Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از abc30، یک تکنسین طراحی منطقه خلیج در اوکلند کالیفرنیا از چاپ سه بعدی کربنات کلسیم برای کمک به بازسازی صخره‌های مرجانی و تنوع زیستی دریایی که تحت تأثیر تغییرات آب و هوا قرار گرفته است، استفاده می‌کند. صخره‌های مرجانی در حال حاضر توسط آلودگی، صید بی رویه و تغییرات آب و هوایی تهدید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته SECORE International، پنجاه درصد صخره‌های مرجانی جهان در سه دهه گذشته از بین رفته اند و شاید نود درصد صخره‌های مرجانی فعلی نیز در قرن آینده نابود شوند.

الکس شوفیلد، تکنسین طراحی Objects and Ideograms، می‌گوید: "صخره‌های مرجانی برای من یک چالش واقعاً جالب بود. دوستان من می‌گفتند که فکر می‌کنی بتوانی مرجان سه بعدی چاپ کنی؟ " از سال ۲۰۱۹، شوفیلد تمرکز خود را در زمینه طراحی سه بعدی مرجان‌ها و ایجاد سطوح پیچیده کربنات کلسیم معطوف کرده است.

اسکلت مرجانی از سنگ آهک ساخته شده که به نام کربنات کلسیم نیز شناخته می‌شود. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، بیست و پنج درصد از زندگی دریایی به صخره‌های مرجانی بستگی دارد. شوفیلد می‌گوید: "چاپگر سه بعدی اسکلت کربنات کلسیم را لایه به لایه می‌سازد و تنوع زیادی در آن وجود دارد. "

کالج هنر‌های کالیفرنیا، Objects and Ideograms، بستر‌های چاپ شده سه بعدی را به آزمایشگاه شناور Ecology Float در خلیج سان فرانسیسکو متصل کرده است. Float Lab یک پروژه نمایشی زیست محیطی و پلتفرم تحقیقاتی است که توسط معماران و طراحان ایجاد شده است.

کاربرد کربنات کلسیم سه بعدی

شوفیلد می‌گوید: "ما صدف‌هایی را مشاهده کرده ایم که شروع به رشد می‌کنند. یک خرچنگ کوچک و انواع مختلفی از جلبک‌ها و میکروارگانیسم‌ها وجود دارند که در واقع در محیط‌های دریایی زندگی می‌کنند. کربنات کلسیم چاپ سه بعدی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد تا انواع مختلفی از موجودات آبزی را در خود جای دهد و اکوسیستم دریایی متنوعی را ارائه دهد."

وضعیت صخره‌های مرجانی خلیج فارس

محافظت از صخره‌های مرجانی بسیار حائز اهمیت است چرا که با از بین رفتن آن‌ها زندگی آبزیان با خطر مواجه می‌شود و اکوسیستم دریایی دچار تحول خواهد شد. محققان حوزه زیست دریا معتقدند که در ایران قوانین مشخصی برای حافظت از مرجان‌ها و اکوسیستم زیر آب وجود ندارد و صخره‌های مرجانی خلیج فارس که متشکل از کربنات کلسیم هستند به دلیل ترافیک بالای کشتی‌ها و برخورد لنگر مدام در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

به هر حال با ادامه روند فعلی کارشناسان تخمین زده اند که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ درصد از صخره‌های مرجانی جهان از بین خواهند رفت و دولت‌ها باید قوانین جدیدی را در حوزه حفاظت از زیستگاه موجودات دریایی تدوین کنند.

در ادامه ویدئویی از چاپ سه بعدی کربنات کلسیم را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

فناوری چاپ سه بعدی در المپیک توکیو به کمک ورزشکاران آمد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کربنات کلسیم صخره های مرجانی خلیج فارس اکوسیستم دریایی آبزیان دریایی صخره های مرجانی کربنات کلسیم چاپ سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد

به گزارش "ورزش سه"، زلاتان، مشاور مالک میلان، ماموریت پیدا کردن بهترین مربی برای این باشگاه در فصل بعد را دارد. 

بعد از مخالفت هواداران با جولن لوپتگی و در حالی که آنتونیو کونته نیز با ناپولی به توافق رسیده، حالا تیاگو موتا گزینه شماره یک روسونری محسوب می شود. مربی ای که با بولونیا فراتر از انتظارات نتیجه گرفته و همه را بهت زده کرده است.

توتواسپورت نوشته است که زلاتان این روزها همه توجه خود را به سمت تیاگو موتا معطوف کرده است. این در حالی است که سرمربی ایتالیایی- برزیلی که احتمالا بولونیا را به لیگ قهرمانان اروپا خواهد رساند (بولونیا رتبه چهارم جدول را دارد)، با یوونتوس مذاکرات پیشرفته ای داشته است. 

به این ترتیب زلاتان سعی خواهد کرد هر طور شده نظر تیاگو را تغییر دهد و در واقع این اولین چالش بزرگ او به عنوان مشاور ارشد مالک باشگاه است. مارک فن بومل، سرمربی فعلی آنتورپ، نیز دیگر گزینه مورد علاقه او است.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰۰ سال پیش، انسان‌ها به اعماق غار تاریک فرانسوی رفتند؛ اما چگونه؟ (+عکس)
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • یک گزینه جالب و غیر منتظره؛ روگر اشمیت هدف اصلی و بعدی بایرن مونیخ
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند