Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پذیرش برگ سبز خودرو به عنوان سند رسمی، هزاران میلیارد تومان به نفع مردم است.» عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن بیان این جمله گفت: کاری که قوه قضائیه در این زمینه انجام داد به معنای ایجاد اعتماد به گستره نیمی از مردم ایران بود.

خبرگزاری میزان - دانشجو نوشت: حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به رویه اصلاح امور قضایی که در دوره «تحول و تعالی» و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به صورت جدی در حال اجراست، «پذیرش برگ سبز خودرو به عنوان سند رسمی» را از نتایج این روند اصلاح به نفع مردم دانست و گفت: باید از دادستان کل کشور تشکر کرد که بر اساس رأی وحدت دیوان مسئله‌ای را که به نوعی باعث به استهزا گرفتن مسائل کشور بود، از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اقدام هزاران میلیارد تومان به نفع مردم بود، اظهار داشت: کاری که قوه قضائیه انجام داد به معنای ایجاد اعتماد به گستره نیمی از مردم ایران بود که این دغدغه را همیشه داشتند که ثبت‌اسناد و دفترخانه‌ها یک بحثی را مطرح می‌کردند و نیروی انتظامی هم بر روی یک بحث دیگری تأکید داشت.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به شخصه درصدد این بودم که در این راستا طرحی را تدوین کرده و این موضوع را در مجلس مطرح کنم تا این بحث در سطح مجلس حل‌وفصل شود که خوشبختانه دستگاه قضا این مسئله قدیمی را مورد بررسی قرار داد و دادستان محترم هم موضوع را ابلاغ کرد البته مجلس هم آمادگی دارد تا اگر ضرورت این مسئله احساس شود این موضوع را به قانون تبدیل کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که پذیرش برگ سبز سند خودرو به عنوان سند رسمی از سوی قوه قضاییه کاملاً به نفع مردم و منافع مردمی است، تأکید کرد: ما چند موضوع مشابه، همانند این موضوع را داریم که باید آن‌ها را هم مورد بررسی قرار دهیم به عنوان مثال باید مشخص شود که تاکسی‌تلفنی‌ها زیر نظر وزارت صمت باشند و یا زیر نظر شهرداری‌ها و یا وزارت کشور باشند لذا قوه قضاییه اگر به این موضوعات هم ورودی داشته باشد بسیار خوب است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: این اقدام قوه قضاییه در راستای همان جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در دیدار با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بود که بیان داشتند لازمهٔ اعتماد مردم، تکریم مردم است و لازمه تکریم مردم این است که ارتباط شفاف و صادقانه و صاف با مردم داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات قوه قضائیه در راستای حل مشکلات مردم بیان داشت: اینکه رئیس قوه قضاییه می‌روند و در بند‌های زندانی‌های امنیتی حضور پیدا می‌کنند. اینکه رئیس دستگاه قضا بین مردم حاضر می‌شوند و اینکه خیلی شفاف و صریح واقعیات را بیان می‌کنند، همچنین اینکه دیگر ارکان نظام را هم به درستی در جای خودشان به حساب می‌آورند، از جمله تحولاتی است که در حال حاضر در قوه قضائیه رخ می‌دهد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خواهش بنده این است که همین روحیه تا انتهای تشکیلات قضایی، اعم از دادسرا، دادگستری و شورا‌های حل اختلاف هم تعمیم پیدا کند.

وی تاکید کرد: شرایط باید به نحوی فراهم شود که در دورترین نقطه ایران وقتی یک فرد بی گناهی به نزد دادیار و یا یک بازپرس و دادستان می‌رود تا به‌حقش رسیدگی کنند، احساس کند که تمامی تشکیلاتی که در قوه قضائیه درست شده است حامی اوست و هرکسی که به حقوق مردم بی احترامی کرده و آن را نادیده گرفته، احساس کند که نمی‌تواند از مجازات فرار کند و همه این تشکیلات درست شده است که بالاخره آن را به سزای اعمالش برساند.

بیشتر بخوانید: حکم دادستان به نفع جیب مردم

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دادستان کل کشور برگ سبز قوه قضائیه دستگاه قضا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان کل کشور برگ سبز قوه قضائیه دستگاه قضا خودرو به عنوان سند رسمی عضو هیئت رئیسه مجلس قوه قضائیه نفع مردم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد. این نشست به ریاست نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رئیس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

تاریخ پیشنهادی هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتخابات ۳۰ خرداد ماه است. بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز (داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند