Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاوت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: به نظر می رسد انگورهای تولیدی در این استان در سال جاری به علت بارش تگرگ در فصل بهار و بروز خشکسالی وضعیت بازارپسندی خوبی نداشته باشد.

دکتر تشکری در گفت و گو با ایسنا، افزود: در همین راستا یکی از نیازهای اساسی که در استان برای موضوع انگور به شدت احساس می شود وجود واحدهای فرآوری انگور است که انگورهایی که به صورت تازه خوری نمی توان مصرف کرد را فرآوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک واحد تولید کنسانتره وجود دارد که مقداری از انگورهای تولیدی به این سمت سوق پیدا می کرند و از سوی دیگر شرکت بهنوش در شیروان نیز برای تولید آبمیوه در حال خرید محصول انگور است.

دکتر تشکری اظهارکرد: علاوه بر آن سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی با تعدادی از صنایع فرآوری در سایر استان ها وارد مذاکره شده و قراردادهای نیز منعقد شده است که بخشی از انگوری که قابلیت تازه خوری ندارند به این واحدها ارسال شود و مورد فرآوری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن مقداری از انگور تولیدی به خصوص انگور کشمشی در استان تبدیل به کشمش می شود که تولید کشمش نیز می تواند به کمک حل مشکل پیش آمده بیاید

به گفته این مقام مسئول سالانه ۱۵ تا ۲۰ تن کشمش در خراسان شمالی تولید می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در تولید انگور جایگاه پنجم و گاهی ششم را دارد، تصریح کرد: ۵۰ درصد از باغات انگور این استان دیم هستند و بیشتر انگورهایی که بازارپسندی خود را از دست داده اند در باغات دیم هستند.

وی سطح زیرکشت باغات انگور در این استان را ۱۸۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۱۵ هزار تن انگور از تاکستان های استان برداشت شود این در حالی است که در سال گذشته ۱۷۰ هزار تن انگور برداشت شد و امسال با کاهش ۴۰ درصدی در تولید این محصول مواجه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی انگور تاكستان كشمش خراسان شمالی خشکسالی تگرگ خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بارش تگرگ در امارات

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بارش تگرگ در امارات
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی