Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: از تعیین نمایندگان این کمیسیون جهت حضور در کارگروه‌های شورای هماهنگی در اجرای مأموریت‌ها و انجام بازرسی‌های مشترک دستگاه‌های نظارتی کشور خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقرر شده بود در راستای ایجاد هماهنگی در اجرای مأموریت‌ها و انجام بازرسی‌های مشترک دستگاه‌های نظارتی کشور، کارگروه‌های تخصصی در هفت حوزه ذیل شورایی با همین نام تشکیل شود که در این نشست نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ جهت عضویت و حضور در این کارگروه‌ها مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا نصرالله پژمان‌فر برای حضور در کارگروه فضای مجازی، حسن شجاعی علی‌آبادی در کارگروه فرهنگی، الهام آزاد در کارگروه اجتماعی، علی خضریان در کارگروه سیاسی و امنیتی، سیدمصطفی آقا میرسلیم در کارگروه اقتصاد کلان، سیدنظام‌الدین موسوی در کارگروه اقتصاد اجرایی و سیدناصر حسینی‌پور در کارگروه مبارزه با فساد اداری انتخاب شدند این نمایندگان در جلساتی که از تمامی دستگاه‌های نظارتی نماینده‌ای در سطوح عالی در آن حضور دارند، حاضر خواهند شد تا هماهنگی‌ها و اقدامات لازم جهت بازرسی و مأموریت‌های مشترک صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ادامه این جلسه تعدادی از طرح‌های واصله در کمیسیون اصل نود همچون طرح اصلاح قانون نحوه اجرای اصل نود، طرح نحوه پیگیری و رسیدگی به ارجاعات نظارتی، طرح اصلاح ماده ۳ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور و طرح اصلاح مواد ۱۹، ۴۳ و ۴۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس با توجه به مصوبه کمیسیون اصل نود جهت کارشناسی و اعلام نظر نهایی به کمیته قضائی کمیسیون ارجاع شد که پس از بررسی، جهت تصویب به صحن کمیسیون بازگردد.

وی با اشاره به دستور کار دیگر جلسه امروز کمیسیون گفت: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب کشور در شرایط حاضر و همچنین شکایات متعدد واصله در خصوص نحوه اجرای وظایف و عملکرد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب به ویژه در اجرای برنامه پنجم و ششم توسعه کشور، تیم بازرسی و کارشناسی ویژه‌ای از سوی کمیسیون اصل نود زیر نظر نصراله پژمان‌فر رئیس کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی کمیسیون تعیین شد تا جهت بازرسی از وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران اقدام کنند.

خضریان افزود: مقرر شد این تیم بازرسی نسبت به برخی تصمیمات و اقدامات صورت گرفته با جمع‌آوری و اخذ مدارک از مسئولان و کارشناسان مربوطه و مقایسه با اسناد بالادستی به خصوص تکالیف این وزارتخانه در برنامه پنجم و ششم توسعه نسبت به تهیه و ارائه گزارش در حوزه وظایف و عملکرد مسئولان مدیریت آب کشور و علل و عوامل ایجاد مشکل، اعلام نظر کنند و ضمن تعیین نقاط قوت و ضعف نسبت به مشخص کردن غفلت‌ها و کاستی‌های احتمالی نیز با جمع‌آوری مستندات کافی، گزارش خود را به کمیسیون اصل نود ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: در پایان جلسه گزارش نهایی کمیسیون در مورد موضوع بورسیه‌های وزارت علوم که پرونده از مجلس دهم در این کمیسیون باز و جلسات متعددی نیز در دوره یازدهم با حضور مسئولان وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و دستگاه‌های مربوطه نظارتی برگزار شده بود، در این نشست قرائت شد و با اکثریت آرا به تصویب کمیسیون رسید و جهت قرائت در نشست علنی به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شد.

کد خبر 519831

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون اصل۹۰ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی علی خضریان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون اصل نود کمیسیون اصل ۹۰ طرح اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوز‌های مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰