Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: حدود نیمی از کل واکسن تولیدشده در جهان در چین تولید شده است و البته در این کشور نیز واکسن سینوفارم، حجم عمده واکسن تولیدی و توزیعی را به خود اختصاص داده است. در حوزه صادرات واکسن کرونا نیز بیش از نیمی از توزیع فراسرزمینی واکسن کرونا تا امروز را واکسن‌های چینی به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: کل صادرات واکسن آمریکا اندکی بیشتر از ۱۱۶ میلیون دوز بوده است. واکسن صادراتی بریتانیا نیز حدود ۷ میلیون دوز بوده است. در حالی که بیش از ۱.۶ میلیارد دوز واکسن از کشورهای تولیدکننده، صادر شده است و سهم آمریکا و بریتانیا جمعا از ۷ درصد کل واکسن‌های صادراتی نیز کمتر بوده است. چنانکه بسیاری از کشورهای نزدیک به این دو کشور و شرکای منطقه‌ای آنها از جمله ترکیه و امارات نیز عمده واکسیناسیون عمومی در کشورهای خود را با واکسن‌هایی از مبدا چین انجام داده‌اند. 

جهانپور تاکید کرد: سهم واکسن‌های تولیدشده در آمریکا و بریتانیا در واکسیناسیون سایر کشورها ناچیز بوده و به گواهی آمار حتی کشورهای همسایه این دو کشور تا مدت ها با خلف وعده‌های قبلی مبنی بر تامین واکسن مواجه بوده‌اند مضافا اینکه در مورد خاص بریتانیا تولید داخلی، تنها بخشی (۵۵ میلیون دوز) از واکسیناسیون در این کشور را رقم زده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: منع واردات واکسن از دو کشوری که ظالمانه‌ترین تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله دارو و تجهیزات حفاظتی و پزشکی را پیش از این علیه مردم ایران صورت داده بودند، به نوعی موخر از تحریم‌ها بوده البته به شهادت آمار منتشره بین‌المللی تا امروز در خوش‌بینانه‌ترین شرایط، واکسن‌های تولیدی این دو کشور جز در معدود کشورهای کوچک و وابسته، سهم موثری نداشته است.

او گفت: چین با تولید بیش از ۲.۷ میلیارد دوز واکسن و کشورهای اروپایی با ۱.۱ میلیارد دوز، صدرنشین جدول تولیدکنندگان واکسن کرونا هستند. همزمان چین با صادرات نزدیک به ۸۰۰ میلیون دوز واکسن و کشورهای اروپایی با ۵۴۶ میلیون دوز واکسن صادراتی با فاصله بسیار زیاد از سایر کشورهای تولیدکننده و صادرکننده واکسن کرونا قرار دارند.

به گفته این مسئول، کل واکسن صادراتی همه کشورهای تولیدکننده همچنان از صادرات واکسن کرونا توسط چین کمتر است.
 

کد خبر 624849 برچسب‌ها كروناويروس چین واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین واکسن کرونا واکسن کرونا میلیون دوز دوز واکسن دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)

آیا شادی قابل اندازه گیری است؟ برخی از رویکردهایی که سعی در پاسخ به این سؤال دارند، بین دو مؤلفه متفاوت شادی تمایز قائل می‌شوند: بخش تجربه روزانه، و ارزیابی کلی‌تر زندگی است که شامل نحوه تفکر مردم در مورد زندگی خود به عنوان یک کل می‌شود.

به گزارش روزیاتو، گزارش شادی جهانی که اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد با بررسی داده های نظرسنجی گالوپ که از پاسخ دهندگان تقریباً در هر کشوری می خواهد زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند، به طور جدی در تعیین کمیت شادی دست به کار شده است.

از این نظر، آنها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی یا غمگینی کشورها به دست می‌آورند. اینفوگرافی زیر نشان می دهد که کدام کشورها در سال‌های اخیر غمگین‌ تر شده‌اند.

کدام کشورها از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده اند؟

افغانستان غمگین ترین کشور جهان در حال حاضر است و مردم این کشور نسبت به بیش از یک دهه قبل، ۶۰ درصد ناراضی‌تر هستند، که نشان می‌دهد زندگی در این کشور از سال ۲۰۱۰ تا چه اندازه بدتر شده است.

در سال ۲۰۲۱، پس از نزدیک به دو دهه اشغال افغانستان توسط آمریکا، طالبان رسماً در افغانستان به قدرت بازگشتند. این گروه، زندگی را برای مردم سخت‌تر کرده است، به‌ویژه برای زنانی که از ادامه تحصیل، مسافرت و کار محروم هستند.

در مقیاس وسیع‌تر، اقتصاد افغانستان پس از طالبان متحمل تأثیرات مختلف شده است: بیکاری گسترده، کاهش درآمد، سوءتغذیه و سیستم بهداشتی در حال فروپاشی.

در مجموع ۹ کشور در مقیاس ۰ تا ۱۰ امتیاز شادی خود، یک امتیاز کامل یا بیشتر از دست داده اند.

قابل توجه است که بسیاری از آنها سالها شاهد تحولات اجتماعی و اقتصادی بوده اند. به عنوان مثال، لبنان از سال ۲۰۱۹ با چندین دهه فساد و بحران نقدینگی شدید دست و پنجه نرم می کند که منجر به فروپاشی سیستم بانکی شده و سطح فقر را به شدت افزایش داده است.

در اردن، رشد بی‌سابقه جمعیت – ناشی از خروج پناهندگان از عراق و سوریه – نرخ بیکاری را تشدید کرده است. تغییر تا حدودی ناگهانی در سطح زمامدارن نیز نگرانی هایی را در مورد ثبات سیاسی در این کشور ایجاد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • عروس بزرگ امام : نمی خواستم ازدواج کنم، قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشورهای خارجی سفر کنم؛ اما..