Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه‌ای، گفت‌:شیوه آموزش تا به امروز طی جلسات شورا با ستاد ملی کرونا آموزش مجازی و در برخی دروس حضوری است از این رو شیوه ترکیبی اساس شیوه آموزش در این دانشگاه خواهد بود. رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه‌ای در گفت‌وگو با میزان در مورد واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه گفت: وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا بر اساس اولیت بندی برنامه‌ای را اعلام کرده بودند که واکسیناسیون دانشجویان از آغاز شهریور ماه با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، اما در این روند وقفه‌ای ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر اساس تقویم و زمانبندی ارسالی نوبت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به اینکه ۸۰ درصد دانشجویان کاردانی هستند اواخر آبانم و اوایل آذر اعلام شده بود، اما با تاخیر به وجود آماده زمانبندی جدید به این دانشگاه اعلام نشده است.  

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنان پیگیر این موضوع خواهد بود، چنانچه طی ماه‌های گذشته نیز طی مکاتباتی با مسئولان وزارت بهداشت این دغدغه مطرح شده است و پاسخ ایشان نیز همواره واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های سنی و سپس صنفی بوده است که معقول و منطقی به نظر می‌آید چرا که جامعه دانشگاهی جمعیت آماری کمتری را شامل می‌شود و صرف واکسیناسیون این گروه مشکلی را حل نخواهد کرد، اما اگر این برنامه سرعت پیدا کند و اولویت‌های سنی برای واکسیناسیون عمومی تحت پوشش قرار گیرد سریع‌تر اهداف ما محقق خواهد شد.


وی در مورد واکسیناسیون اساتید این دانشگاه و کارکنان این دانشگاه، گفت:واکسیناسیون اساتید و کارکنان به طور کامل انجام گرفته است و تمامی مراکز ما تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته است. مگر اینکه فردی مراجعه نکرده یا در شرایطی بوده که مشمول دریافت واکسن نبوده است، آخرین مراکز واکسنه شده ما درما تهران بوده است که آن هم طی روز‌های گذشته انجام شد.


وی در خصوص شیوه آموزش این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید گفت: در مورد شیوه آموزش تا به امروز طی جلسات شورا با ستاد ملی کرونا آموزش مجازی و در برخی دروس حضوری است از این رو شیوه ترکیبی اساس شیوه آموزش در این دانشگاه خواهد بود.

وی ادامه داد:در برخی دروس آموزش‌ها به صورت مجازی و برخی دیگر که واحد‌های آزمایشگاهی، مهارتی و صحرایی دارد به شکل موقعیتی در آن شهر دوره‌ها حضوری خواهد شد به این شیوه که برگزاری کارگاه‌های چرخشی با تعداد محدود دانشجو وتعداد روز‌های فشرده، عمده تلاش ما این است که زمانیکه برای رشته‌ای واحد‌های عملیاتی و آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است این گونه نباشد که دانشجو بدون گذراندن این دوره‌ها بتواند واحد مربوط را بگذراند.

مهدی در مورد میزان افزایش شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه طبق مصوبه هیئت امنا وظیفه دارد از سال ۹۵ به بعد هر ساله به گونه‌ای شهریه را اضافه نماید که کمتر از ۱۲ درصد نباشد از این رو میانگین افزای شهریه در این دانشگاه برخلاف افزایش صد درصدی هزینه‌ها و پرداختی حقوق و حق الزحمه اساتید و کارکنان ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

وی گفت: از این رو در شهر‌ها بزرگ بیشترین میزان افزایش یعنی ۱۵ درصد و در شهر‌های کوچک و مناطق کم برخوردار این میزان به ۱۰ درصد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: کاهش دانش آموزانِ با عملکرد «خیلی خوب» در پایه اول با آموزش مجازی

انتهای پیام/ برچسب ها: دانشگاه فنی و حرفه ایی واکسیناسیون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ایی واکسیناسیون دانشگاه فنی و حرفه ای شیوه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت تحقق رشد تولید با مشارکت مردمی، اظهار کرد: در برنامه پیش‌بینی شده برای سال جاری مقرر شده است ۲۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲ نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به ۱۹ گروه هدف در استان خوزستان ارائه بشود.

وی ادامه داد: این میزان تعهد آموزشی شامل ۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۰۰ نفرساعت در بخش دولتی و ۱۳ میلیون ۲۳۰ هزار و ۳۲۲ نفرساعت در بخش آمورشگاه‌های غیردولتی و آزاد در استان خوزستان خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: برنامه امسال در چارچوب نهضت ملی مهارت‌آموزی و در راستای ارتقای وزن مهارت، توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی توانمند تدوین شده است.

وی افزود: چنانچه تقاضای آموزش در سال جدید بیش از تعهد ارائه شده باشد، ظرفیت آموزشی برای این کار فراهم است. حرفه‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی آموزشی صورت گرفته تا زمینه کارآفرینی و اشتغال مولد و پایدار برای کارجویان شهری و روستایی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

ملایی هزاروندی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها برای ۱۹ گروه هدف برنامه‌ریزی شده که در بخش خدمات، کشاورزی صنعت فرهنگ و هنر است، گفت: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، بانوان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، زندانیان، روستاییان، عشایر، مناطق محروم مرزی، سربازان، کودکان‌کار، متقاضیان مهارت آموزی، افراد دارای بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تعهد مهارت‌آموزی در بخش آزاد و غیردولتی ارائه می‌شود، یادآور شد: در استان خوزستان حدود ۵۵ مرکز ثابت دولتی و بیش از هزار و ۵۰۰ آزاد غیردولتی فعال هستند.

کد خبر 6098105

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان