجواد ساداتی نژاد کرج واکسن رازی کوو پارس استان البرز واکسن رازی کووپارس جهاد کشاورزی ساداتی نژاد دولت سیزدهم موسسه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است