Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه هماهنگی کنگره  ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، با تاکید بر لزوم تسریع در جمع‌بندی اقدامات انجام شده برای کنگره و ارائه گزارش به دبیرخانه، افزود: در نخستین روز ابلاغ برنامه ها به کمیته های برگزار کننده کنگره، به همه مدیران متولی به صراحت اعلام و تاکید کردم که هر کس به هر دلیلی نمی تواند با کنگره همکاری کند، همان شروع اعلام و کناره گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اعلام عدم همکاری در روزهای آغازین عملیات اجرایی کنگره هیچ ایرادی نداشت و قابل قبول هم بود، اظهار داشت: امروز اما در شرایطی که زمان زیادی تا برگزاری کنگره نداریم، کوتاهی و عدم همکاری در این خصوص، به هیچ وجه قابل قبول نیست و از کسی هم پذیرفته نمی شود.
 استاندار زنجان تصریح کرد: برنامه های ابلاغی توسط کمیته ها و فرمانداران، اگر تا ۲ هفته دیگر جمع‌بندی نشود، عملا هیچ فایده ای ندارد.
 وی با تاکید بر اینکه در این کار دلی، هر کس تلاش به موقع داشته، ماموریت و کار خود را حتی با کمترین اعتبار مالی  به نحو شایسته، انجام داده است گفت: پذیرفتنی نیست که با انداختن کوتاهی ها به  گردن دیگران خود را توجیه کنیم و لازم است که در فرصت باقی مانده، همه کمیته‌ها و فرمانداران،  به طور مصداقی گزارش اقدامات انجام شده را اعلام کنند تا در جمع بندی اقدامات، اضافه شود.    استاندار زنجان با اشاره به برخی از مصوبات این جلسه، پیرامون برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، بر عملیاتی شدن آنها تاکید کرد و افزود: آماده سازی ملزومات لازم برای نشان دادن سیمای شهری با مضامین کنگره و استفاده به موقع از آن، مد نظر فرمانداران باشد.
 وی با بیان اینکه ۹ کمیته هنوز گزارش اقدامات خود را به دبیرخانه کنگره ارائه نکرده اند، گفت کمیته مداحان با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته نظارت و بازرسی، کمیته بانوان و کمیته گنجینه شهرداران از آن جمله هستند.
حقیقی لزوم ارائه گزارش اقدامات انجام شده همراه با مستندات، از دیگر  مصوبات این جلسه عنوان کرد و افزود: گزارش شفاهی اقدامات قابل قبول نیست و باید  همراه با عکس، کلیپ و.. باشد.
 درج بیانات مصداقی از امام (ره) درباره شهدا با تعمیم به کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، (مانند "شهدا چشم و چراغ ما هستند (کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان)" در سر برگ ادارات و سازمانها، با حفظ آرم مربوطه، در هفته های منتهی به برگزاری کنگره، از دیگر مصوبات این جلسه بود که استاندار زنجان بر عملیاتی شدن آن تاکید کرد.
پخش کلیپ های تهیه شده درباره کنگره کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، از تلویزیون های شهری،  ساماندهی ۱۰۰ درصدی گلزارهای شهدا در استان، از دیگر مصوبات این جلسه بود که توسط حقیقی اعلام شد.
  تاکید  استاندار زنجان بر لزوم تزریق اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته از سوی شهرداری زنجان به کنگره، از دیگر مصوبات این جلسه بود که عملیاتی شدن آن را خواستار شد و افزود:  حتی اگر تمایلی به تزریق نقدی اعتبار ندارند، می توانند امور محوله از سوی کنگره را تاسقف همان میزان اعتبار مالی  اختصاص یافته، انجام دهند.
انجام دیدارهای تکمیلی با خانواده های معظم شهدا، از دیگر مصوباتی بود که حقیقی با اشاره  بر لزوم انجام آن و  ارائه گزارش مربوط به آن، در دیدار با رهبری که قبل از برگزاری کنگره انجام می شود، گفت:  به منظور تسریع و تسهیل در انجام دیدار با خانواده های شهدا، به تعداد مدیران استان که بیش از ۱۰۰ مدیر هستند، تیم‌های دیدار، تا ۴۸ ساعت آینده تشکیل و بلافاصله طبق جدول بندی و برنامه ریزی، دیدارها انجام شود.   لزوم توجه به آثار مکتوب در کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در این مراسم  گفت: در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، ضروری است به آثار مکتوب اهمیت بیشتری داده شود.
آیت‌الله علی خاتمی اظهار کرد: شهدا نیازی به ما ندارند و ما در ابعاد مختلف به آن‌ها به عنوان الگو نیازمندیم و چه الگویی بهتر از شهدا که قهرمانان میهن هستند.
وی افزود: شهدا الگوهای کاملی بوده و خواهند بود و این برای همه ادوار صادق است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «دست اولیای الهی در دنیای آخرت بازتر است و ما به مدد آن‌ها نیازمندیم».
امام جمعه زنجان ادامه داد: گزارش‌ کمیته‌های کنگره شهدای استان زنجان دلگرم کننده بود و معلوم شد برخی‌ کمیته‌ها هنوز گزارش را به دبیرخانه ارائه نکرده‌اند که ضروری است فرمانداران و فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها اورژانسی عمل کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر مستندات و آثار مکتوب از شهدا، تصریح کرد: ما ممنون شهدا و منت‌دار آن‌ها هستیم و ضروری است به آثار مکتوب اهمیت بیشتری داده شده و به مباحث المان‌های مزارهای شهدا نیز بیشتر توجه شود.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها و مسئولان کمیته‌ها ابتکار به خرج داده و از تجربیات سایر استان‌ها استفاده کنند تا برنامه‌ها بر روی روال و به دلیل استفاده از تجربیات دیگران، بهتر و با کیفیت بیشتری برگزار شود.

بازسازی مزار ۱۵۲۸ شهید در استان زنجان فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان  نیز گفت: مزار ۱۵۲۸ شهید در استان زنجان در راستای اجرای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان بازسازی شده است.
سردار جهانبخش کرمی اظهار کرد: از اسفندماه سال ۱۳۵۸ برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان ابلاغ و شرح وظایف کمیته‌ها و ستادهای این کنگره ارائه شده است.
وی افزود: جلسات متعدد توجیهی برای کمیته‌ها و شهرستان‌ها برگزار و اقدامات لازم انجام شده؛ به‌ طوری‌ که ۵۷ مورد اقدام تاکنون برای برگزاری کنگره انجام شده است.
این مسئول، از توزیع ۸۲۱ هزار و ۵۹۱ بسته معیتشی در قالب رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: ۷۲۶ هزار و ۲۴۶ پرس غذا نیز توزیع شده است. تاکنون ۵۲۱ هزار سند از رزمندگان و شهدای استان زنجان جمع‌آوری شده و ۱۵۲۸ مزار شهید به همین مناسبت در استان بازسازی شده است.
کرمی تصریح کرد: ۱۶۲۹ سری جهیزیه، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، انتشار ۱۹۲٠ مورد خبر و نام‌گذاری ۸۹۰ معابر و میادین به نام شهدا و چاپ و تالیف ۲۰۰ عنوان کتاب از اقدامات ستاد کنگره ملی شهدای استان زنجان محسوب می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) یادآور شد: کمیته‌های آفرینش‌های هنری، رسانه، طلاب، فرهنگی و هنری، فرهنگیان و دانش‌آموزی استان موفق عمل کرده اما در شهرستان‌ها کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان ضعف وجود دارد و کمیته‌های فضای مجازی و محرومیت‌زدایی نیز عملکرد مطلوبی دارند؛ اگر چه کمیته محرومیت‌زدایی بهتر از این می‌تواند فعالیت کند.
وی با اشاره به عملکرد ضعیف کمیته‌های اصناف، دانشگاهیان و مداحان، عنوان کرد: از کمیته نظارت و بازرسی انتظار بیشتری داریم و کمیته بانوان فقط فعالیت‌های جامعه زنان ارائه شده است. کمیته گنجینه و یادمان‌ها در شهرداری زنجان مطلوب عمل کرده و در شهرهای ابهر، قیدار و خرم‌دره نیز خوب عمل شده است اما سایر شهرها فعالیت چندانی نداشتند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بنیاد شهید از مصاحبه‌ها اسناد و آثار خوبی ارائه کرده‌ و ضروری است در مقطع جابه‌جایی دولت، برگزاری کنگره تحت‌الشعاع قرار نگیرد. در برخی شهرستان‌ها هنوز فضاسازی لازم انجام نشده، به همین دلیل ضروری است تا زمان باقی مانده، کمیته‌های ضعیف میزان عملکرد خود را افزایش دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استاندار زنجان نماینده ولی فقیه در زنجان کنگره شهدا ۳۵۳۵ شهید استان زنجان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان مصوبات این جلسه استاندار زنجان دیگر مصوبات برگزاری کنگره آثار مکتوب شهرستان ها کمیته ها کنگره ملی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خواست خدایی ظهر یکشنبه در نشست روابط عمومی‌های استان افزود: ستاد گرامی داشت کنگره ملی شهدای این استان نیازمند همکاری و پای کار بودن روابط عمومی‌ها در مستند سازی برنامه و ثبت در سامانه دولت است.

وی بیان داشت: برای برگزاری کنگره شهدا، در سامانه دولت پنج نهاد به ۳۰ اداره و سازمان در این مدت افزایش یافت.

خواست خدایی تصریح کرد: جلسات ستاد روابط عمومی‌ها در راستای کنگره ملی شهدا به شکل ماهانه برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان اولویت اصلی برنامه‌های کنگره ملی شهدا است.

کد خبر 6091262

دیگر خبرها

  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند