Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@17:28:45 GMT

مهدی هاشمی چگونه به زندان برگردانده شد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۲۶۸۶

مهدی هاشمی چگونه به زندان برگردانده شد؟

مدتی قبل سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از مرخصی بدون تعیین سقف زمانی برای مهدی هاشمی خبر داده بود.

به گزارش مشرق؛ مدتی قبل علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:در حاشیه بازدید از زندان اوین مطلع شدم جناب مهدی هاشمی از اسفندماه سال گذشته و بدون تعیین سقف زمانی به مرخصی رفته است؛ از نماینده دادستان علت را جویا شدم و مقرر شد به‌سرعت رسیدگی و به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدالت ایجاب می‌کند همه زندانیان از شرایطی برابر بهره‌مند باشند.

اخطار قوه قضائیه به مهدی هاشمی

در همین رابطه مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به مهدی هاشمی اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد.

در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روزهای اخیر مبنی بر "اعطای مرخصی بدون سقف زمانی" به مهدی هاشمی، به اطلاع می‌رساند، هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد.

این گزارش می‌افزاید، متاسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری نموده و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده است و، چون به زندان بازنگشته است بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.

اخطاری مبنی بر لزوم بازگشت موکلم به زندان ابلاغ نشده!

وکیل مهدی هاشمی اعلام کرد در رابطه با ادعای منتشره در خصوص عدم بازگشت موکلم به زندان به اطلاع می رساند که برخلاف ادعای مطروحه در این خبر، هیچ اخطاری مبنی بر لزوم بازگشت ایشان به زندان ابلاغ نشده است.

ابوالمعالی ادامه داد: ایشان در حال گذراندن مرخصی اعطایی تمدیدی هستند. در هر صورت، به جهت انعکاس ادعای منتشره، آقای هاشمی امروز خود را به زندان معرفی خواهند کرد. وکیل مهدی هاشمی همچنین گفت: آقای هاشمی در زمان طرح اتهام در خارج از کشور اقامت داشتند و توصیه بسیاری از بزرگان نیز عدم بازگشت ایشان به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن حکم بود. لیکن آقای هاشمی بنابر احترام به قانون با اراده آزاد، به ایران آمد و خود را برای برگزاری دادگاه معرفی نمود و بعد از صدور حکم نیز بلافاصله شخصا برای گذراندن دوره محکومیت به محل زندان اوین رفت و در حال حاضر نیز مقید به دستور مقام قضایی خواهد بود.

بازگشت به زندان

محمد مهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان ها در توییتر نوشت: ‌آقای ‌مهدی هاشمی مرخصی بدون سقف نداشته، بلکه غیبت کرده است. چندی قبل هم، غیبت ایشان از طرف زندان، به دادستانی اعلام شد. او الان در ‌زندان اوین می باشد

ممنوعیت تبعیض در ارائه خدمات به زندانیان و بی اعتنائی به برخی تشخّص ها درآغازین روزهای خدمت در سازمان زندانها، ابلاغ شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان قوه قضائیه علی خضریان سازمان زندان ها زندان اوین مهدی هاشمی کمیسیون اصل 90 مهدی هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد

پدیده‌های نجوم هفته جاری برای سیارات ماه، زحل، نپتون، مریخ و عطارد اتفاق خواهد افتاد و شاهد بارش شهابی ղ-Aquariid 2024 خواهیم بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آسمان شب طی هفته جاری شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر، غیبت قمری زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون به یکدیگر، غیبت قمری نپتون، نزدیک شدن ماه و سیاره مریخ به یکدیگر، غیبت قمری مریخ، مقارنه ماه و سیاره مریخ، بارش شهابی ղ-Aquariid 2024، ماه در اوج زمینی، مقارنه ماه و سیاره عطارد، ماه در حضیض خورشیدی، ماه نو، بارش شهابی ղ-Lyrid 2024، سیاره مریخ در حضیض خورشیدی، سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی و غیبت قمری بتا توری خواهد بود.

دانلود جدول رویدادهای نجوم هفته

کد خبر 750441

دیگر خبرها

  • ببینید | شوخی عجیب ماشاریپوف با مهدی هاشمی‌نسب
  • لیست بازیکنان بایرن مونیخ برای سفر به مادرید؛ غیبت ۴ بازیکن
  • تاثیر عمیق غیبت سه ستاره روی نمایش مس
  • پایان رکورد خیره‌کننده برونو فرناندز؛ اولین غیبت در فوتبال به دلیل مصدومیت!
  • تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود