Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان ورزش ایران که با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت کرده بود، در پایان این رقابت‌ها به مقام سیزدهم در جدول مدال دست یافت.

به گزارش تابناک ورزشی، کاروان ورزش معلولان و جانبازان کشورمان در این دوره، چهار مدال طلا بیشتر از دوره گذشته در ریو ۲۰۱۶ کسب کرد.

رقابت‌های پارالمپیک 2020 توکیو، امروز(یکشنبه) با برگزاری مسابقات باقیمانده به صورت رسمی به پایان رسید و در پایان کاروان کشورمان با کسب 12 مدال طلا، 11 مدال نقره و یک مدال برنز در جایگاه سیزدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

ورزشکاران ایرانی در این دوره چندین رکورد جهان و المپیک را در رشته‌های دوومیدانی و پرتاب ها جابجا کردند و البته تنها در یک رشته تیمی یعنی والیبال نشسته با غلبه بر حریفان به نشان طلا دست یافتند.

ایران در پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ ، با کسب ۱۰ مدال طلا پانزدهم شده بود و پس از آن در برزیل ۸ مدال طلا کسب کرد اما این بار با روحیه مثال‌زدنی کاروان ایران، نتیجه ای ارزشمند و تاریخی به ثبت رسید و ۱۲ بار سرود کشورمان در دهکده مسابقات پخش شد و پرچم ایران بالاتر از حریفان بر فراز سکوی قهرمانی به صدا در آمد.

در پایان شانزدهمین مسابقات پارالمپیک، چین با کسب 96 مدال طلا، 60 مدال نقره و 50 مدال برنز در جایگاه نخست قرار گرفت و بریتانیا با کسب41 مدال طلا، 38 مدال نقره و 45 مدال برنز  و آمریکا با 37 مدال طلا، 36 مدال نقره و 31 مدال برنز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. 

 

عبور از رکورد سیدنی در توکیو با رمز حاج قاسم 

بدین ترتیب کاروان سردار دل‌ها با کسب 12 طلا، 11  نقره و یک برنز و مجموع 24 مدال به کار خود در این دوره پایان داد و بهترین عملکرد در تاریخ بازی‌های پارالمپیک را رقم زد. پیش از این، بهترین عملکرد ایران در پارالمپیک مربوط به 2000 سیدنی بود که 12 طلا، 4 نقره و 7 برنز کسب شد.

 

اسامی مربوط به مدال‌آوران ایران در پارالمپیک 2020 توکیو در زیر آمده است:

 

 مدال طلا:
روح‌الله رستمی (وزنه‌برداری)
وحید نوری (جودو)
محمدرضا خیرالله‌زاده (جودو)
اصغر عزیزی (تکواندو)
امیر خسروانی (دوومیدانی - پرش طول)
مهدی اولاد (دوومیدانی - پرتاب وزن)
هاشمیه متقیان (دومیدانی - پرتاب نیزه)
ساره جوانمردی (تیراندازی)
سعید افروز (پرتاب نیزه)
تیم ملی والیبال نشسته
زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان)
حامد امیری (دوومیدانی - پرتاب وزنه)

 

 مدال نقره:
امیر جعفری(وزن‌برداری)
حامد صلحی‌پور (وزنه‌برداری)
منصور پورمیرزایی (وزنه‌برداری)
امان‌الله پاپی (پرتاب نیزه)
علیرضا مختاری (پرتاب وزنه)
رمضان بیابانی (تیراندازی با کمان)
مهدی اولاد (دوومیدانی - پرتاب دیسک)
علی پیروج (دوومیدانی - پرتاب نیزه)
مهدی پوررهنما (تکواندو)
صادق بیت سیاح (دوومیدانی - پرتاب نیزه)
سجاد محمدیان (دوومیدانی  - پرتاب وزنه)

 

مدال برنز:
سامان رضی (وزنه‌برداری)

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی پارالمپیک توکیو پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو جدول مدال کاروان ایران محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی مدال نقره پرتاب نیزه مدال برنز مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود رفتند و موفق به کسب 2 مدال نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از 19 سال محمد چنگانیان با شکست مقابل حریف کویتی خود به مدال نقره دست پیدا کرد. در دیگر بازی امروز در رده سنی کمتر از 13 سال، امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی قرار گرفت و حریف خود را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از 17 سال برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها نتیجه را به عبدالله علی از کشور کویت واگذار کرد و چهارم شد. همچنین در رده سنی 19 سال، سیدمبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت رفت و او نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور