Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران نسبت به عدم تحقق بودجه شهرداری تهران در ۶ ماهه اول سال انتقاد کرد و گفت: ۶۵ درصد درآمد شهرداری از عوارض ساخت و ساز است و این در حالی است که براساس آخرین مصوبه شورا عوارض ساخت و ساز تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حبیب کاشانی در حاشیه دهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: طبق گزارش اخذ شده تا تاریخ 7 شهریورماه 1400؛ بودجه شهرداری تهران از 21 هزار و 800 میلیارد تومان در این بازه تنها 10 هزار و 800 میلیارد محقق یافته است و عملاً 50 درصد درآمد شهرداری محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای بررسی عوامل و ریشه‌یابی این مسلئه باید به آئین‌نامه و ضوابط شهرسازی رجوع کرد ضمن اینکه 65 دصد از درآمد شهرداری از کسر عوارض ساخت و ساز است اما متأسفانه آئین‌نامه‌ها و ضوابط در حوزه شهرسازی باعث شده است که مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان در مناطق مختلف ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: در برخی از مناطق از جمله منطقه 15 عوارض ساخت و ساز تا 150 درصد و در منطقه 9 عوارش ساخت و ساز 100 درصد افزایش یافته است و این افزایش ساخت و ساز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد کرده و توان پرداخت آن را ندارند و به همین جهت از کمیسیون شهرسازی درخواست می‌شود به فوریت این موضوع پیگیری و بازنگری درباره آئین‌نامه‌ها و مقررات ساخت و ساز ایجاد شود.

کاشانی گفت: البته اخیراً نیز شاهد این هستیم که شهرداری تهران به دلیل عدم پرداخت عوارض از سوی شهروندان اقدام به قراردادن نیوجرسی در مقابل ساختمان‌های شهروندان می‌کند که این  امر خوشایند نیست البته باید با متخلفین برخورد شود و هیچ شائبه‌ای وجود ندارد اما درخواست می‌‌شود نسبت به این موضوع تجدید نظر صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران عوارض ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت.

رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی برای تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز