Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: صید ضمنی و دورریز آبزیان توسط صیادان کشور با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های معرفی شده از سوی سازمان فائو و اتخاذ تدابیر مدیریت صیدی شیلات، ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، مختار آخوندی گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان کاهش صید ضمنی آبزیان است، زیرا صید ضمنی یا غیر هدف، به طور عمده متشکل از گونه‌های ریز با ارزش افزوده پایین است که بخشی از آن نیز دور ریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: بخشی از صید‌های ضمنی یا غیر هدف نیز برای تهیه پودر ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران با تاکید بر کاهش صید ضمنی از طریق آموزش روش‌ها و استفاده از ابزار‌های مناسب هنگام صید اظهار داشت: در حال حاضر صید ضمنی در بهره برداری از ذخیره ماهیان تجاری و صنعتی کم بوده و در صید ترال سنتی میگو که توسط لنج‌ها و قایق‌ها انجام می‌شود، به دلیل ماهیت شیوه صید تا حدودی زیاد است.

آخوندی با بیان این که حدود ۸۰ درصد صید ترال سنتی میگو، صید ضمنی یعنی صید گونه‌های ریز و دارای ارزش پایین اقتصادی است، گفت: در این حوزه با کمک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مطالعاتی انجام داده ایم تا با ابزار‌های مناسب، صید ضمنی کاهش یابد.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در عین حال به اعمال مدیریت زمان صید برای کاهش صید ضمنی و غیر هدف اشاره کرد و اذعان داشت: برای کاهش صید ضمنی و صید پایدار میگو، فصل صید را محدود کرده ایم و بر اساس گشت‌های ارزیابی ذخائر که توسط پژوهشکده میگوی کشور سالانه انجام می‌شود زمان شروع و پایان فصل صید و همچنین حداکثر میزان مجاز برداشت از ذخائر میگو برآورد و اعلام می‌شود به طوری که در بوشهر فقط ۳۵ تا ۴۵ روز فصل مجاز صید میگو اعلام شده و این در حالی است که کشور کویت ۶ ماه از سال صید میگو را با روش سنتی انجام می‌دهد.

وی افزود: صید میگو در بوشهر و خوزستان از یک ماه پیش شروع شده است و بعد از آن فصل صید میگو در مهر ماه به مدت تقریبی ۴۵ روز در هرمزگان انجام می‌شود.

آخوندی صید سالانه میگوی دریایی را ۸ تا ۱۲ هزار تن عنوان کرد.

وی اضافه کرد: از ۴ هزارو ۵۰۰ فروند شناوری که در استان هرمزگان داریم فقط ۱۷۰ تا ۱۸۰ فروند از لنج‌های صیادی مجازند که میگو صید کنند.       بیشتر بخوانید: رشد۱۲ درصدی سطح زیر کشت میگو در کشور  

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی آبزیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی آبزیان صید ضمنی صید میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۳۵ درصدی آموزش مهارت‌افزایی و ۴۰ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی بیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سراسر استان کردستان ظرفیت و سرمایه است، اظهار داشت: کردستان صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار کشور را به نام خود ثبت کرده و نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول تاریخ غیر قابل انکار است.

وی وجود نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کردستان عنوان کرد و گفت: معرفی درست پتانسیل‌های این استان وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است، استانی که بیش از 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده آنچنان که باید و شاید حق واقعی این دیار ادا نشده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به آیین‌های جذاب و چشم‌نواز طبیعی در استان تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های کردستان برجسته و از تمام ظرفیت‌ها که ریشه در فرهنگ استان دارد، استفاده می‌شود. 

وی با تبریک هفه کار و کارگر افزود: در شرایطی که دشمن تمام تلاش و تمرکز خود را بر تضعیف حوزه اقتصادی و تعطیلی واحدها به‌کار گرفته است، کارگران به عنوان مجاهدان عرصه اقتصادی مجاهدانه و شجاعانه پای کار هستند.

عظیمی بیان کرد: هر چقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم‌ به ویژه کارگران در عرصه‌های مختلف فراهم شود، موفق‌تر خواهیم بود.

وی از رشد 35 درصدی در حوزه آموزش مهارت‌ها و 40 درصد در بخش سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رشد 1040 درصدی در امر آموزش یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند به عنوان الگوی موفق معرفی شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی درباره مشکلات کارگران اظهار کرد: بیش از چند دهه اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای مصوب و یکی از بندهای قابل توجه، دولت مکلف شده که بخشی از اعتبارات عمرانی‌ تحت تملک دارایی که در سال توزیع می‌شود، را صرف آموزش مهارت کارگران کنند.

عظیمی تاکید کرد: انتظار می‌رود استاندار کردستان نیز دستور داده که این قانون در استان اجرا و به خدمات بیمه‌ای پیوست دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم