Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مصطفی دارایی نژاد با اشاره به اینکه فصل برداشت نارنگی در کشور از اول مهرماه آغاز می‌شود، گفت: در آن زمان این میوه به طور طبیعی رسیده و شیرین شده است اما متأسفانه طی سفری که هفته گذشته برای بررسی وضعیت تولید مرکبات به استان مازندران داشتیم متوجه شدیم که عده‌ای این میوه را به صورت کال و ترش می‌چینند و در گرمخانه‌ها با گاز اتیلن آن را رنگ آوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برداشت نارنگی ١۵ روز زودتر از موعد مقرر آغاز شده است، افزود: برداشت زود هنگام و رنگ آوری نارنگی برای سلامت مصرف کننده و جامعه به شدت مضر است و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت باید به این مسأله ورود کنند.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: البته کشاورزان این اقدامات را انجام نمی‌دهند و عده‌ای دلال برای اینکه میوه را به عنوان نوبرانه گران‌تر بفروشند اقدام به چنین کارهایی می‌کنند.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته نیز چنین هشداری را درباره پرتقال داده بودیم اما توجه چندانی به آن نشد، گفت: امسال چند ماه زودتر درباره پرتقال این هشدار را تکرار می‌کنیم که فصل برداشت این میوه اول آذرماه است و سال گذشته عده‌ای ۵ آبان این محصول را برداشت و رنگ آوری آن را شروع کردند.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با ابلاغ بخش نامه به کشاورزان استان مازندران برداشت زودتر از موعد نارنگی و پرتقال را ممنوع کند؛ همچنین رنگ آوری با گاز نیز به دلیل زیانی که برای سلامتی دارد باید ممنوع شود.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه اخیراً نیز دو تا سه کانتینر نارنگی توسط چند نفر به کشورهای عراق، آذربایجان و روسیه ارسال شده است، گفت: میزان این صادرات بسیار محدود بوده اما همین مقدار نیز نباید صادر شود چرا که بازارهای صادراتی ایران را خراب می‌کند و کشورهای دیگر جایگزین ما خواهند شد و ما در این زمینه به ویژه درباره صادرات پرتقال باید هوشیار عمل کنیم.

کد خبر 624844 برچسب‌ها سازمان میادین میوه و تره‌بار میوه و تره بار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان میادین میوه و تره بار میوه و تره بار رنگ آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!