Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@20:29:04 GMT

ترفند برنده شدن در مسابقه صداوسیما باز هم قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۸۷۷۵

ترفند برنده شدن در مسابقه صداوسیما باز هم قربانی گرفت

یکی از شهروندان ملایری به پلیس فتا مراجعه و شکایتی را مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حسابش مطرح کرد و توضیح داد در چند مرحله مبلغ ۱۹۶ میلیون تومان از حسابش سرقت شده است.

به گزارش شرق، پس از طرح این شکایت بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد کلاهبرداران با روش تماس صوتی در پیام‌رسان واتس‌اپ و به بهانه برنده‌شدن جایزه ۹ میلیون تومانی از طرف صداوسیما، شاکی را فریب داده و اطلاعات لازم را از وی گرفته و اقدام به فعال‌سازی همراه‌بانک شاکی روی تجهیزات رایانه‌ای خود کرده و پس از آن با دسترسی به حساب‌های بانکی شاکی، وجوه موجود در حساب‌های بانکی او را خالی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ردزنی‌های پلیس مبالغ برداشت‌شده از حساب شاکی شناسایی و به حساب شاکی عودت داده شد و پس از آن، شناسایی کلاهبرداران در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فتای استان همدان، دراین‌باره گفت: شهروندان مراقب باشند کلاهبرداران با برقراری تماس صوتی در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی یا ارسال پیامک به بهانه‌های مختلف ازجمله برنده‌شدن در مسابقه یا دریافت جایزه، از شما می‌خواهند برای دریافت جایزه به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک مراجعه کنید یا با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی یا تمام اطلاعات کارت اعتباری شما را دریافت و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب شما می‌کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلاهبردار مسابقه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح گلستان‌های گل محمدی در استان کرمانشاه را ۲۸۰ هکتار اعلام کرد و گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۶۰۰ تن گل محمدی در استان برداشت شود.

وی افزود: امسال به نسبت سال گذشته شرایط بهتری داریم و اگرچه افزایش سطح زیرکشت گل محمدی را در استان نداشته ایم، اما احتمالا افزایش حدود ۱۰ درصدی تولید گل محمدی در استان را شاهد خواهیم بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توضیح داد: سال گذشته در روز‌های ۱۳ و ۱۴ فروردین در استان سرمازدگی داشتیم که عملکرد گلستان‌های گل محمدی را در استان تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه به جز در مناطق گرمسیر استان در بقیه نقاط استان گلستان گل محمدی داریم، گفت: بیشترین گلستان‌های گل محمدی را در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین داریم.

فیض‌قربانی در ادامه با بیان اینکه عمده گل محمدی تولیدی در استان در دو کارخانه گلاب گیری و واحد‌های سنتی گلاب گیری استان به گلاب و اسانس تبدیل می‌شود، افزود: بخشی از گل محمدی هم به صورت غنچه خشک روانه تهران می‌شود که در سال‌های اخیر بازار خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از گل محمدی برداشت شده از گلستان‌های استان در داخل استان به فروش می‌رسد، یادآورشد: بخشی از گل محمدی تولیدی در استان در واحد‌های فرآوری استان به گلاب تولید شده و روانه عراق و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس می‌شود که ارزش افزوده خوبی برای استان به همراه دارد.

فیض‌قربانی سپس با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه صنعت تولید عطر و ادکلن می‌تواند برای استان با بازدهی خوبی همراه باشد، ادامه داد: اسانس گل محمدی در داخل کشور فراوری نمی‌شود و همه اسانس تولیدی در واحد‌های فرآوری استان روانه کشور‌های اروپایی می‌شود تا در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار گیرد.

فیض قربانی افزود: برداشت گل محمدی در استان کرمانشاه از یکی، دو روز پیش شروع شده و تا اوایل خرداد ادامه خواهد داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟