Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر شورای راهبری تقریب بین المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با افتتاح دفتر تقریب مذاهب ماکو، هیجدهمین دفتر تقریب در بین مراکز دانشگاه ازاد کشور راه اندازی شد.

سروری مجد،امروز ۱۷ شهریور در آیین افتتاحیه دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو بابیان اینکه دفتر افتتاح شده در دانشگاه واحد ماکو به عنوان هجدهمین مرکز است،  گفت: چشم‌انداز تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ماکو هم اندیشی بیشتر در بین اساتید و روحانیان و رفع موانع موجود در وحدت بین مذاهب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به این منظور، اقداماتی ازجمله برگزاری جلسات و همایش‌های تخصصی، توجه ویژه به مسئله تقریب مذاهب در مدارس سما و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه، برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگ تقریب و... در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است بر دیدگاه های رهبر انقلاب در این خصوص پرداخت و گفت: اقدام دانشگاه آزاد ماکو عمل به فرامین رسول خدا در خصوص مودت و رحمت بین امت ها و در نتیجه یک رابطه تنگاتنگ است.

فرامرز فتح نژاد،  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز درراین مراسم با اشاره به اینکه راه اندازی این دفتر در این دانشگاه حرکت بسیار بزرگ فرهنگی و عقیدتی دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: وحدت به‌ عنوان یک اصل مهم و عامل پیشرفت جهان اسلام است چرا که این موضوع همواره مورد تأکید رهبران موفق جهان است.

وی در ادامه بر وجود مشترکات عقیدتی اساسی همچون خدا و رسول و قرآن و اهل بیت بین مسلمین تاکید کرد و گفت: کلید موفقیت در همه امورات اجرایی کلان وحدت است و اختلاف سلایق نیز سزاوار احترام است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ادیان مختلف در سطح کلان و در طول تاریخ توانستند با وحدت، علارغم مخالفت های کلان، امروز به اوج قدرت برسند، افزود: امروزه نقش تک تک ما در رواج فرهنگ نزدیک کردن شیعیان و سنیان به یکدیگر و دفع کردن شبهات اساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو نیز در این آیین با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمین در از دیدگاه اسلام و قرآن اظهار کرد: اتحاد و همدلی در آموزه های دینی ما بسیار تاکید شده است و با تعابیر مختلف وحدت و همدلی را موجبات فلاح و رستگاری عنوان می کنند.

امام جمعه ماکو در ادامه تاکید کرد: برادران دینی، علما، دانشمندان و فقهای دینی طرح های مختلفی را در راستای تقویت این وحدت اسلامی ارائه کردند که در نتیجه بین مسلمانان پیمان صلح و دوستی، برادری و وحدت برقرار کردند، و در سایه این طرح ها این وحدت باید به همه ادوار زمان تسرّی پیدا کند.

وی هدف این اتحاد و انسجام را تقویت مشترکات و ایجاد زمینه های مشارکت هرچه بیشتر را در تمامی امورات یاد کرد و گفت: افتتاحیه دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو عامل بسیار مهمی خواهد بود که در نتیجه نفوذ کلام اسلامی تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه امروزه حضور علمای شیعه و سنی و اساتید دانشگاهی در جامعه و رواج کلام حق اسلامی در بدنه جامعه موجب تشدید اتحام و وحدت بین مردم منطقه و حتی کشور های همجوار خواهد شد، افزود: نقش دفتر مذاهب اسلامی در این واحد دانشگاهی بسیار ارزشمند ارزیابی می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز اظهار کرد: وجود پسوند اسلامی این دانشگاه در عمل نمود عینی پیدا کرده است که شروع به کار این دفتر نیز یک گام اساسی است.

وی در ادامه بر نامگذاری و اهداف هفته وحدت اشاره کرد و این کار را یک گام بزرگ و ارزشمند یاد کرد و گفت: اراده سیاسی کشورمان با این اقدام به رخ ملل کشیده شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه با هم بودن در برابر صهیونیسم جهانی و ظلم نظام سلطه بیگانه یک واجب است افزود: باید در بین مذاهب اسلامی این تقریب اتفاق بیافتد.

به گفته عبدالرحیمی ۳۸ درصد جامعه دانشگاهی کشور در اختیار دانشگاه ازاد اسلامی است و این یعنی این جامعه آماری می تواند در موضوع وحدت آفرینی بین مذاهب به طرز شگفت انگیزی مشارکت و همکاری بی‌نظیری داشته باشند.

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکوخواستار اضافه شدن مفاهیم تقریب به کتب دروس ابتدایی شد و افزود: ندای تقرب اسلامی از مقاطع ابتدایی شروع بشود تا بتواند نتیجه بخش باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۵ درصد جمعیت منطقه آزاد ماکو را اهل سنت تشکیل می دهد، افزود: این افتخاری برای منطقه است که تمامی مردم با صلح و سازش در کنار یکدیگر و بدون هیچگونه مشکلی به گذر زمان و زندگی می پردازند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید براینکه طی سالهای گذشته به همت روحانیون شیعه و سنی در منطقه همیشه تفرقه های بیگانگان سرکوب شد، افزود: سعادت امت اسلامی در سایه همدلی تحقق می یابد و این وظیفه نخبگان و علما است تا تقویت این امر بسیار اساسی را به عنوان اهداف استراتژیک خود پیگیری کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: دانشگاه آزاد با جذب دانشجوهای خارجی در واحد های بین المللی خود در کنار دانشجویان ایرانی در ترویج تفکر ترقیب اسلامی کمر همت ببندد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو دانشگاه آزاد اسلامی تقریب مذاهب اسلامی دفتر تقریب بین مذاهب وحدت بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد

محمد آدیگوزل زاده دبیر برگزاری کنگره شهدا، گفت: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است. 

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. 

پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است