Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:31:12 GMT

علاقه‌مندی به زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۴۶۹۴

علاقه‌مندی به زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

در جریان بازدید سرپرست رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان از دانشگاه بلگرداد گفته شد: به رغم تشکیل کلاس‌های مجازی، همچنان علاقه‌مندی به یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان انتخابی وجود داشته و زبان فارسی یکی از پرمخاطب‌ترین واحدهای درسی این دانشگاه است.

به‬ گزارش‬ ایسنا به نقل از روابط‬ عمومی‬ بنیاد‬ سعدی، ‬ محمدتقی بختیاری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان، از جلسه آزمون زبان‌ فارسی در دانشگاه بلگراد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این بازدید با تعدادی از دانشجویان زبان فارسی گفت‌وگو کرد و ضمن ابراز خرسندی از حضور پرتعداد دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری زبان فارسی در این دانشگاه اظهار کرد: علاقه‌مندی نسل جوان و دانشگاهی به یادگیری زبان فارسی، فرصت بسیار مغتنمی برای آشنایی آن‌ها با تاریخ، فرهنگ و واقعیات امروز ایران اسلامی است و بی‌تردید این اهداف با حضور پرتعداد دانشجویان در کلاس‌های آموزش زبان فارسی محقق می‌شود.

او با اشاره به حضور پیشین خود در سال‌های گذشته در جمع دانشجویان این دانشگاه افزود: خرسندیم که طی سال‌های اخیر آموزش زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به خوبی تثبیت شده و این روند با جدیت، برنامه‌ریزی و اهداف مشخص ادامه دارد و معتقدیم این ظرفیت رو به رشد، بستر مناسب و مطمئنی برای تقویت مناسبات فرهنگی فراهم می‌کند.

در جریان این بازید، سعید صفری، استاد زبان فارسی، توضیحاتی درباره برگزاری آزمون ماه سپتامبر و فعالیت‌های آموزشی ارائه داد و گفت: از سال گذشته و در دوران همه‌گیری کرونا، تمام کلاس‌های آموزشی دانشگاه به صورت مجازی در پلتفرم دانشگاه برگزار شد، اما آزمون‌های پایان ترم و دو نوبت آزمون در ماه سپتامبر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

صفری افزود: به رغم تشکیل کلاس‌های مجازی، همچنان علاقه‌مندی به یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان انتخابی وجود داشته و زبان فارسی یکی از پرمخاطب ترین واحدهای درسی این دانشگاه است.

او همچنین به تهیه و تولید منابع آموزشی جدید برای دانشجویان این دانشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد که تا در سال جدید تحصیلی امکان استفاده از سامانه آموزشی جدید بنیاد سعدی، «مینا»، برای تقویت مهارت‌های فارسی‌آموزی دانشجویان فراهم شود.

نشریه علمی-ترویجی «پرسیا» منتشر می‌شود


بختیاری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در ابتدای این بازدید در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد حضور یافت و ضمن آشنایی با برنامه‌های این مرکز گفت: تشکیل این مرکز فاخر، فرصت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بسیار خوبی را فراهم کرده که در راستای تقویت و توسعه کرسی زبان فارسی است و رایزنی فرهنگی و نمایندگی بنیاد سعدی از برنامه‌های آن حمایت می‌کند؛ در همین راستا با مشارکت رایزنی فرهنگی، به زودی نخستین شماره از نشریه علمی- ترویجی پرسیا با ارائه مقالاتی در حوزه تاریخ، فرهنگ، هنر و ادبیات ایران به زبان صربی از سوی مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد منتشر می‌شود.

تشکیل دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی زبان فارسی، دسترسی به پایگاه داده‌های زبان فارسی، سالن مطالعه و کتابخانه و نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از جمله نمایش فیلم، سخنرانی، شب شعر و نشست‌های علمی و فرهنگی از جمله فعالیت‌های مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش زبان فارسی بلگراد یادگیری زبان فارسی دانشگاه بلگراد رایزنی فرهنگی علاقه مندی بنیاد سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی واجتماعی وزارت علوم گفت: دومین دوره آموزشی «آرمان»، آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی براساس اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ویژه دختران فعال فرهنگی و تشکل های دانشجویی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دیدار رمضانی سال‌های گذشته و نیز سال جاری مقام معظم رهبری با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، ایشان توجه و تاکید بر مبانی به ویژه مبانی اعتقادی و نیز مبانی انقلاب اسلامی را به دانشجویان سفار‌‌‌ش کردند.

بادپا تصریح کرد: با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  با همکاری موسسه انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوره ای به نام آرمان طراحی شد. محتوای این دوره مبتنی بر فراهم آوردن شرایط ارتقای بینش مبنایی و سیاسی دانشجویان و افزایش آگاهی آن ها خواهد بود.

این دوره با حضور اساتید مطرح دانشگاهی و معارف انقلاب اسلامی به مدت یک هفته به صورت تخصصی و کارگاه محور برگزار و به سرفصل‌هایی چون طرحی از اندیشه و شخصیت رهبر انقلاب اسلامی، مبانی قرآنی انقلاب اسلامی، خط امام، الگوی سوم زن، آزادی و تعلیم و تربیت و الگوی مواجهه با بیانات روز رهبر انقلاب پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی