Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌دنبال شکست مذاکرات طالبان و جبهه پنجشیر و افزایش درگیری‌ها، احمد مسعود گفت در صورت خروج طالبان از پنجشیر حاضر به گفت‌وگو با این گروه است.

به گزارش فارس، «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر گفت: اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب خارج کنند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و با این گروه گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ایستادگی علمای کابل حمایت نموده و حاضر به گفت‌وگو با طالبان هستیم

احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت مردمی در برابر تحریک طالبان در ولایت پنجشیر، در فیسبوک خود پس از حرام عنوان کردن لشکرکشی طالبان به پنجشیر از سوی علمای دینی در کابل، نوشت که از این اقدام علمایی دینی استقبال نموده و حاضر است تا با گروه طالبان وارد مذاکره شود.

مسعود تاکید کرد که در صورتی که طالبان حملاتشان را در پنجشیر، کاپیسا، پروان و اندراب متوقف کنند، جبهه مقاومت نیز حاضر است دست از جنگ برداشته از راه مذاکره برای داشتن یک حکومت همه شمول حرکت کنند.

در روزهای گذشته طالبان اعلام کرده بود مذاکرات با جبهه پنجشیر به شکست انجامیده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

در حالیکه درگیری‌ها در ولایت «پنجشیر» وارد پنجمین روز خود شده است، سخنگوی طالبان عصر یکشنبه به وقت تهران مدعی شد که تقریباً تمام قلمروی ولایت پنجشیر در افغانستان اینک تحت کنترل نیروهای این گروه است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «محمد سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز یکشنبه به گفت: «تقریباً تمام قلمروی ولایت پنجشیر در افغانستان در حال حاضر تحت کنترل طالبان است.

وی مدعی شد: «تقریباً تمام نقاط پنجشیر تحت کنترل نیروهای ماست.»

این در حالی است که «فهیم دشتی»، سخنگوی جبهه پنجشیر با رد این ادعا گفت که نیروهای طالبان از ولایت پنجشیر رانده شده و بسیاری از آنها به اسارت گرفته شده اند. او روز یکشنبه در توییتی نوشت که جنگجویان جبهه پنجشیر حدود 600 نیروی طالبان را کشته‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ولایت پنجشیر جبهه پنجشیر احمد مسعود گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!