Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد کرمانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۳۰ خرداد ماه آغاز شده، اظهار داشت: این طرح در ۷ پایگاه ثابت و سیارسنجش عمومی و اختصاصی در استان اجرایی شده و تا پایان شهریور ماه نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانش آموز ۶ سال تمام جهت ورود به پایه اول ابتدایی در استان سمنان وجود دارد، افزود: از این تعداد تاکنون ۹۵ درصد یعنی ۱۱ هزار و ۶۹۰ نو آموز از طریق سامانه سنجش نوبت گیری را انجام داده اند.

وی در خصوص ۵ درصد باقی مانده نیز تصریح کرد: ۵ درصد از دانش آموزان هیچ ثبت نامی در سامانه انجام نداده اند که پیش بینی می‌شود این تعداد دانش آموزان اتباع هستند.

این مقام مسئول از انجام ارزیابی ۱۰ هزار و ۳۰۰ دانش آموز ازابتدای سنجش تا کنون تاکنون در پایگاه‌های سراسر استان خبرداد و افزود: از این تعداد یک هزار و ۴۳۷ نفر به دلیل برسی سلامت هوش، ۱۲۲ کودک به دلیل مشکل شنوایی، ۴۲۱ نفر مشکل بینایی و ۲۶ نفر به دلیل مشکل جسمی و حرکتی به مرکز تخصصی سنجش ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه در این طرح سلامت (جسمی، بینایی، شنوایی و جسمی - حرکتی) و آمادگی تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: روند انجام کار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و براساس نوبت دهی به دانش آموزان انجام می‌شود و برای رعایت فاصله اجتماعی مناسب هرکدام از نوآموزان تنها بایک والد می‌بایست در محل سنجش حضور یابند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی سمنان از تحصیل ۷۹۳ دانش آموز استثنایی در مدارس مربوطه در سطح استان خبرداد و اذعان کرد: تاکنون ۱۸۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تهیه شده تا این تعداد از دانش آموزان بتوانند از شرایط آموزش مجازی بهره‌مند شوند و همچنین برای عده‌ای از دانش آموزان با شرایط ویژه درسنامه‌های مربوطه جهت آموزش از سوی معلمان تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

به گقته این مقام مسئول در شهر‌های دارای رنگ بندی زرد مانند ایوانکی، میامی آموزش دانش آموزان داری نیاز‌های ویژه به صورت حضوری به دلیل تعداد نفرات محدود انجام گرفته است.

کرمانی خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل سنوات گذشته، باید تمام دانش آموزان کلاس اول برای ورود به مدرسه نسبت به سنجش اقدام کرده و تاییدیه را دریافت کرده باشند، زیرا در غیر اینصورت ثبت نام آن‌ها قطعی و نهایی نخواهد شد.

انتهای پیام / گ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل