Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی ارتحال آیت الله سید محمدسعید حکیم را تسلیت گفت و بیان کرد: آیت الله حکیم آثار علمی ارزنده ای از خود به یادگار گذاشت‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم در این پیام آمده‌است: رحلت عالم ربانی و فقیه اصولی حضرت آیت الله سید محمد سعید طباطبایی حکیم (طاب ثراه) مایه ی تأسف و تألم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در طول سالیان دراز به تربیت و آموزش طلاب و فضلاء در حوزه ی علمیه ی نجف همت گماشت و آثار علمی ارزنده ای از خود به یادگار گذاشت.

اینجانب ضایعه‌ فقدان این فقیه بزرگوار را به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حوزه های علمیه به ویژه حوزه‌ی علمیه‌ی نجف و عموم شیعیان خاصه مقلدان ایشان و بیت شریف وی تسلیت عرض نموده، علوّ درجات آن عالم فرزانه را از درگاه خداوند متعال خواستارم و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع بزرگ نجف اشرف عصر روز جمعه بر اثر ایست قلبی درگذشت. وی نوه مرجع بزرگ سید محسن حکیم و خواهرزاده شهید محمد باقر حکیم است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله حکیم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند