Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:10:07 GMT

کوبا واکسن «سوبرانا» را برای تزریق به کودکان تأیید کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۷۹۲۸

کوبا واکسن «سوبرانا» را برای تزریق به کودکان تأیید کرد

مرکز دولتی کنترل داروها و تجهیزات پزشکی کوبا مجوز مصرف اورژانسی واکسن کرونای «سوبرانا۰۲» را برای کودکان و نوجوانان ۲ تا ۱۸ ساله صادر کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ مرکز دولتی کنترل داروها و تجهیزات پزشکی کوبا (CECMED) مجوز مصرف اورژانسی واکسن کرونای «سوبرانا2» را برای کودکان و نوجوانان 2 تا 18 ساله صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکسن توسط انستیتو فینلای کوبا ساخته شده است و پیش از این برای استفاده در گروه سنی 19 تا 80 سال مجوز مصرف اورژانسی این کشور را گرفته بود.

کوبا اعلام کرده که این واکسن در مطالعه بالینی در گروه سنی دو تا 18 سال از نظر ایمنی و اثربخشی، نتایجی مشابه مطالعه بالینی گروه سنی 19 تا 80 سال داشته است.

به گزارش تسنیم، انستیتو فینلای کوبا با همکاری انستیتو پاستور ایران در حال تولید مشترک واکسن سوبرانا هستند؛ این واکسن که در ایران با نام "پاستوکووک" شناخته می‌شود، پیش از این از سوی وزارت بهداشت ایران، مجوز مصرف اورژانسی را برای افراد بزرگسال اخذکرده بود. 

آخرین خبرها از کرونا در ایران| آمار نزولی بستری در کشور/ افزایش 15 درصدی بیماران سرپایی در پایتخت + نمودارهابیش از 3 میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا در کشور تزریق شده استوزیر بهداشت: پیک پنجم کرونا در حال طی‌شدن است/ لزوم افزایش تزریق واکسن کروناافشاگری بلومبرگ از تبعیض گسترده در توزیع واکسن کرونا؛ از قلدرمآبی آمریکا تا ناکامی کوواکس4 برکت بزرگ "واکسن برکت" برای کشور چه بود؟! + فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا واکسن کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت مجوز مصرف اورژانسی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور