Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:07:43 GMT

رئیس جدید دادگستری لواسانات منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۲۱۱۴

رئیس جدید دادگستری لواسانات منصوب شد

به گزارش ایرنا، قائم مقام رئیس دادگستری استان تهران روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری لواسانات اظهار داشت: براساس خروجی‌های برنامه‌ریزی استان، نیروی انسانی فعال در شمیرانات با مرکزیت لواسانات از مهارت خوبی برخوردار هستند؛ از نظر علمی دانشگاه‌های خوبی در شهرستان قرار دارند و افراد فرهیخته حاضر می‌تواند برای حوزه قضائی مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود ستایشی ادامه داد: این منطقه موقعیت طبیعی و جغرافیایی خوبی دارد که می تواند وضعیت گردشگری را ارتقا می‌دهد و شما با سیلی از مردم با نگرش‌های متفاوت مواجه هستید که ممکن است فعل یا ترک فعلی و یا مطالباتی داشته باشند که می‌طلبد مانورهای شما ارتقا یابد.

وی افزود: این بستر (شمیرانات) مساعد است و اگر کنترل و نظارت نباشد، تصرفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز ادامه دار خواهد بود. تصرف وصف مجرمانه دارد لذا باید در برابر آن برخورد قاطع صورت گیرد و نباید اجازه دهیم افرادی هنجارها را به سخره بگیرند و تجاوز کنند.

ستایشی تاکید کرد: بایستی باور عمومی مردم حفظ و ارتقا یابد. مردم باید باور کنند ما می‌توانیم برخورد قاطع داشته باشیم و ناهنجاری‌ها را کاهش دهیم. البته افتخار ما این است دعوی را در شورای حل اختلاف و با سازش و صلح به نتیجه برسانیم.

تقویت دادگستری لواسانات ضروری‌ است

امام جمعه لواسانات با تاکید بر لزوم تقویت دستگاه قضائی و ادارات منطقه، گفت: با توجه به مسائل منطقه که تبعیض و فساد در پی جابه‌جایی مالی زیاد از مشکلات اساسی ما است، اگر می‌خواهیم تخلفاتی نظیر شهرک‌های باستی و کلاک تکرار نشود، باید سیستم قضائی تقویت و مستحکیم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی نیز ضمن تقدیر از زحمات رئیس سابق و تبریک به رئیس جدید این مجموعه بیان داشت: نظام دنیا موقتی‌ است و هیچ چیز ماندگار نیست؛ لذا افراد مسئول در روز معارفه باید بدانند روزی خواهند رفت و از این فرصت به خوبی برای خدمت به ملت استفاده کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم ابراز داشت: در قیامت برخی چهره‌ها ذلیل است، چهره آنانی که تلاش کردند اما تلاششان برای دنیا بود. و در مقابل افرادی با چهره‌های شادمان و بشاش هستند که از کوشش خود خشنودند، چراکه قیام لله داشته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات همچنین تاکید کرد: عدالت از اهداف اسلامی‌ است که باید محقق شود؛ عدالت نیز به دو قسم فردی و اجتماعی است که شرط عدالت فردی تقوا و شرط تحقق عدالت اجتماعی مشارکت واقعی با مردم است.

لواسانی خاطرنشان کرد: عدالت یعنی توزیع قدرت و مشارکت مردم که اگر نباشد، عدالت محقق نمی‌شود؛ البته این حضور مشارکت مردمی بسیاری از گره‌های کار شما مسئولان را هم باز می‌کند.

در اجرای قانون همه یکسان هستند

رئیس سابق دادگستری لواسانات اظهار داشت: ما علیرغم کمبود نیرو و مشکلات، به جد در مقابل نفوذی که در پرونده‌های حساس این منطقه بود، ایستاده‌ایم و اثبات کردیم هیچکس برای ما  اولویت و برتری ندارد و اگر بنا بر اجرای قانون است، بایستی برای همه یکسان اجرا شود.

امیراصلان وطن‌دوست در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه قضائی از مدت دی ماه ۹۸ تا فروردین ۱۴۰۰ به اجرای احکام قطعی و قلع و قمع ۲۰ مورد، اجرای دستورات تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی ۱۲۸ مورد، پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز ۲۶۹ مورد و در نهایت اعاده ۱۷/۵ هکتار به ارزش ۶ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی نیز ۴۸ فقره احکام قطعی اجرا و ۳۵ هکتار از زمین‌های ملی به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان آزادسازی شد. همچنین ۱۰۰ فقره حکم در خصوص آزادسازی بستر روخانه (جاجرود) انجام شده است.

بر اساس این گزارش،"یونس طرهانی" با حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس جدید دادگستری لواسانات منصوب شد. پیش از این "امیراصلان وطن‌دوست" از دی ماه ۱۳۹۸ در این سمت فعالیت داشت.

"مرادی حق‌گو" معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران و "رحمتی" معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان تهران و جمعی از مسئولان قضائی، اداری، نظامی و انتظامی شمیرانات نیز در این جلسه تکریم و معارفه حضور داشتند.

برچسب‌ها لواسانات دادگستری شمیرانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لواسانات دادگستری شمیرانات لواسانات دادگستری شمیرانات دادگستری لواسانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و جنایت رخ داده در فلسطین اشغالی به روسای دانشگاههای آمریکا نامه نوشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزایی شهرابی در این نامه‌ نوشته است: دانشگاه‌های ایران اسلامی به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری برای تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.

وی افزود:در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهارکرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده است، عمیقاً نگران کننده است؛ این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می شود.

میرزایی شهرابی ادامه داد:با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه، از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که اقداماتی را که حقوق بشر را نقض می کند، محکوم کنیم، و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌و‌گوی باز را تشویق کنیم.

وی در این نامه آورده است: به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت [از آرمان‌ صلح و عدالت] هستند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: ما از همه دست اندرکاران می خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند، تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

گفتنی است؛ از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود 550 نفر دستگیر شده اند؛این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس