Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه  روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، علی حدادی در جلسه کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز  با اشاره به افزایش نوبت کاری در برخی صنایع برای جبران کسری تولید ناشی از خاموشی های چند ساعته برق بیان داشت: شهرک های صنعتی استان نباید با خاموشی آن هم در سال مزین به تولید و مانع زدایی ها مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگر از اظهاراتش  در زمینه  تامین  زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی دارویی شهرستان ساوجبلاغ، افزود: : برنامه ریزی برای منطقه ویژه اقتصادی دارویی استان باید بلند مدت و با هدف توسعه باشد.

وی افزود: از اکنون باید به فکر فازهای توسعه این منطقه بود تا بعدها مصوبه ای مانع از پیشرفت آن نشود.

حدادی با این توضیح که بعد از منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد این هاب دارویی در ساوجبلاغ به عنوان منطقه اقتصادی یک فرصت ویژه برای البرز است، بیان کرد: مباحثی مانند تعیین حریم این منطقه ، تامین زیرساخت‌ها از جمله برق و پیش بینی افزایش مسیرهای دسترسی برای ابن منطقه حائز اهمیت است.

نماینده  مردم طالقان، ساوجبلاغ ، چهارباغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه تولید داخل از جمله اهداف فعالیت منطقه ویژه اقتصادی دارویی در البرز است، عنوان کرد: در استان البرز ظرفیت‌هایی مانند تولید سیمان در کارخانه آبیک را داریم که در سطح ملی تولیدات آن تاثیرگذار است و نباید چرخه فعالیت این کارخانه ها متوقف شود.

حدادی با تاکید بر اینکه نگاه دولت به البرز در بخش های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری و دیگر زمینه‌ها باید ویژه باشد، گفت: دلیلش وجود ظرفیت‌های ویژه در البرز است، از طرفی با توجه به‌ اینکه بخشی از آب شرب تهران از سدهای البرز تامین می شود نباید برای تامین زیرساخت‌های استان از جمله دریافت حق آبه چشم به پایتخت بدوزیم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی البرز باید مرتفع شود، گفت: تامین زیرساخت‌ها مانند حفر چاه‌های آب و برق رسانی به اراضی و باغات کشاورزی مهم است، برخی باغات استان در حال از بین رفتن است و تبدیل به ویلا می‌شود.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ ، چهارباغ و نظرآباد با اشاره به ضرورت توجه به تغذیه مصنوعی در بحث آبرسانی گفت: این مسئله در راستای تامین آب برای اراضی کشاورزی مهم است.

وی با این اشاره به اینکه  منابع درآمدی در البرز بیش‌ از سه هزار میلیارد تومان است، افزود :  تنها حدود ۳۰ درصد این منابع به استان البرز  تخصیص داده می شود، در حالی که از بخش های مختلف از جمله تولید استان مالیات زیادی اخذ می شود که باید به البرز باز گردد، تغییر کاربری ها هم از دیگر مشکلات موجود در البرز به ویژه نقاط روستایی است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی کرج سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی کرج سرمایه گذاری توسعه اقتصادی کرج سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند

سردار حمید هداوند گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از شرکت صنعتی در اشتهارد و به سرقت رفتن اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی محل وقوع سرقت و با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، ۲ نفر در این رابطه که از مدیران و کارکنان این شرکت صنعتی بودند، شناسایی و پس از چندین روز کار عملیاتی محل اختفاء متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی البرز اضافه کرد: ماموران پس از اطمینان از حضور متهمان در محل ردزنی شده، به محل اختفاء آن ها اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه نامبردگان را دستگیر کردند.

هداوند بیان کرد: با اعتراف متهمان به جرم خود، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن