Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست اعضای شورای معاونان با بیان اینکه گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است، گفت: در همین راستا به ابزارهای  لازم  برای تشخیص و غربالگری نیاز است و این ابزار ها باید به روز باشند و  پایایی  و روایی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست‌گذاری آزمون‌ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸ به تصویب شورای معاونان سازمان رسید و مصوب شد این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمون های مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها فعالیت کند.
حسینی افزود: شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افراد متخصص دانشگاهی تشکیل خواهد شد و این شورا به بررسی و تصویب آزمون های مختلف خواهد پرداخت.
وی تصریح کرد: آزمون های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون هایی  که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورای  مورد  بررسی  و تایید قرار بگیرند.
‏معاون وزیر گفت: در این جلسه  شیوه نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.
حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی صورت گرفته است که تشکیل شواری آزمون ها و تشکیل بانک جامع آزمون های  داخلی و بین المللی از جمله این موارد است.
‏وی با بیان اینکه رویکردهای جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری اعمال شده است، گفت: بررسی صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش  پیش دبستانی  و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض  مشکلات ویژه یادگیری از جمله این موارد است.
حسینی افزود: راه اندازی اتاق های سنجش آکوستیک برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و راه انداره مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.
‏رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تاکنون ۹۸ درصد نوآموزان در برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.
‏معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به آغاز سنجش نوآموزان پیش دبستانی در چند روز گذشته تاکنون سه هزار نوآموز نوبت گیری کردند.

برچسب‌ها سنجش نوآموزان سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سنجش نوآموزان سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی سنجش نوآموزان سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی برنامه سنجش آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد