Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد نادری در نشست کاهش خطر پیامد‌های کووید-۱۹ بر دموکراسی پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان‌های جهان اتحادیه بین المجالس، گفت: همه‌گیری کووید-۱۹ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های چندوجهی قرن حاضر علاوه بر به مخاطره افکندن سلامت مردم و تحمیل خسارت‌های اقتصادی ناگوار بر تمامی دولت‌های جهان پیامد‌های سیاسی بیشماری را نیز در پی داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه اتحادیه بین المجالس IPU اظهارکرد: بدیهی است تصمیماتی که طی این دوران اتخاذ می‌شوند، پیامد‌های منفی بلندمدتی را در برخی حوزه‌ها از جمله دموکراسی به همراه خواهند داشت که در پیدایش معضلات بزرگ‌تر در آینده نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بروز همه گیری سبب شده است تا برخی از دولت‌ها از شرایط بحرانی ناشی از همه‌گیری سوءاستفاده نموده و به بهانه شرایط اضطراری با افزایش اقدامات نامتناسب، تبعیض آمیز و حتی غیرقانونی محدود کننده آزادی در زمینه‌های مختلف از جمله نقض تضمین دسترسی کامل و آزاد همگانی به امکانات پیشگیری و درمان این بیماری، موجبات نگرانی عمیق در زمینه تضعیف ارزش‌های دموکراتیک در سطح جهان را فراهم نمایند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: طبیعی است که با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن زمان خاتمه این بحران و در اولویت قرار داشتن حفظ جان مردم، آزمون «ضروری بودن» و «متناسب بودن» تدوین و تصویب قوانین و مقررات استاندارد برای تضمین واکنش مناسب به همه‌گیری بدون خدشه دار شدن ارزش‌های دموکراتیک امری ضروری و حیاتی است.

نادری افزود: در این زمینه باید بر نقش اساسی پارلمان‌ها در پاسداشت دموکراسی تأکید نماییم. ما به عنوان نمایندگان مردم باید با آن دسته از قوانین و اقدامات اضطراری که اصول اساسی دموکراتیک را تضعیف می‌نمایند مقابله و بر ضرورت پای‌بندی نظام‌های سیاسی به اصول دموکراسی تأکید کنیم. تردید نکنیم که شفافیت، آزادی بیان، پاسخ‌گویی، دسترسی آزاد به اطلاعات و حفظ جان و کرامت انسان‌ها همگی از جمله اصولی هستند که رعایت دقیق آن‌ها عبور از بحران کنونی را تسهیل می‌کند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر، در زمینه تضمین دموکراسی باید به شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خاص کشور‌ها نیز توجه داشت. به عبارت دیگر، تجویز مقررات، رویه‌ها و پروتکل‌های واحد برای همه کشور‌ها چاره کار نیست و برای تضمین رعایت اصول دموکراسی و صیانت از حقوق مردم هر کشور باید مقررات و رویه‌هایی منطبق با شرایط خاص آن در نظر گرفته شود.

نادری خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخص ما در این زمینه، تقویت تعامل مجالس قانون‌گذاری کشور‌ها در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در چارچوب اتحادیه بین المجالس به منظور کمک به یکدیگر در زمینه تدوین مقررات و پروتکل‌های استاندارد برای تضمین دموکراسی در شرایط بحرانی ناشی از بیماری‌های همه گیر منطبق با شرایط خاص هر کشور می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شرایط کرونایی احمد نادری همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اظهار خرسندی از حضور قوی و مؤثر خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو، بیان کرد: افزایش مراودات با سایر کشورها و افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی در ادامه افزود: از روز گذشته با حضور در نمایشگاه با هیئت‌های مختلف از چین، پاکستان، ترکیه و…نشست‌هایی برگزار و گفتگو و مذاکراتی انجام شده است تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: در دیدار با نمایندگان و تولیدکنندگان خراسان شمالی که با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند حمایت‌های دولت با هدف رفع موانع و تسهیل در روند تولید و افزایش صادرات را تشریح کردم.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی به ۳۸ کشور دنیا صادرات دارد که این نمایشگاه ضمن نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری استان بستر ارتقای جایگاه استان را فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری بر جهش تولید و مشارکت مردم تاکید شده امیدواریم با جمع آوری سرمایه خرد مردم و مشارکت مردم در پروژه‌ها سالی پربار بر استان رقم بخورد.

حسین‌نژاد اظهار کرد: در نشست با هیئت‌های سایر کشورها نیز تاکید ما بر بسترسازی برای ارتباط و مراودات بیشتر خراسان شمالی با سایر کشورها بوده است تا شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان باشیم.

کد خبر 6091920

دیگر خبرها

  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است